Schiuri late sau deloc

6 January 2009, by alexosu

.!.

The Poker House move

Killer Klowns from Outer Space divx

Motto: “go fat or go home”

Flight of the Living Dead: Outbreak on a Plane dvdrip

Bad Boys II psp

Ideea articolului e foarte simpla si o enunt de la inceput ca sa nu existe nici un dubiu: schiurile late vor cuceri lumea, asta daca nu cumva au facut-o deja.

Sense and Sensibility dvd

Bad Company trailer

Am fost intrebat de curand ce schiuri folosesc si mi-am dat seama ca din sezonul 07/08 am schiat, cu cateva exceptii, numai pe Mantra. Asta in conditiile in care din sezonul 05/06 nu am mai schiat decat ocazional pe schiuri mai inguste de 82 mm, avand un AC4 in dotare. Ca veni vorba, prin schi lat inteleg un schi care are peste 80 mm in talie (zona bocancului). Cred ca 80 mm inca e un prag bun, desi la cum se latesc schiurile in ultimul timp, e posibil ca peste 2 ani sa ridicam stacheta la 100 mm.

Acum 4-5 ani, un schi lat era considerat un schi exclusiv de offpiste, de powder. Un schi hiper-specializat. Sau “de Austria, ca nu avem noi partii pentru asa ceva“. Asta imi aduce aminte oarecum de verdictul absolut idiot ca “Dacia e cea mai buna masina pentru soselele noastre“. Cum Romania e o piata primitiva in multe domenii, inclusiv cand vine vorba de schi, parerea asta inca bantuie chiar printre “specialistii” nostri. Se vad semne de adaptare, totusi.

Multe magazine au inceput sa aduca si fatties. Ma rog, nu sunt asa multe deloc. Dar sunt cateva :). Presiunea vine din doua parti. Pe de o parte, producatori au marit considerabil numarul de schiuri late din portofoliu. Pe de alta, schiorul roman incepe sa iasa din ce in ce mai mult pe afara si sa vada ca exista si alte modele decat cele cu “race”, “world cup” sau “sl” in nume. Mai ales pustii - cum e si normal.

Trag, deci, linie acum si vad ca in ultimile 3 sezoane m-am distrat de minune cu schiuri “de Austria”. In Romania, evident. Ce stie sa faca un schi lat? In principiu cam orice. Mai ales ca segmentul s-a dezvoltat si nisat asa mult incat aproape orice cerinta e acoperita. Cel mai tare punct este, fara indoiala, adaptabilitatea. Orice fel de zapada, orice fel de teren, orice fel de viteze. Schiuri care dau libertate totala si care fac ca toata povestea sa tina doar de schior. Majoritatea sunt si twin-tip-uri (sau macar partial), asa ca gradul de distractie creste considerabil.

Schiurile late au un singur punct slab: gheata. Kill Bill: Vol. 1 rip Din cauza latimii, aderenta schiului pe suprafete inghetate e mai precara decat la un schi de race. Totusi, modelele din ultimii ani au rezolvat absolut onorabil problema printr-o constructie foarte desteapta: schiul este rigid sau foarte rigid torsional.

The Hunchback of Notre Dame II rip

Sigur, un schi lat nu va fi niciodata atat de agil ca unul de slalom, nu vei putea face 3 viraje pe metru liniar. Dar, sincer, cati dintre schiori chiar se dau in porti?

Nu vreau sa fiu inteles gresit - ramane valabila afirmatia ca nu exista schiul perfect. Dar daca va fi construit vreodata, cu siguranta va fi lat.

PS. Daca cineva vrea sa ma/ne convinga ca un alt gen de schi e the real mccoy, sa incerce sa scrie cateva randuri. Dam drept la replica :).

  • TwitThis
  • Google
  • Facebook
  • LinkedIn
  • MySpace
  • E-mail this story to a friend!
  • Print this article!

Comentezi?? Comenteaza!!

