De cate perechi de schiuri am nevoie?

28 November 2010, by alexosu

Iata o intrebare interesanta, as zice. In coltul albastru avem puristii, care spun ca un schior adevarat se descurca cu aceeasi pereche de schiuri in orice situatie. In coltul rosu avem maniacii (tot un fel de pursiti si ei, dar de semn opus), care spun ca pentru fiecare tip de de zapada e nevoie de un anumit schi.

Intre capetele astea, suntem noi, restul, oamenii normali, cu bugete limitate si zile numarate. Si totusi, daca punem altfel intrebarea, chiar are sens: am nevoie de mai mult de o pereche de schiuri?

Sa o luam metodic. Intai si intai, cand e nevoie sa cumpar schiuri? Raspunsul e destul de simplu: cand nivelul a ajuns sa fie mediu, iar numarul de zile de schi dintr-un sezon depaseste 10. Pentru ca un schi inchiriat pentru 10 zile ajunge sa coste cat cat un all-mountain decent.

Deci esti un schior intermediar, schiezi de ceva ani, ai fost si pe afara si te vei mai duce, ai o pereche de schiuri cu care te-ai descurcat pana acum… Ce urmeaza? Urmeaza alegeri peste alegeri cu scopul de a te bucura de ce iti ofera iarna. O zi de carving pe partie poate fi super-fun, dar ce faci cand ajungi la partie si dai de jumatate de metru de zapada proaspata? Cu 9S-ul de care esti asa mandru sigur o sa iasa scandal. Nu mai bine scoti din masina un schi lat, eventual chiar un rocker? Ai putea sa te incapatanezi sa te dai cu carver-ul, dar ar fi pacat.

De fapt la asta se reduce intrebarea din titlu: distractie versus resurse. Avem asa multe schiuri diferite, pentru ca fiecare exceleaza in ceva. Carverele sunt geniale pentru o partie-asfalt (asa cum prinzi mai degraba in Austria intr-o dimineata geroasa). Super-fatties sunt geniale pentru o zi intunecoasa de februarie cu zapada pana la buric. Iar intre sunt posibilitati nenumarate.

As zice ca un schior serios are nevoie de cel putin 2 schiuri: un all-mountain de partie, care sa stie mai degraba carve, si un all-mountain de freeride, care sa stie mai degraba powder. La primul capitol as baga Volkl TigerShark, Armada Triumph, Rossi Zenith/Alias sau Elan WaveFlex. La al doilea - Armada ARV sau JJ, K2 Obsethed, Volkl Mantra, Elan Olympus. Lista e evident mult mai lunga, dar o vom detalia in alt articol. Incerc sa dau nume din ce stiu ca se poate cumpara din Romania.

Eu asa as vedea set-up-ul minim. De aici combinatiile sunt nelimitate: un race-carver (SL sau GS), un schi de powder (cat mai lat, cat mai rocker), un schi de big-mountain (lung, rigid, rau), un schi de tura si tot asa.

Ca sa fiu sincer pana la capat, sunt de parere ca numarul ideal de schiuri este dat de formula “n+1″, unde n=numarul de schiuri detinute in prezent.

Care e povestea voastra? Cu ce incepeti sezonul?

  • TwitThis
  • Google
  • Facebook
  • LinkedIn
  • MySpace
  • E-mail this story to a friend!
  • Print this article!

Comentezi?? Comenteaza!!

39 Raspunsuri la “De cate perechi de schiuri am nevoie?”

  1. Andrei on 28 November 2010 5:11 pm

    Si nu am vrea sa lasam pe dinafara pe prietenii din park (mai ales ca iarna asta incep sa rasara park-uri si pe la noi ;) )

    Si-apoi pentru o zi de super distractie pe partie mi-as lua niste blade-uri. De fapt cred ca mai degraba le-as inchiria pe-astea.

