Malin 2009 – manual de utilizare

14 May 2009, alb_ca_zapada

Simbata 16 mai va avea loc concursul cel mai concurs din lumea asta mica a schiului romanesc: Cupa Malin (fosta Ecoul Malinului).

De aici din virful patului si din postura de etern looser imi permit sa dau citeva sfaturi celor care vor sa-si depaseasca conditia de simplu participant si sa forteze un loc in clasament cu care sa se mindreasca la nepoti.

In primul rind, concursul de anul asta nu va semana cu cel din anii trecuti. Vor fi in posturile de arbitraj domnii Ion Trandafir si Mihai Staicu. Cu siguranta vor mai fi inca 2 arbitri, unul dintre ei aproape sigur Radu Savin, celalalt necunoscut noua pina acum.

In ce nota trebuie citita povestea asta? Pai in primul rind se va juriza cu adevarat dificultatea intrarii (sa fim seriosi, singura zona in care se poate discuta despre line este intrarea). De mentionat ca arbitru aici va fi mai mult ca sigur mr Trandafir. Asta inseamna ca ce-i dificil e notat ca atare, ca orice drop va fi loz cistigator, ca nu se vor anunta (ca pina acum) punctele de intrare si punctajele aferente, ca agresivitatea, controlul si fluiditatea vor face diferenta in cazul unor line-uri identice, ca vor fi (probabil) comunicate niste no fall zones care e bine a fi evitate.

In al doilea rind, e bine de stiut ca pe zonele jurizate de Ion si Mitza nu va fi de efect schiatul in viraje topaite. Stiti voi, randonee-style. Pentru ei agresivitatea si controlul sint cuvintele de ordine. Asadar cine are singe si picioare sa se ia la cearta cu panta (in conditii de siguranta, biensure), puncteaza decisiv.

Ca sa n-o mai lungim mult, se va juriza probabil in concordanta cu criteriile IFSA (luati de cititi IFSA Judging Guidelines, ajuta): dificultatea liniei, control, fluiditate, tehnica si agresivitate

SI acum rubrica sfaturi intelepte:

Drumul pina in buza vaii. Nu va grabiti, nu fiti zmei. Plecati devreme, mergeti in ritm convenabil, nu intirziati.

Mincare si apa. Nu uitati sa va cumparati de jos din Busteni cel putin 1-1.5l de apa (de preferat Gatorade, contine saruri) si ceva ciocolata ori batoane gen Snikers. Inainte de start nu uitati sa beti sanatos si sa inghititi ceva energizant.

Inscrierea. Nu va grabiti sa fiti primul sa scapati repede (a mea greseala anul trecut). Si nici ultimul. De preferat sa plecati undeva pe la mijlocul plutonului, pe cit posibil dupa aceia pe care ii considerati competitori directi.

Alegerea liniei. Studiaza cu atentie, vizualiza-ti trasa. Daca vremea e proasta si cu ceata densa, nu alege un punct prea indepartat de postul de arbitraj. Nu alege o linie peste posibilitatile proprii (nu dai dropuri decit daca ai mai facut-o de citeva zeci de ori). In general sint 3 puncte principale de intrare dar si variatii in functie de conformatia zapezii. Nu te sfii sa iei o linie comuna pe care o aleg si altii. E un avantaj sa ii vezi pe ei cum se dau pe line-ul tau iar originalitatea nu e punctata suplimentar

Starea zapezii. E foarte indicat ca inainte de stringerea intregului popor sa dai o tura scurta in jos. Testezi zapada, virajele, intri in atmosfera. E important si ai sa vezi ca si altii o fac. (nu e ff corect, dar nu cred ca va comenta nimeni).

Arbitri. Trage cu urechea si afla cit de mult poti. In primul rind te intereseaza unde si cine va fi postat. Una e sa fie sus Ion si alta e sa fie Savin. Daca ciupesti ceva si despre puntaj si line-uri, cu atit mai bine.