32 Raspunsuri la “Schiuri late sau deloc”

  1. mr.twister on 6 January 2009 2:44 pm

    salut,

    despre schi eu mai degraba foarte multe nu stiu decat stiu, dar tare-mi doresc sa aflu.
    unele le descopar practicand (putine, pe masura practicii mele), altele din lecturi sau discutii ca astea, iar altele (cele mai multe, ma tem) - deloc.
    una din nedumeriri este de ce spuneti voi ca schiurile late nu merg bine pe gheata, si ca daca vrem aderenta pe gheata trebuie sa cautam in gama race.

    dupa mintea mea - si aici fii bun si zi-mi unde gresesc - problema aderentei pe gheata se pune doar la mersul pe cant. pentru ca (gandesc eu) mersul pe talpa plana ar trebui sa fie totuna, adica aderenta zero, indiferent de latime.
    cu cantul pe gheata deci, ma astept ca un schi sa mearga corect pe directie, cu atat mai corect / fidel cu cat cantul e mai nou, sau bun, sau corect ascutit.

    cand inclini schiul pe cant ca sa mergi pe gheata mai conteaza ca suprafata suspendata este de race (6cm) sau de powder (10cm)?

    si tot legat de canturi, e adevarat ca se pot ascuti la unghiuri mai mici de 90 pentru a imbunatati comportamentul pe gheata?

    toata stima pentru ceea ce faci pe site-ul asta,
    multumesc,
    mihai

  2. mr.twister on 6 January 2009 2:57 pm

    .. sau poate viteza e cea pe care nu am luat-o in calcul?

    adica da, la 5-10 kmh pe cant si pe gheata ambele schiuri sa mearga la fel, insa la 70kmh sa poata sta pe gheata doar schiul de race datorita rigiditatii mari? rigiditate care, desi schiul mai scurt, sa ii permita sa ramana pe gheata pe toata lungimea cantului? in detrimentul celui de powder care, desi mult mai lung, apasa ferm gheata doar pe un segment oarecare din dreptul bocancului iar restul lungimii catre extremitati sa fie neoperationala din cauza flexibilitatii mari?

  3. mitza(tm) on 6 January 2009 3:59 pm

    uitandu-ma la gramada de fat skis din poza ma face sa ma intreb oare cat de mare o fi powderul la alagna sezonul asta, ca in feb 08 cand e facuta poza a fost tare jale :)

  4. alexosu on 6 January 2009 4:08 pm

    Twister, problema cu gheata apare mai ales in perioada de tranzitie de pe un cant pe celalalt. Cu cat e mai lat schiul, cu atat si tranzitia dureaza mai mult si, deci, schiul are un control mai precar o perioada mai lunga. A doua parte e cea intuita de tine deja, flexibilitate mai mare inseamna vibratii mai puternice pe suprafete tari.

  5. barbosa on 6 January 2009 6:01 pm

    pana anul asta am mers pe elan fusion 14 si alte de super g.
    acum 2 zile m-am intors de la ischl unde am schiat numai pe elan 888 timp de 6 zile -80% pe partii si restul pa linga
    888 e de 1,77 iar eu am 110kg si 185 cm
    dupa 2-3 coborari am inteles ca am trecut la o alta,, masina” mai mare mai teapana mai tare .NOTA 10 atat pe partii cat mai ales pe langa !
    dat in porti de urias si n-a mers rau ! dat si pe gheata ( se facea dupa ora 16 pe ultima partie spre oras) si e adevarat cam patinam si chiar cand am bagat piciorul ca lumea in cantare in momentul virajului efectiv derapa !
    bun la viteza ( ar fi fost cred si mai bun daca era mai lung)
    cred ca e o prostie ,,lema” cu ski de austria si cred ca e exact pe dos un ski adevarat de race merge acolo pe batatorite!!!
    sotia mea merge pe un atomic de race de 5 ani ( schimbat acu 2 ani tot cu aceelasi de urias) si e foarte multumita dar atentie NUMAI pe BATATORITE unde se da tare tare platind tribut impresiei artistice
    CONCLUZIA MEA - late ,frate ,si ,mai ales pt Romanica noastra pt ca nu cred ,cum se mai sparg unii in figuri,ca te poti da numai 1-2 sapt in Austria si dupa stai pe DERDELUS si salivezi cu prajitura in mana ;da nu mananci ,ca nu-i austria !