  2. Nebun on 28 November 2010 6:09 pm

    1 buc. AM pentru conditii imprevizibile
    1 buc. freeride
    1 buc. tura
    1 pereche sabiute pentru facut figuratie

    Plus inca vreo 2 perechi abandonate…

    Asta ar fi partea vizibila a icebergului ca dupa aia mai vin claparii, tzoalele, echipamentele de siguranta si accesoriile…
    Daca fac socoteala la bani, as zice ca nu mi-am ales chiar bine schiul ca sport personal nr. 1. Cu tenisul ies mult mai ieftin. Din toate punctele de vedere si-l si pot practica 12 luni / an in conditii superioare schiului dar asta-i viata, nu toate lucrurile trebuie sa fie pur rationale…
    Barbatii stiu de ce. Mai trebuie sa inteleaga asta si consoartele :)

  3. barbosa on 28 November 2010 8:25 pm

    cum bine zice Alexosu - cat te dai pe sezon ? si cum stai cu banutul ? de aici pleaca discutia !Nu de alta dar am vazut SCHIORI cu cacaturi in picioare pe orice tip de zapada si partie mergand de vis si super echipamente pe tugulani si varzari ce cumparau in functie de pret , moda si culoare !eu zic asa ;
    - un ski de partie -a) de viraje scurte
    b) de slalom urias
    - un ski de pulvaras , zapada mare , maxim 2-3 zile in Romania , cand te suna prietenul de la munte + iesit afara
    - un ski de tura 100% -usor pt ture lungi si mai putine fite pe coborare , maxim 30-35 la ora si fara vai inghetate si abrupte (pt detalii BUBULU)
    - un ski de vai , inceput si final de sezon , mai scurtut dar grasut, minim 95 sub clapar ,ideal cu o legatura de tura pe el
    - un ski de fond pt cei din orase sa dea ture , sa enerveze vecinii dar sa-si faca si hatarul cand nu poate pleca de acasa decat pt 1-2 ore !
    Clapari - minim 2 perechi , ce se schimba la 4-6 ani maxim !
    Legaturi inteligent alese in functie de cum te dai , unde si cate kg ai !!!!
    Bete - de partie + de tura ( atentie pt cei tip solizi +100 - se duc dracu repede !!!)
    costum pt partie + Pantalon si Geaca pt tura ( e cu totul altceva )
    Rucsacel in spate - pe partie e una , pe OFF alta si pt tura -usor si cu ,,cosmeticale” specifice !
    Zapada si bani sa fie ca in rest povestim cat vrea poporul !

  4. Thomas on 28 November 2010 9:33 pm

    ElRey +Silvretta PureFreeride:
    Partii - checked
    Paduri(in sus sau in jos) - checked
    Vai - checked

  5. SKS on 29 November 2010 12:20 am

    Le dau dreptate celor din coltul albastru, un schior bun se descurca in orice situatie cu aceeasi pereche; DAR cum sa te poti abtine cand ai la dispozitie o minunata multitudine de: shape, size, radius, core, rocker, camber, sidecut, flex, waist, park, all/big mountain, back/sidecountry si de aici toate combinatiile posibile.

  6. nimeni on 29 November 2010 5:33 am

    Trebuie sa recunosc, nu fac parte din randul puristilor.
    Nu cu mult timp in urma, cind ma ocupam de facut scoala de soferi tot auzeam in jurul meu replica “sofer adevarat e doar ala care face scola pe dacie” sau “nu esti sofer daca nu ai condus dacie”.

    Dupa principiul asta se ghideaza si cei care sustin ca se pot da si pe doua tambre rupte din gard… Dar ce cauta cu carve-uri (parabolice, lingurite, etc) in picioare nu cred ca pot explica si de ce

    Asa zic eu despre rezistenta la noile geometrii. Fatties, rocker, twin-tip? Bulshit, noi suntem ultra-schiorii care ne dam pe skiuri de competitie. Bravo, competitie placuta (nu uitati insa sa mai si zambiti).

  7. john on 29 November 2010 7:49 am

    eu as zice altfel…o pereche pentru bolovanii de pe partiile noastre, o pereche pentru cand zapada este decenta, o pereche cu care sa mergi la vecini si o pereche pentru alea 5-6 zile de zapada peste genunchi….in concluzie subscriu la formula “n+1″

  8. ion on 29 November 2010 2:47 pm

    mai demult as fi zis o pereche de all-mountain e suficienta. dar apoi am descoperit combinatia ideala JJ + powder. :)

    eu am 3 perechi:
    1. volkl bridge cu legaturi de tura (pana acum nu am facut tura cu ele :P) - le folosesc cand zapada nu-i prea buna iar riscul de piatra e mare.
    2. armada jj (pt powderul cel mai mare)
    3. armada ant (pentru partie - zilele pe partie s-au imputinat din ce in ce mai mult in ultimii ani - dar mai ales pentru zile cand nu sunt powder)