Incalzirea. Foarte importanta. N-ar fi rau chiar si un masaj cu ceva BenGay.

Startul. Urmareste cu atentie parcursul celor care se dau pe zona ta. Fii concentrat si vizualizeaza fiecare viraj, intreaga trasa.

Parcursul. Dupa ce ai facut intrarea si trick-ul spectacuos pe care l-ai tot pritocit te poti concentra doar pe fluiditate si ceva agresivitate. Atentie mare la zapada, imediat dupa treimea suparioara e foarte posibil sa se inmoaie, sa fie combinata cu pietre (nu te speria prea tare de ele, nu sint prinse in pamint). Atentie si la rimaie, stiu citeva cazuri de cazaturi foarte neplacute (chiar si pina la 3m adincime). Daca vrei sa te odihnesti (cu siguranta vei vrea, sezonul si conditia fizica s-au dus demult) incearca sa gasesti o zona ferita de ochii arbitrilor (te vor depuncta drastic la fluiditate). Daca te opresti in canioane, incearca sa folosesti noile puteri dobindite pentru un plus de agresivitate.

Sosirea. Esti rupt probabil. Incearca sa stringi totusi din dinti si sa te concentrezi putin. In principiu aici este un post de arbitraj. Fii in control, fii determinat. Si nu uita ca si aici se puncteaza linia. Cauta deci rapid din priviri o ruta alternativa, ceva, un dimb peste care sa sari putin.

Cam despre asta este vorba, cam asta este abordarea pentru ce va fi Malinul anul asta (sau ma rog, pentru ceea ce noi astia de la derdelus.ro credem ca va fi). Ceea ce va uram succes si sa ne vedem cu bine.

NOTA -1-: La Malin vin si se inscriu oameni diversi, copii, batrini, incepatori (unii chiar foarte incepatori). Discutia de mai sus se adreseaza schiorilor avansati.

NOTA -2-: Inca credem ca evenimentul are o problema de pozitionare (concurs de extrem, serbare cimpeneasca) si una de data (prea departe de sezon, pericol de accidentare).

  • TwitThis
  • Google
  • Facebook
  • LinkedIn
  • MySpace
  • E-mail this story to a friend!
  • Print this article!

Comentezi?? Comenteaza!!

29 Raspunsuri la “Malin 2009 – manual de utilizare”

  1. Mircea on 14 May 2009 8:57 am

    Felicitari pentru articol. asa ceva asteptam de la derdelus !
    Pacat ca nu poti fi si tu prezent in capul vaii alaturi de ceilalti skiori, insa iti urez sa revii cat mai curand, cu forte noi.
    Sunt convins ca, la fel ca de fiecare data, Malinul va oferi spectacol, indiferent de neajunsurile inerente.

  2. alexosu on 14 May 2009 9:05 am

    Adevarul e ca trebuia sa se termine cumva discutiile de pe celalalt post. Buna revenirea la normalitate :).

  3. alexosu on 14 May 2009 1:18 pm

    As mai adauga ceva: incercati sa fiti cat mai de dimineata la cabina. De obicei la Busteni se fac niste cozi imense. Prima cabina pleaca, in general, la 8.15-8.30. Nu ar fi o idee rea sa fiti de la ora 8.15 in fata. Oricum deja vor fi 2-3 oameni :).

  4. Luci on 14 May 2009 1:42 pm

    E sigur ca o sa-i dea drumul cabinei?

  5. barbosa on 14 May 2009 2:44 pm

    99% ! Maine se va sti sigur!
    @alb- dupa acest articol am luat decizia sa ma duc !Multumesc si sanatate !!!