  6. Bubulu on 6 January 2009 6:45 pm

    pentru @ mr.twister-,,e adevarat ca se pot ascuti la unghiuri mai mici de 90 ?,,

    Cantul schiul se ascute cu un unghi anumit atat pe talpa (de obicei- 0.5 pana la 2 grade), cat si pe lateral (aici putem avea unghiuri de 89,88 chiar si de 87). E MARE DIFERENTA la comportamentul in gheata la un schiu care are un unghi ascutit cu 1-2 grade sub 90 fata de acelasi schiu ascutit la 90 grade….. la comportamentul schiului in gheata 1 grad sub 90 face cat 10cm la alte chestii unde lungimea conteaza :)
    Acum principiul e urmatorul cu cat unghiul pe cantul lateral e mai mare cu atat va sta mai bine in gheata dar v-a ,,agata,, in zapada moale, cu cat unghiul pe talpa e mai mare cu atat schiul se v-a vira mai usor, dar v-a fi mai instabil in gheata, jongland cu principiile astea doua se ajunge la setupul care il dorim.
    Dupa mine cel mai ok setup pentru un schior mediu-avansat care se da oriunde e 88 grade lateral cu 1 grad pe talpa (deci un unghi real de 89 grade). Pentru incepatori 90 lateral cu un grad pe talpa.
    Schiul cand il iei din magazin e scos din fabrica la ,,aprox-90 grade,, Schiul nou SE ASCUTE daca vrei sa lucreze corect.
    mai multe detalii gasesti aici:
    http://www.ascutitoarea.blogspot.com/
    ps. pentru a obtine rezultatul dorit (unghiuri etc) iti trebuie scule specializate-pile de diferite marimi, pile diamantate, gresii etc…si vreo 50 de perechi de schiuri pe care sa le strici pana ajungi la un rezultat cat de cat satisfacator…plus orele de munca de rigoare- un schiu ascutit ca la carte dureaza cam 3 ore si pana la 4 ore functie de cat de lovit este, sau functie de cine l-a ascutit inainte…daca te duci la frizer dupa ce te-ai tuns tu cu foarfeca acasa ii v-a lua mai mult timp sa te aranjeze, si cateoada nu se ajunge la rezultatul dorit decat la a doua tunsoare.:)

  7. alb_ca_zapada on 6 January 2009 7:57 pm

    @mitza: ai recunoscut neica poza… jos palaria
    oricum, insasi poza este o pledoarie pt conceptul fat: schiurile astea nu-s neaparat de powder… sint niste masinute din ce in ce mai versatile (uh, iar cuvintul asta) care, s-a vazut treaba s-au descurcat excelent pe tbla din alagna

  8. alexosu on 6 January 2009 8:07 pm

    Retineti si ce zice Bubulu. Tunningul e esential.

  9. alb_ca_zapada on 6 January 2009 8:10 pm

    @twister
    schiurile late nu-s neaparat moi… exista modele care se comporta fantastic pe zapada tare si chiar gheata.
    eu unul pot enumera din proprie experienta dynastar legend pro si armada arv.
    mai stiu de la herr bubulu de elan 888 iar de la mr alex despre mantra.

    si ca sa completez si eu usor articolul as spune ca faties se specializeaza la rindul lor: all mountain, big mountain, powder, backcountry, touring, park…. asadar, scoateti din cap specialistilor autohtoni ca un schiu lat este un schiu pentru nebunii aia din filme.

  10. Solo Radu on 6 January 2009 8:48 pm

    in primul rand, poza de la inceput e bestiala :)) !
    Intr-adevar, schiurile late sunt viitorul…. Rossignol a latzit anul asta schiurile de urias (in cupa mondiala) la 81 mm sub talpa. Oare ce urmeaza?