  9. putyu on 30 November 2010 12:10 am

    de acord cu formula de calcul n+1,unde +1,in cazul,este un snowboard burton!
    dar sa trecem la skiure:
    -pirtie:atomic gs race 187,legaturi ess de race
    -freestyle:dynastar trouble maker 175,legaturi rossignol bandit 140
    -back country freestyle:rossignol scratch bc 182,legaturi look pivot 12
    -freeride:dynastar legend 186,legaturi dynastar early tram by naxo
    -tura:movement chaman 168,legaturi diamir
    -pt bolovani:rossignol scratch fs 174,legaturi rossignol 120

    sunt perfect de acord ca un skior bun skiaza cu acelasi ski i toate tipurile de zapada sau de pirtie!DAR pt a obtine placere si performanta maxima in ski iti trebuie skiuri dedicate fiecarei discipline!

    parerea mea!testata!

  10. alexosu on 30 November 2010 10:47 am

    @ Putyu
    Om serios, se vede. Misto colectie de schiuri, chiar daca un pic cam frantuzista pentru gusturile mele :D.

    @barbosa
    Man, lasa teoria. Zi cate schiuri ai, mai bine :). Stiu ca la tine se aplica formula n-1 in perioada asta…

  11. Sorinescu on 30 November 2010 7:17 pm

    Io nu ma duc la schi sa “ma descurc”! :-) ma duc acolo sa schiez prost si sa ma simt bine :-)

    … de aia merg pe varianta Barbosa… unu’ de partie de pe la Dynastar (asta e pentru cand ma dau cu spandexu’ pe mine cu colegii de la munca si trag sa ridic cupa deasupra capului), unul pentru zapada proaspata (Armada JJ… ca dupa ce l-am testat anul trecut am stiut ca tre’ sa am unul!!!) si unul de tura (X-pedition de la Fischer cu Dynafit speed pentru zilele de “explorare” )

    Viata-i prea scurta ca sa te “descurci”… tre’ sa te si bucuri! :-)

  12. barbosa on 30 November 2010 9:59 pm

    n-1 , Alexosu ? adica-s chitros cu mine sau ai vrut sa scri n+1 :) ???
    am un dynastar de 1,76 cu dyamir (tura) pe el cu 99 sub talpa pt incept si final de sezon , vai …..
    Una bucata Volkl ,,lup” de tura 1,77 - de tura , logic dar e subtire rau la coborare !
    Una bucata Atomic 1,86 GS pt partie ( dar ma dau maxim 2 zile in ultimi 2 ani )
    una bucata Amplid de191 pt acele ZILE !
    Una bucata Dynastar legend pro 1,94 cu Duke pe el nou nout !
    un Rosy de fond pt 1-2 iesiri pe an
    un buc ski cu role pt asfalt - Rosy
    si sper un ANT daca- s cuminte !!!!

  13. Armada Team on 30 November 2010 10:13 pm

    @barbosa:
    corectam daca ne permiti: “sper un ANT daca- s cu minte”… ANT-ul nu-i pt oameni cuminti ;)

  14. alexosu on 30 November 2010 10:22 pm

    Oho! We have a winner! :))

    DIn cate stiu, una bucata Dynastar Legend Pro 194 cu Duke pe el nou nout e perechea de schiuri cu cea mai bune expunere la Himalaya. Si cica ar fi de vanzare. Sau am inteles eu gresit? :D

    ANT-ul sigur nu e pentru oameni cuminti. E pentru oameni mari, sunt sigur ca va veti intelege minunat.

  15. barbosa on 30 November 2010 11:13 pm

    cuminte = un bonus de sarbatori de la sef !
    da dyna. e de vanzare
    dupa experienta de anul trecut pe Calugar ANT-ul merita tot respectul !
    ne vedem la targ
    ARMADA @ada si tricouri S si XL la targ ,te rog !