  6. Ion on 14 May 2009 3:43 pm

    daca mere cabina, i’m in. voi fi debutant! : )

  7. barbosa on 15 May 2009 6:39 am

    ,,Nu incurajam dropurile, in mod special in partea superioara a Vaii. Gandeste-te bine cand iti alegi linia, este mai important sa ajungi intreg acasa si sa te bucuri si la anul de CUPA MALINULUI.” -citat din organizator CUPA MALIN
    @alb - deltfel si in regulament apare ca nu se puncteaza sariturile si-n special ,,figurile” in aer (rotiri ,tinut ski in aer in x …..) !
    Pana la urma cum e ?Merita sa sari sau nu ?Ei zic nu sari dar daca sari se puncteaza? Daca-i cazut pot zice ,,ti-am zis sa nu sari ca nu-ti dam nimic”?
    un lucru e cert -MERGE CABINA!

  8. barbosa on 15 May 2009 6:48 am

    ,,LINIA: Se puncteaza traseul ales. Nota este cu atat mai mare cu cat traseul
    este mai dificil. Dificultatea traseului este determinata de gradul de
    inclinare, expunere, linia directa. Nota nu este influentata de inaltimea /
    lungimea sariturilor si nici de executarea figurilor in timpul sariturii (360,
    flip etc.).
    Acest criteriu se aplica pe portiunea superioara, de la plecare pana la
    intersectia cu Brana Costilei.
    coeficient: 1”
    ACESTA este textul din ,,criterii arbitraj”

  9. alexosu on 15 May 2009 7:54 am

    Ar fi destul de ciudat sa nu se puncteze dropurile. Spun asta pentru ca nu sunt asa multe variante de intrare in Malin - vreo 3 majore, cu mici variatii. Asa ca la coborari aproximativ asemanatoare ca fluiditate si viteza, cred ca diferenta o va face un drop bine aterizat.

    Ii inteleg pe organizatori ca nu ar vrea sa se confrunte cu accidentari si lucruri de genul asta, deci inteleg si precautia.

    Probabil ca toate intrebarile, asta inclusiv, isi vor gasi raspunsul cu ocazia instructajului de dinainte de startul concursului.

  10. alb_ca_zapada on 15 May 2009 9:39 am

    :)))))))))))))))
    hahahaha

    vedea-l-as eu pe ion arbitrind dupa asa criterii… cum sa nu puctezi dropuri si trickuri??? :)) pai si ce punctezi nene, fermoare si topaieli??

    d-asta ziceam ca-mi doresc sa fiu acolo, va fi distractie maxima daca stii unde sa tragi cu urechea :))

  11. shepty on 15 May 2009 10:10 am

    eu zic ca ar trebui sa se puncteze drop-urile dar nu si manevrele freestyle.

  12. alb_ca_zapada on 15 May 2009 10:16 am

    @barbosa:
    dar de fapt de unde ai tu criteriile astea? care-i sursa?
    nu de alta, dar sa nu punem lumea pe jar inutil

    @alexosu:
    hai ca aia cu siguranta e stupiditatea maxima… pai cum adica, zicem ca nu punctam, apoi de fapt punctam pe aia care totusi o fac?? :)) hai la naiba, cum vine asta?

    @organizatori si arbitri:
    lamuriti situatia cit de repede, sint oameni care vin special de tare departe (doar eu stiu vreo 5-6 din zona de nord)

  13. dan on 15 May 2009 10:18 am

    de ce shepty, care ar fi explicatia?
    inventam un arbitraj original, made in romania?

  14. mariusca on 15 May 2009 1:18 pm

    Pai de asta e frumos Malinul, ca sar baietii fara frica din stanca in stanca. Aici trebuie punctaj mare.
    Ce e nasol, anul trecut un baiat a aterizat cu coloana pe un sir de stanci si de acolo ….la spital in stare foarte grava. Imi pare rau pentru el.

  15. raduac on 15 May 2009 2:23 pm

    Intr-adevar, Andrei a avut un accident grav anul trecut la Malin. Din fericire nu coloana i-a fost afectata, dealtfel mi se pare ca avea si protectie de spate. S-a accidentat la una dintre maini, care a necesitat destule operatii. Totusi nu i-a fost viata in pericol absolut nicio clipa, de aceea “stare foarte grava” mi se pare un pic exagerat.