  11. mitza(tm) on 6 January 2009 9:16 pm

    @alb_ca_zapada - cum sa nu recunosc poza ca doar eu am facut-o in prima zi cand am ajuns in fata la Caffè delle Guide :)
    eram impresionat de cat de late pot fi unele skie din gramada; de ex alea albastre cu dunga alba longitudinala erau parca ca doua placi de snowboard :)

    mai nou tot vad unul aici unde ma duc cu niste enormitati in picioare si in plus au si camber inversat de zici ca-s talpi de sanie, data viitoare o sa-l intreb ce model sunt

  12. alb_ca_zapada on 6 January 2009 9:31 pm

    @mitza:
    armada arg a fost pionierul in domeniul reverse camber si reverse sidecut… ma rog, la modelul asta e un patent caruia ii zice elf shoe care e o combinata de 2 cambere (schiul in general este reverse camber dar are camber normal in zona claparului)
    ia de te uita, nu cumva asta e cuirasatul despre care vorbeai?
    http://armadaskis.ro/produse/schiuri/ARG.php

  13. mr.twister on 6 January 2009 9:41 pm

    @Bubulu.. superb raspuns, multumesc, sunt incantat

    e o mica chestie care nu se leaga in mintea mea, tot fac schite si nu iese.
    ma mai gandesc, citesc si pe ‘ascutitoarea’ :) si apoi am sa te deranjez pe mail, sper ca nu foarte tare.

    scrisesem aici mult dar imi dau seama ca nu e cel mai potrivit asa, ar fi plictisitor pana la enervant poate, pentru unii cititori.

    numai bine

  14. mr.twister on 6 January 2009 10:06 pm

    @ alb…
    ca limitare personala, imi dau seama ca daca pot sa-mi imaginez un schi lat dar rigid, pentru zapada tare sau piste, imi e mai greu sa vad acelasi schi - lat dar rigid - inotand in powder si reusind sa scoata nasul din adancimile zapezii.

    sau inca.. cum pot vira pe zapada tare sau gheata un schi lat si drept (sau reversed), fara ajutorul taieturii carve, de vreme ce Alex spunea parca (iertare daca confund) despre profilele carve ca nu prea au ce cauta in powder unde un viraj spontan si neprovocat al schiului poate fi cu urmari mai neplacute decat pe partie.

    deci schi lung, lat, drept sau chiar reversed si rigid.. deopotriva in powder si pe loc tare.. atunci in powder cum il scot la lumina iar pe loc batatorit cum il virez..?
    presupun ca raspunsul e unul singur, adica tre sa fii meserias.

    nu contrazic, doar incerc sa inteleg
    e posibil sa intervin cu chestii care pentru voi sutn evidente, daca o sa am senzatia ca sunt inutile o sa ma opresc.
    oricum ma abtin de la foarte multe intrebari, nu stiu cat mai pot :)

  15. mitza(tm) on 6 January 2009 11:38 pm

    @alb_ca_zapada - tot ce se poate ca forma e aceeasi… azi a nins, maine ninge iar, sigur o sa-l vad pe nenea in weekend :)

  16. Shepty on 7 January 2009 7:25 am

    Eu zic ca un schi mai last tine mai slab pe gheatza din cauza ca, fiind mai lat, face fata mai greu la presiunea din viraj, si se torsioneaza lateral mai usor.
    Pe de alta parte am dat si de schiuri mid-fat care stau pe gheatza extraordinar: Head Monster 82 chip si Dynastar Big Trouble (twintip) . Deasemenea Salomon Gun mi se pare un schiu foarte versatil….atat in pow dar cat si pe partie si la vireze mai mari. singura problema e ptr cei din spate din cauza ca arunca f multa zapada.
    as vrea sa mai precizez ceva la tuning…cu cat e ungiul mai mic….cu atat tine mai bine pe gheata dar se si uzeaza mai repede, sau chiar la pietre e mai vulnerabil

  17. Dinutzu on 7 January 2009 7:34 am

    Daca Rossignol a gasit metoda sa faca un skiu de 81mm sa mearga bine pe partie beton atunci ne-am scos ca sa zic asa.
    Daca nu, atunci skiuri late = powder. Asta daca vrei sa ai placere maxima….
    Altfel poti merge si pe lemne din gard ca batranii :-))))

  18. alexosu on 7 January 2009 9:01 am

    @Dinutzu
    In nici un caz nu as pune egalitate intre schiuri late si powder.
    In mod sigur - cu cat zapada e mai mare, schiul trebuie sa fie mai lat pentru placeri maxime. Cu alte cuvinte powder => schi lat. Dar invers nu e neaparat valabil, pentru ca un schi lat nu te conditioneaza sa schiezi numai in powder.

