Criza la Rossignol

5 May 2009, alexosu

Povestea Rossignol continua si e foarte intensa. Anul trecut Quicksilver a vandut Rossignol si tot ce avea legatura cu producatorul francez, adica Look (legaturi), Lange (clapari) si Dynastar (schi). Noul proprietar? Un consortiu format din Chartreusse si Mont Blanc si condus de Bruno Cercley, fost CEO Rossingol in momentul in care brandul a ajuns in curtea Quicksilver.

Intre timp, brandul Look a ramas sa faca numai biciclete, iar legaturile Look se vor vinde doar sub numele Dynastar

Cand parea ca lucrurile intra pe un fagas normal, a venit criza. Intai la Dynastar. Se pare ca in momentul asta exista un excedent de 250.000 de perechi de schiuri, adunate in ultimii 2 ani. Pentru un producator ca Dynastar, mediu adica, suma este imensa. Inseamna stocuri de zeci de milioane de euro. 

Evident ca unda de soc a atins si brandul central - Rossignol. Vineri au fost anuntate primele masuri: 30% din personal va fi concediat. Asta pe termen scurt. Pe termen lung, atat Rossi cat si Dynastar isi vor re-gandi gamele. Vor elimina o parte din modele si, cel mai probabil, vor disparea cateva segmente cu totul.

E de inteles, cumva. Rossi si Dynastar aveau multe modele care se concurau acerb - fenomenul se numeste canibalizareAu fost si decizii de marketing mai dubioase - cum ar fi “indulcirea” gamelor Bandit (Rossi) si Legend (Dyanstar). Au fost si excese - si ma gandesc in primul rand la sistemul Mutix, caruia nu ii prevad un viitor prea stralucit. 

Probabil ca Rossi va ramane in zona premium - cu focus pe race/competitii, iar Dynastar va deveni mai popular, cu focus pe freeski. Dar asta e doar o speculatie. 

Ultima veste: Rossinol si-a anuntat atletii ca li se vor reduce si lor bugetele in perioada urmatoare. Pica prost, pentru ca foarte curand va incepe perioada de antrenamente.

  • TwitThis
  • Google
  • Facebook
  • LinkedIn
  • MySpace
  • E-mail this story to a friend!
  • Print this article!

Comentezi?? Comenteaza!!

Ai citit articolul si ai o opinie... o intrebare... o injuratura? Orice ar fi, poti folosi formularul de mai jos.