  16. barbosa on 15 May 2009 2:59 pm

    @alb - ce dracu voi nu va uitati pe http://www.teamexpert.ro ?
    sau ,mai grav ,nici unul din ce scriu aici nu este inscris ?
    Pt ca toti cei inscrisi primesc mail cu NOUTATI !!!?????
    IATA REGULAMENTUL ;
    Regulament CUPA MALINULUI 2009 -
    Regulament_CUPA MALINULUI 2009.pdf TeamXpert © 2009
    SC Teamexpert Europe srl, str. Pictor Obedeanu, 18, sector 2, Bucuresti, tel.: 0722 302 746, e-mail: [email protected], http://www.teamexpert.ro
    1. Arbitrii respecta concurentii si vor interpreta cu obiectivitate
    evolutiile lor pe baza a 3 Criterii de Arbitraj: Alegerea traseului
    (Linia), Fluiditate si Control. Criteriul Alegerea Traseului se va nota
    doar in partea superioara a Vaii.
    2. Sunt 7 arbitri judecatori, care vor nota evolutiile concurentilor: 3 in
    partea superioara a vaii si 4 pe traseu. Arbitrii de sus vor judeca
    fiecare cate un criteriu si vor acorda cate o nota de la 1 la 20.
    Ceilalti 4 arbitrii vor judeca Fluiditatea si Controlul si vor acorda cate
    o nota de la 1 la 10. Nota finala va fi obtinuta prin insumarea celor 7
    note.
    3. Timpul nu conteaza la nota finala insa va fi un criteriu eliminatoriu.
    In preziua concursului se va stabili un timp limita prin adugarea unei
    diferente de timp la media timpilor obtinuti de deschizatori. Timpul limita
    se va rotunji in sens crescator. Concurentii care vor depasi acest timp vor
    fi descalificati.
    Diferenta de timp precum si timpul limita vor fi anuntate inainte de
    inceperea concursului.
    4. Concurentii care nu poarta casca de protectie in timpul evolutiilor vor
    fi descalificati. Se recomanda portul castii de protectie in timpul
    evolutiilor.
    5. Concursul se desfasoara dupa Programul Concursului, afisat pe pagina
    dedicata concursului de pe site-ul http://www.teamexpert.ro. Concurentii
    care nu sunt prezenti la start pana la ora stabilita pentru coborarea
    ultimului concurent vor fi descalificati. Directorul de Concurs poate
    modifica Programul Concursului functie de conditiile meteo. Orice
    modificare va fi anuntata in zona de start.
    6. Directorul de Concurs poate cere demonstrarea capacitatilor de
    coboarare pe Vale. Acesta poate decide excluderea din concurs, din
    motive de Securitate, a celor care nu demonstreaza aptitudini de
    adaptare la coborarea pe Vale sau a celor care pun in pericol, prin
    actiunile lor, desfasurarea sau imaginea concursului.
    - Regulament CUPA MALINULUI 2009 -
    Regulament_CUPA MALINULUI 2009.pdf TeamXpert © 2009
    SC Teamexpert Europe srl, str. Pictor Obedeanu, 18, sector 2, Bucuresti, tel.: 0722 302 746, e-mail: [email protected], http://www.teamexpert.ro
    7. Spectatorii sunt bineveniti, insa sunt rugati sa respecte concurentii si
    sa nu coboare Valea Malinului in timpul concursului. In cazul in care
    acest lucru este imperios necesar, cei care coboara sunt rugati sa o
    faca astfel incat sa nu afecteze evolutia concurentilor sau securitatea
    acestora, sa coboare fara numar de concurs, pe margine si cu viteza
    redusa, instiintand toti arbitrii aflati pe traseu.
    8. In cazul in care conditiile nu permit desfasurarea concursului (conditii
    meteo, accident) Directorul de Concurs poate decide amanarea
    concursului pentru ziua de rezerva, duminica, 17 mai 2009, sau
    anularea concursului. Decizia va fi anuntata imediat dupa aparitia unei
    astfel de conditie exceptionala, prin unul din urmatoarele canale: email,
    SMS sau prin comunicare directa la statia inferioara a
    telecabinei din Busteni
    9. Taxa de Participare nu se inapoiaza in cazul in care:
    - concursul se amana pentru o data ulterioara sau se anuleaza din
    motive de forta majora,
    - concurentul renunta.
    Taxa de participare se inapoiaza in cazul in care Competitia se
    anuleaza din motive legate de Organizator.
    10. Contestatiile pot fi depuse la cel mult o ora de la terminarea
    Competitiei. Contestatiile se depun la Directorul de Concurs. Taxa de
    contestatie este de 50 Ron si trebuie platita la depunerea
    contestatiei. In masura posibilitatilor, Contestatiile vor fi analizate pe
    moment.
    Mult succes ☺