    @mr.twister
    Ce il face pe schi sa stea sus este tocmai latimea. Schiurile dedicate pentru powder sunt soft, dar un big mountain (Armada ANT, de exemplu) este lung, lat si rigid. In powder merge altfel decat ARG (ca sa pastram producatorul), dar nu va avea nici o problema, asta e sigur. Mai ales daca il lasi sa ia ceva viteza - va iesi din zapada mare cam cum iese o barca cu motor la viteza din apa.
    Si, evident, pana la urma totul tine de schior.

  19. Dinutzu on 7 January 2009 9:43 am

    @alexosu
    Totusi un skiu lat (peste 85mm) nu are nici o sansa in fata unui skiu de cursa (66-70mm) pe o partie batuta.
    Bineinteles ca te poti da cu ele…. asa poti lua si doua lemne din gard si merge.

    Asa, cat timp te-ai/m-am dat prin pulvar cu skiu de 65mm si 2-2,15m lungime si a fost f ok??
    Nu aveam altceva si mergea f bine cu alea ha,ha,ha

    Dar cand o sa se dea aia in Cupa Mondiala cu skiu de 85mm atunci o sa fiu de acord cu tine…. pana atunci nu prea sunt convins. :-)))))

  20. alexosu on 7 January 2009 10:09 am

    @Dinutzu
    Pana cand vor fi in Cupa Mondiala schiuri asa late, iti dau cateva sugestii: Atomic Crimsom Ti, Blizzard Magnum 8.7, Elan Magfire 82, Fischer Cold Heat, Nordica Hot Rod Afterburner, Head Monster 82, Volkl Grizzly sau AC50. Toate au peste 80 mm in zona mediana, unele peste 90 mm. Si lista poate continua.
    M-am rezumat la allroundere, dar cu specific de partie. Mai mult, nici unul dintre aceste modele nu e schi special de powder.
    Pe langa astea exista si schiurile de freeride (sa zicem asa) rigide, care rup orice partie in doua. Bogdan a enumerat o parte din modele, dar si aici lista poate continua.

  21. alb_ca_zapada on 7 January 2009 11:38 am

    @twister:
    pai tocma ce spusesem mai devreme ca schiurile late se specializeaza la rindul lor: exclusiv powder, big mountain, all mountain, park, etc…. asta vrea sa zica ca daca vedem un schiu lat nu inseamna neaparat ca e un schiu de dat in alaska… ca sa nu mai vb de faptul ca in acceptiunea actuala 80mm nu prea mai inseamna lat deloc.

    cit despre plutire ti-a raspuns alex destul de bine… eu m-am dat destul de intensiv in ultimii ani pe dynastar legend pro 187 (29 m raza de curbura, 97 in talie) iar acum am trecut la xxl si armada ant…. m-am dat peste tot, de la scoici, la pirtie, copaci si super pow.

    asadar, schiul asta cind l-am luat eu parea urias… acum este un amarit de mid-fat pe care mai nou dynstar l-a si inmuiat ca sa creasca target-market-ul…

    deci, in concluzie, nu poti spune despre un schiu cu 82 in talie ca este un schi de powder… este un schi absolut normal, un soi de allrounder cu 70% pirtie, 30% offpiste
    la ora actuala schiurile exclusiv de pow sint soft, peste 120 in talie si eventual reverse camber/sidecut

