Sinaia, Telescaun, Primarie, Guvern

19 May 2009, alb_ca_zapada

Dintr-o stire Mediafax aflam astazi ca se intaleaza telescaun nou pe Valea Dorului (unde anume nu stim, sau ma rog stim, dar e inca la stadiul de zvon). Va avea deci o diferenta de nivel de 300m si va costa cam 4 milioane de euro (3.97 mai exact).

Ce sa spunem, bucurie mare, iata ca si in Romania “se face”. Ce nu-mi este mie clar insa este de ce citeva sute de metri de telescaun costa asa mult si mai ales de ce se aloca de la guvern bani pentru treaba asta (cca 2.5 mil euro, contribuabilii stie?). Adica iarasi aceeasi imbirligatura ca la gondola fantastica.

Cam asta, la multi ani traiasca. Ramine de vazut cine va administra instalatia, cine va scoate bani din ea, cine exploateaza pirtiile, cum o sa fie cu pass-ul (valabil sau nu pe toate cablurile?), cind va fi gata, daca instalatia veche va fi demontata sau nu, daca ne vom da anul viitor in V Dorului (presupun ca nu). Si, mai ales, daca va mai muri cineva infipt in fiare si indolenta.

Toate bune, enjoy.

foto: snowboardromania

  • TwitThis
  • Google
  • Facebook
  • LinkedIn
  • MySpace
  • E-mail this story to a friend!
  • Print this article!

Comentezi?? Comenteaza!!

11 Raspunsuri la “Sinaia, Telescaun, Primarie, Guvern”

  1. shepry on 20 May 2009 6:03 am

    zice 300m diferenta de nivel, nu ca 300m are scaunu…si cum valea soarelui e cam plata, se poate ca telescaunul sa fie destul de lung, chiar daca nu e dif de nivel foarte mare. cred ca o sa fie construit chiar pe valea soarelui, deci o sa ramana in picioare si telescaunul vechi din vale….

  2. Cata on 20 May 2009 9:35 am

    Mai shepry, alb_ca_zapada zice “citeva sute de metri”. Acum eu inteleg asta asa:
    “citeva sute de metri” nu sunt 300, cine zice ca se refera la altitudine? Pe de alta parte, si 2000 m sunt tot cateva sute (vreo 20…). Si ia fa un calcul, la 300 m diferenta de nivel cu inclinatie de 20°, iese o lungime sub 900 m, deci tot “cateva”. Eu zic sa nu gasim circumstante atenuante statului, ca pana acum nu am vazut vreun proiect care sa fi iesit bine si fara buzunare pline.

    Un mic research din curiozitate: Serbia, 2006, au construit austriecii: 248 m altitudine, 13 stalpi, 1389 m lungime, capacitate de 2400 de oameni pe ora, cost total 3,2m €, din care 744000 constructie si montare, restul materiale. Acolo guvernul s-a bagat cu 1,9m. In concluzie cei aproape 4m € par o suma plauzibila.

  3. alb_ca_zapada on 20 May 2009 10:20 am

    da, ok, o fi… e greu de precizat care e costul real, pb este ca daca nu este un proiect cu cap facut sint bani aruncati pe fereastra… iar pina acum investitiile din sinaia cam aia au fost…

    sa ne gindim asa:
    * se mareste capacitatea de transport in v dorului. va face fata zapada fara investitie in bazine de acumulare si instalatii de zapada artificiala?
    * daca avem sus o 1 telescaun rapid de 4 locuri si unul lent de 2… cum urcam turistii sus daca pe tronsonul 1400-2000 aven un telescaun de 2 locuri si o cabina obosita care mai mult nu merge?… chestie de mecanica fluidelor :)
    * facem sus statiune frumoasa… very good… dar unde naiba isi parcheaza oamenii masinile? cite locuri de parcare sint diponibile jos?

    cam asa ar trebui gindita dezvoltarea, de jos in sus, cu putin cap…nu trebuie sa fii nici primar si nici mare specialist ca sa te gindesti putin… ma rog in cazul in care te gindesti la proiect si nu la comision.

  4. Cata on 20 May 2009 11:39 am

    Tot ce pot sa spun: Bukovel. Daca aia au reusit nu inseamna ca reusim si noi. Da, e frustrant…

  5. cristi on 20 May 2009 5:48 pm

    Nu stiam eu ce inseamna Bukovel si uite ce-am gasit !!!!
    Cata ai ceva detalii?

    http://www.bukovel.com/en/skiing/map

  6. alexosu on 20 May 2009 6:20 pm

    Ar fi asta. http://www.derdelus.ro/2009/03/03/bukovel-jib-contest/
    Nu e chiar ce cauti, dar e un pas. Iti dai seama cam ce se poate face la Bukovel si care e atmosfera.

  7. ciprian on 20 May 2009 9:23 pm
  8. ciprian on 20 May 2009 9:31 pm

    aaaaaa, scuze am uitat …pana ce incepe sezonul urmator ,inca trei scaune si vreo 10 km de partie, bineinteles cu tot ce trebuie( artificiala , ratrac, etc).Si parcarile sunt aproape gata, (alea pe 3 niveluri).

  9. cosminII on 21 May 2009 7:30 am

    @alb
    referitor la locurile de parcare, am vazut o statiune in afara car-free … oberlech ii zice. lumea vine cu porsche-le in lech (sic!) de unde sunt transportate bagajele cu telecabina.

  10. Ciprian on 21 May 2009 11:32 am

    Nu suna rau ce vor sa faca. Macar nu va mai fi coada imensa de la V Dorului. Doar ca partia mi se pare doar o idee mai lunga (sper sa nu fie doar impresie..). Cel putin din schita din imagine, coboara partia ceva mai jos de urcarea de la Valea Dorului. O sa ma uit pe niste poze care le am.
    Macar se mai evita din aglomeratie.

  11. alb_ca_zapada on 21 May 2009 12:09 pm

    da ciprian tata nu suna rau, ordinea e cam gresita… tocma ce am spus intr-un comentariu mai sus motivele…
    doar la noi autostrazile cu 3 benzi sfirsesc in stradute inguste iar telescaunele de capacitate mare au sub ele instalatii mici…

Ai citit articolul si ai o opinie... o intrebare... o injuratura? Orice ar fi, poti folosi formularul de mai jos.