  17. barbosa on 15 May 2009 3:03 pm

    Si ca sa nu ziceti ca nu va iubesc ;iata ultimul anunt

    Dragi prieteni

    Iata-ne in ajunul concursului.

    In primul rand sunt mandru sa va anunt alaturarea unui nou sponsor. Reputatul brand de schiuri Movement va oferi ca premii echipament sportiv.

    In urma sondajului la care au participat concurentii inscrisi, arbitrii si sponsorii, la intrebarea Ce varianta preferati in cazul in care cabina din Busteni nu functioneaza? majoritatea au ales varianta sa urce prin Sinaia.

    Ultimele vesti de la Busteni sunt neschimbate: cablul a fost montat, ISCIRul si-a facut inspectia, cabina va merge cu siguranta sambata. Trebuie sa apreciem in mod deosebit modul in care cei de la Teleferic Prahova au muncit pentru a monta cablul in timp util.

    Ca urmare va astept sambata, intre 8.00 si 9.00 la telecabina din Busteni.

    Pentru ca nu avem prioritate la cabina, va rog sa nu intarziati pentru a evita aglomeratia. La statia de jos a telecabinei o veti putea gasi pe colega mea Cami, care va va oferi informatii despre accesul la start.

    Startul se da de la altitudinea de 2490m, la intrarea in Vale, langa releul Costila. Pana la start puteti ajunge urmand poteca de la cabana Babele catre Cabana Omu (banda galbena). In dreptul Refugiului Salvamont si al cabanei lui Manoliu, parasiti traseul spre Omu si urmati stalpii ce marcheaza Linia Electrica Subterana (LES) care duce la releul Costila. Startul este in partea de Nord a releului. La start veti putea lua tricourile de concurs. De asemenea puteti sa achitati Taxa de Participare (daca nu ati facut-o inca).

    Atentie: Incepand de joi, 14 mai 2009, Taxa de Participare nu mai poate fi achitata prin depunere de numerar.

    Sosirea va fi stabilita la inspectia finala de vineri, 15 mai 2009.

    Prognoza pentru sambata este buna pe platou, cu temperaturi intre 3 si 8 grade C, adiere usoara ( vantforta 2 Beaufort) din Vest si soare cu ceva nori.

    Nu uitati, programul este …

    8:00 – 8:30 Concurentii sunt asteptati la Cabina Busteni.

    08:30 - 10:00 Urcarea la releul Costila pe traseul Babele – Costila.

    10:00 – 11 :00 Vizionarea si alegerea traseului.

    11:00 Start

    14:00 Coboara ultimul concurent. Salvamontul inchide concursul.

    15:00 – 17:00 Retragerea de pe Vale pe traseul Valea Malinului – cabana Gura Diham. Traseul este echipat cu corzi de catre echipa Salvamont.