  22. alb_ca_zapada on 7 January 2009 11:45 am

    @dinutu:
    la un schiu nu conteaza doar latimea, ce naiba…. uite, eu cu LP-ul meu am depasit 100km/h pt prima data la bansko iar anul trecut la alagna dupa multiple inregistrari peste 100 am gasit gps-ul oprit la 114kmh…. asa ca mai lasa-ma cu comparatiile intre schiul lat si schiul de “cursa”… ca te intreb si eu asa: ce dracu e ala schi de cursa?

    la naiba, citi se dau in fite/figuri cu 15 viraje pe metru liniar?? vremurile schiatului cu bancnota de 100 lei (lei d-aia albastri cu balcescu, you know) intre genunchi a trecut demult… acum virajele sint largi, este vremea zborului… :)

  23. AlezuJK on 7 January 2009 3:16 pm

    @alb_ca_zapada
    Nu judeca asa de usor! Realitatea e un pic mai complicata!
    La ski-uri se intampla aceasi lucru ce sa intamplat cu placile de snowboard!
    La sfarsitul anilor 80 si inceputul anilor 90 snowboardul alpin (cu clapari si placa race 180cm cu coada patrata) si cele cu softboots si placi twintip erau 50/50% dar diferenta intre versatilitatea twintipului si dificultatea placilor specializate au facut ca atat producatorii cat si consumatorii sa se inderpe spre echipamentul mai usor de fabricat si de folosit de catre consumator!
    Rezultatul a fost ca 90% din consumatori s-au indtreptat catre echipamentul mai usor de folosit in mare parte de lene si comoditate! Ca un echiament specializat (gen race adevarat) cere si o technica avansata! Si uite asa vedem cam 1 rider din 100 care stie sa se dea!

    Nu uitati ca acum 15 ani pe schiuri drepte de 190cm oameni coboaru pe aceasi stanci ca acum pustani care sa dau smecheri! numai ca pe vremuri baietii compenseau cu technica si condictie fizica vs azi cand echipamentul te ajuta enorm doari inclini genunhiul si gata!
    Si acum mai batrinii monitori de prin sinaia mai pot umili in pow pe schiuri race orice copil teribil cu fatskiuri in picioare pe orice vale gen tarle/papagalul!
    Vreau si eu sa vad si baietii cu ski-uri fat ce viraje largi fac intr-o crusta variabila? care se rupe cu tine pe alocuri si uite cum o sa ajunga si ei sa invete sa topaie coda ca altfe si-o fura!
    Pe scurt:
    - echipamentul versatil este in detrimentul performantei!
    - orice e bun la toate nu e bun la nimic!
    - orice echipament specilizata cere si o technica potrivita, si in mometul in care o scoti din mediul pentru care a fost proiectat devine o gluma!
    - orice schior/rider care are pretentia ca stie sa se dea trebuie sa aiba in bagajul de cunostinte toate tipurile de viraje, crossunder/crosstrough/crossover ca altfel va fi handicapat de diverse conditi de partie/offpist/moguls etc!

    Un rider/skior bun te umileste si cu tava de la bucatarie indiferent de ce echipament smecher ai dar de dat nu sti sa te dai!

    Pana una alta si la snowboard si la ski-uri in ultimi ani dupa revolutia schiurilor cu radius a mai aparut in ultimi ani o singura evolutie doublecamber-ul adica negativ sub picor si pozitiv la varfuri si inca una foaia-ile de metal din costructie au permis sa fie mai moi la flex si mai rigide torsional! ce se traduce in viraje mai usoare si tinuta impecabila pe gheatza!

  24. alexosu on 7 January 2009 3:37 pm

    @AlezuJK
    Un schior bun, care stie tehnica la greu, se descura oricum, cu orice schiuri, pe orice fel de zapada, asa e.
    Stiu cum era in powder acum 10 ani pe niste schiuri care acum par patine. Imi placea foarte mult atunci, dar nu vad de ce m-as intoarce acolo. Iarasi, nu vad de ce m-as chinui in offpiste cu un schi de race. Doar pentru ca pot? Ok, pot. Si ce am rezolvat? Daca echipamentul a progresat, de ce sa nu tin pasul?
    Echipamentul BUN este PENTRU performanta. Despre asta e vorba, pana la urma. Iar sportul asta a crescut atat de mult in ultimii ani si din cauza echipamentului.