    18:00 - 18:30 Festivitatea de premiere la cabana Gura Diham

    18:30 Incheierea Concursului.

    Tineti cont ca programul poate fi influentat de conditiile meteo.

    Nu uitati:

    Pe Vale putem intalni mai multe tipuri de zapada: firn, zapada moale, zapada inghetata. De asemenea pe Vale, dupa confluenta cu Brana Costilei, exista rimaie (crevase formate intre zapada si stanca). Din acest motiv recomandam:

    - nivel minim recomandat la schi / snowboard: AVANSAT

    - atentie deosebita.

    Portul Castii individuale de schi / snowboard este obligatoriu.

    De asemenea este recomandat portul Protectia de Spate. Aceasta reprezinta o protectie pentru coloana vertebrala la caderi, intinderi, lovituri la nivel lombar.

    Nu incurajam dropurile, in mod special in partea superioara a Vaii. Gandeste-te bine cand iti alegi linia, este mai important sa ajungi intreg acasa si sa te bucuri si la anul de CUPA MALINULUI.

    Concursul este dotat cu premii de peste 10.000 RON. Vor fi premiati primii 3 concurenti de la fiecare categorie (schi/snowboard, fete/baieti). In afara acestor premii, toti concurentii inscrisi la concurs si care vor participa la Festivitatea de Premiere vor primi cate un voucher in valoare de 50 RON din partea Sunset Villas. Ca urmare progamati-va sa ramaneti pana la sfarsit pentru ca merita.

    Castigatorii editiei precedente benficiaza de gratuitate la inscriere, iar invingatorii de anul acesta vor putea sa concureze gratis la editia 2010.

    Cei care doresc DVDul concursului (film & foto cu evolutiile din concurs) pot achita contravaloarea de 30 RON la start.

    Va steptam la start. Pana atunci va invit sa cititi ultimele informatii la http://www.teamexpert.ro/MalinNoutati.html. Pentru orice detalii va rog nu ezitati sa ma contactati.

    Radu

    http://www.teamexpert.ro

  18. alexosu on 15 May 2009 3:23 pm

    Eu m-am inscris abia azi dimineata, pentru ca nu stiam daca pot ajunge. In canu am primit vreun mail oficial. Probabil ca la fel au procedat si ceilalti.
    Bogdan nu cred ca vine maine :D.

  19. alb_ca_zapada on 15 May 2009 3:23 pm

    @barbosa:
    cu tot respectul, eu unul nu gasesc informatia de tine postata ref la dropuri si trickuri (adica figuri).

  20. barbosa on 15 May 2009 3:55 pm

    IATA PAGINA COMPLETA !

    Cupa Malinului – editia 2009
    - CRITERII DE ARBITRAJ –
    LINIA: Se puncteaza traseul ales. Nota este cu atat mai mare cu cat traseul
    este mai dificil. Dificultatea traseului este determinata de gradul de
    inclinare, expunere, linia directa. Nota nu este influentata de inaltimea /
    lungimea sariturilor si nici de executarea figurilor in timpul sariturii (360,
    flip etc.).
    Acest criteriu se aplica pe portiunea superioara, de la plecare pana la
    intersectia cu Brana Costilei.
    coeficient: 1
    CONTROL: Se puncteaza controlul concurentilor pe parcursul evolutiei.
    Schiorul trebuie sa isi controleze permanent coborarea. Se depuncteaza
    ezitarile in pasajele dificile, la aterizari. Caderile reprezinta pierderea totala
    a controlului si duc la o depunctare severa.
    Acest criteriu se aplica pe toata durata evolutiei.
    coeficient: 1
    FLUIDITATE: Se puncteaza continuitatea, ritmul si tranzitiile in evolutia
    concurentilor. Opririle sau traversarile inutile duc la o scadere a notei.
    Ca si CONTRULUL, acest criteriu se aplica pe toata durata evolutiei

  21. barbosa on 15 May 2009 3:58 pm

    @alb- din vb de mai jos tu nu intelegi ca poti sa te rotesti 3 ore in aer ca nu primesti nici un pupic?

    ,,Nota nu este influentata de inaltimea /
    lungimea sariturilor si nici de executarea figurilor in timpul sariturii (360,
    flip etc.).”

    Inca o data SANATATE,Bogdane !!!

  22. alb_ca_zapada on 15 May 2009 5:16 pm

    @barbosa:
    ok, asta este, s-a notat, am priceput.
    eu in continuare sint sceptic in ceea ce priveste aplicarea principiului de mai sus, dar asta e cu totul alta poveste.

    eh, si cu ocazia asta, s-a stabilit si pozitionarea evenimentului pt sezoanele urmatoare: serbare cimpeneasca, intilnire prieteneasca, derby, whatever. e ff ok, e bine ca se stie. (e pacat insa ca niste domni din baia mare isi petrec 2 zile pe drum pt ca au inteles cu totul altceva din afisul concursului si din comunicarile oficiale)

  23. mariusca on 15 May 2009 6:30 pm

    Pai sa vina si domnii de acolo sa vada frumusete de vale din Bucegi. Ca e frumoasa rau si merita :).

  24. icee on 16 May 2009 12:47 am

    singura observatie: RIMAYE

  25. icee on 16 May 2009 2:30 pm

    Si uite o intrebare buna: Derdelus.ro de ce nu e partener media la nici un concurs din RO?!

  26. Snowm3 on 16 May 2009 8:15 pm

    Tocmai ce-am venit de pe Malin la prima mea participare :-) Telecabina a mers, la 8:45 eram la Babele. In buza vaii Malinului atmosfera de familie. Zapada mai buna decat ma asteptam, vremea usor inchisa dimineata cu cativa stopi de ploaie pe platou a devenit insorita dupa-amiaza. Valea necesita intr-adevar conditie fizica, aproape ca n-o poti cobora dintr-una, trebuie sa te opresti sa-ti tragi sufletul si sa-ti odihnesti picioarele de cateva ori.

    Salvamont peste tot la iesire, si pe la saritori si pe la Hornul Pamantos, prietenosi si de ajutor.
    Frumoasa organizare, multumesc Radu si echipa !

  27. barbosa on 16 May 2009 8:41 pm

    Organizare ok !
    Faptul ca am vazut 2 ,,adevarati” in echipa de arbitri ,indiferent ce-am facut eu in concurs , m-a onorat !
    @ alb -multi tinerii misto( cu echipamente si tinute ce te-ar fi bucurat) fata de anul trecut !
    De la anul voi merge in afara concursului !

  28. saQe on 16 May 2009 9:22 pm

    ei .. si cum a fost deci la Malin?

  29. barbosa on 17 May 2009 6:45 am

    Am participat anul trecut si acum ,deci nu pot compara cu restul !
    -mai bine organizat ca anul trecut
    -mai multa lume = mai mediatizat ……
    -mai multi concurenti ( din ce am vazut pana am plecat ) ce aveau legatura cu SKIUL DE VALE -echipament
    -pregatire fizica
    - bagaj tehnic
    -experienta pe vai (nu pe partii amenajate)
    Eu, trebuie sa recunosc ,sunt departe de a da o aceasta vale dintr-o bucata (am bagat la derapaj pe cant ca sa nu ma opresc la greu) !De bun simt am luat decizia ca de la anul sa ma dau in afara concursului !
    Mare dreptate ati avut toti ce ati scri ca acest concurs are loc MULT PRE TARZIU !
    Un tip de la Salvamont Busteni mi-a raspuns ca se poate organiza ,LINISTIT, si mijloc de aprilie dupa ce dau 2-3 bombe si se duce si riscul de avalansa !

Ai citit articolul si ai o opinie... o intrebare... o injuratura? Orice ar fi, poti folosi formularul de mai jos.