  25. alb_ca_zapada on 7 January 2009 5:09 pm

    @alezu:
    ce ai tu de esti asa indirjit fata de copii care se bucura-n zapada? care-i spilu ca monitorii batrini sint mai buni ca ei?
    se vede treaba ca nu intelegi care-i rostul miscarii asteia: e vorba despre joy of life, despre bucuria datului pe oriunde, despre chiuiala cind te busesti, despre chiuiala cind dai o linie si-un gol in stomac.

    nu cred sincer ca esti prea batrin… eu unul mai am putin si-o pun de 38 de ani si totusi nu ma pot opri sa nu tremur de bucurie cin vad ce misto e zapada… iar daca la treaba asta m-a ajutat un shape nou de ski, cu atit mai bine pentru mine…

    NOTA: a se tine cont ca in schiurile aste nu este vorba de mega-giga tehnologii de pistoane, chipuri si geluri cu proprietati fantastice ca-n alte game… este vorba doar despre un batrin schi… scindura si atit, taiata intr-un ALT fel.

  26. DanNic on 7 January 2009 7:39 pm

    Ca sa ma bag si eu in ciorba cu schiuri late, tocmai m-am intors din Austria, unde am incercat timp de 4 zile Volkl Mantra, si apoi 6 zile Kastle MX 98.

    Asa ca sa va zic eu ca schiurile “fatty”, ca nu’s chiar “fat” stiu sa tina pe gheata. Kastle a fost chiar absolut uimitor, sta pe gheata ca un Fischer si pluteste in pow ca un snowboard.

    Deci, se poate, dar in primul rand constructia si apoi tuning-ul conteaza al naibii de mult.

    Eh, si-am mai incercat si un ZAG HeliGold (140-93-118), ce senzatii…

  27. Dinutzu on 7 January 2009 11:10 pm

    Schiu de cursa e ala cu care ti-o dau aia cu ceasul pe o partie pe care s-a turnat azot lichid sau alte nebunii de genul asta….
    Ma retrag :-))))

  28. AlezuJK on 8 January 2009 11:18 am

    Nu sunt inversunat doar ca vreau sa fie clar ca echipamentul nu tine loc la technica!
    Treaba cu statul pe geata nu are legatura cu latimea ci cu tuningul si mai ales cu rigiditatea torsionala!
    Gelu/Cipu/inteligence etc sunt bulshit de marketing!!! Nu fac nimic!
    Un ski/board bun e obligatoriu constructie sandwich cu metal in constructiue(pentrur rigiditate torsionala) si radius multiplu eliptic!

    Metalul a permis ca schiurile sa devina mai moi si sa se comporte (muleze) mai bine gheatza/denimelarile!

    Dar repet fara technica si mai ales cohones sa te arunci la vale si sa presezi cantul pe gheata echipamentul nu face doi bani!

  29. alexosu on 8 January 2009 11:26 am

    Aici suntem perfect de acord.
    Mai mult, un intermediar pe o pereche de Legend Pro s-ar putea sa fie pericol public. Deci fiecare schior ar trebui sa foloseasca echipamentul de care are nevoie si pe care il poate duce.

  30. radubu on 14 January 2009 8:21 pm

    dupa ani buni de schiuri de tura la 76-78 mm (ultimu’ dynafit d8) am trecut acu’ vreo trei ani la fischer bigstix (106mm la burta).

    prima impresie este ca se sta diferit pe ele shi nu mi-a placut sa ma-ntorc la carve. sint mai moi si vibreaza pe gheata de la 3pm. dar daca nu cantezi pre brusc shi faci miscarile mai fluente incepe sa-tzi placa shi pe asfaltu’ de oesterreich. chiar shi acolo la ghetar peste 2600m zapada e altfel (parca mai lemnoasa) shi nu ridica probleme. pe tabla m-am invatzat sa serpuiesc des shi fluid shi merge. le simt cum freaca shi cu talpa aia lata. iar chestia cu prea moi itzi preia mult din socuri si-a’nceput sa-mi placa de asemenea. shi-am prins curaj sa mai shi sar, mai un drop mititel samd.

    la offpiste se schimba. plutesc incredibil. powderu’ e mai rar la noi. dar si cioafla shi amestecu cu placi de vant /cruste devin placute. acu vreo sapte ani oboseam in 50m de pulver/crusta d’atita sarit, acuma ma dau o zi shi nu’s mai bine pregatit fizic. io nu ma mai intorc la carve/sl (astea au r=28m).

    dupa astea ma duc la mantra sau gotama.

  31. alb_ca_zapada on 14 January 2009 10:36 pm

    @radubu:
    sa stii ca exista fatties si ceva mai rigide.. care sa nu fluture (si chiar nu flutura) la viteza si la zapada tare
    dynastar legend pro (modelule pina in cel de anul asta care este semnificativ mai moale), armada ant, voelk mantra… gotama e si el tot moale…

    dupa a mea parere, la ora actuala un schiu cit se paote de serios este Armada ANT (odata cu inmuierea comerciala adaugata de Dynastar fostului genial Legend Pro)

  32. andrei on 5 February 2009 11:14 pm

    numele meu este Andrei, am 23 ani, 1.73 cm si 69 Kg
    -practic schiul de 4 ani in statiunile din romania, am fost doar in predeal si poiana brasov, am schiat pe schiuri clasice si si pe un schi tehno pro carve, si clapari salomon, un echipament mai de incepator, nivelul meu este unu Mediu, abia m-am intors de la predeal si dorec sa plec iar peste 1 saptamana, am vandut echipamentul vechi si doresc sa achizitionez unul nou

    echipamentul vechi in viraje era putin nesigur simteam vibratiile extrem de tare si nu mai vorbesc ca dupa 2 coborari complete de la telescaun pe clabucet si apoi pe clabucet varianta sau pe clabucet -spre sosire .. imi tremurau picioarele.. si totusi.. sunt f. bine pus la punct cu pregatirea fizica mai ales la picioare, chestia care era daca faceam virajele lungi nu era problema.. dar daca incercam ceva scurt de genu cristiane, ma fortam destul de mult.. am intrebat un instructor de acolo si a concis ca sunt schiurile devina.. inaltimea lor era undeva la 167 cm

    -am vandut schiurile si am achizitionat Clapari Rossignol Salto TX marimea 27,5 (port cam 41) Noi din predeal la un pret destul de bun
    - ACUM doresc sa imi achizitionez niste schiuri! SH, ca noi nu prea imi permit.. nu stiu ce sa aleg.. am mai multe variante pun cateva din ele! si astept un sfat de la voi despre modelele acestea sau alte modele
    imi plac coborarile cu viteza medie(spre mare) , cu viraje scurte-medii(nu stiu daca am definit bine ce vreau

    oferte: -Atomic Supercross SX 7.2 , Legaturi: Centro 310 , Marime : 168cm ,Dimensiuni, radius: 109/64/97mm ;168cm 13 la pretul de 350RON in stare foarte buna
    - Atomic supercross SX5.2 , Legaturi NEOX,150cm stare foarte buna! pret 450 ron
    - Atomic Izor 7:5 , legaturi Atomic Centro 310, 168cm stare foarte buna pret 350 Ron
    -BLIZZARD X-cross RXK R carve 160 cm, stare aproape Noi , 400ron
    mai am inca o oferta SUPERCARV Salomon Equipe 10SC Pilot 165cm, Radius 12.3! , legaturi Salomon S912 TI cu inaltatoare de magneziu. stare buna cu 450 RON
    Astept orice sfat! in legatura cu schiurile care s-a potrivi!

    cine doreste sa ma ajute sa posteze aici, sau la adresa de mess: amator.poker sau sa sune pe nr 0752.290.100(sa dea bip si sun eu!)

Ai citit articolul si ai o opinie... o intrebare... o injuratura? Orice ar fi, poti folosi formularul de mai jos.




Spam protection by WP Captcha-Free