  16. Flavius on 2 December 2010 11:03 am

    Am debutat în lumea schiurilor cu gabarit depăşit cu un Dynafit Mustagh Ata. Înainte eram de părere că un schiu de slalom uriaş te mulţumeşte peste tot (dar nu te satisface). Apoi, curiozitatea m-a împins spre un ANT. M-a mulţumit peste măsură. Credeam că e tot ceea ce-mi doresc. Anul trecut, răsfoind net-ul, m-am gândit că poate şi un rocker merită încercat. Deşi nu vroiam Armada, am ajuns tot la această firmă, cu o ofertă bună la un ARG. Bineînţeles, acum cred că ARG-ul este panaceul universal.
    Dar am încuiat cutia Pandorei şi am înghiţit cheia. Consider că am prea multe perechi de schiuri (4). Aşa că mă gândesc să vând ANT-ul. Rămân cu ProLinkul cel vechi pentru pârtie, cu Dynafitul de-de-toate şi ARG-ul pentru scandal.

  17. Doru on 2 December 2010 2:09 pm

    ca tot e topicul laudarosilor, pun si eu modestu-mi rastel de n=3 skiuri:

    - Volkl Mantra 1.91 - paradoxal, skiul de partie
    - BD Verdict 1.90 + Fritschi Freeride Pro - pentru zapada multa
    - Dynastar Legend 8000 1.84 + Naxo 01 - skiul de tura

    In cazul meu, +1 (din formula “n+1″, atat de bine surprinsa de alexosu) il reprezinta un Movement Logic 1.84 + legaturi Dynafit, pe care sper sa mi-l fac cadou de sarbatori.

  18. alexosu on 2 December 2010 6:54 pm

    @Doru
    Si eu am o pereche de Mantra pe care am ajuns sa le folosesc strict ca schiu de partie, desi destinatia era freeride. Ce-i drept, e un all-rounder foarte cinstit, dar nu prea e schiu de freeride. Sau nu e genul meu. Eu il mai folosesc si ca schiu de tura :D.

  19. radubu on 2 December 2010 7:33 pm

    chestia depinde si de la ce zapada ai acces.

    la romanica eram fan balea si tura retezat sau tzarcu. ca atare am iubit lataciunile (mai ieftinutz modele de acuma 3-4 ani) cu peste 10cm sub clapar.

    de doua luni am ajuns linga salzburg. si o se cam schimba lucrurile cu skiamadesaissonkarte sub nas. p-aici este mai apreciat datu cu schiurile pe ‘autobahn’ - partie de gheatza ultratare si ultrarapida. deci head si atomic race mai ales gs. tineretu bashtinash ar cam renuntza si la board sa se intoarca la viteza (cel putzin asha imi povestesc mie colegii de la lucru). alta noutate a fost pentru mine parku - da pentru asta-s cam batran. maj cu newschool is adolescentzi. dehh oase mai elastice.

    astept ca acuma ca a nins mai tare sa vad cum e cu pulveru la astia. si mai la primavara cu tura - am vazut o gramada superechipatzi de dynafit pe dachstein. jucarelele insa sint scumputze la magazin asa ca la ebay…

    acuma am : sugardaddy de partie si bigstix10,6cunaxofr de off. cam moi pentru asfaltu astora d-aici. asta e.

    mi-a placut mult un dynafitd8cudiamir pe care m-am dat ceva ani mai ales in sus. mi-ar place foaaaarrrrttteee muuuuuuult un JJ (multzumim lui bogdan ca ne-a lasat sa probam asa ceva)

  20. Mirel on 3 December 2010 11:25 am

    Eu am nevoie de 2 perechi de schiuri:
    - un all mountain Fischer White Heat pt partie
    - si de mighty JJ

  21. Vlad on 4 December 2010 9:54 pm

    Ma bag si eu la ce mi-ar trebui/placea : o pereche de Stockli GS de 1.95 si o pereche de supercarve de 1.70, astea eventual Dynastar sau Elan.

  22. clif on 13 December 2010 4:50 pm

    eu as mai pune inca o pereche: pentru zapada cum a fost duminica in azuga. sa nu te doara sufletul pentru ele…

  23. alexosu on 4 January 2011 5:59 pm

    @Vlad
    Mi-a ramas inima la un Stockli acum cativa ani. Mi s-a parut cel mai smooth schi de partie pe care m-am dat in viata mea. Oamenii aia stiu ce fac, mi-e clar.

  24. radubu on 24 April 2011 10:11 am

    intrebare pentru aia mai umblatzi si mai cititzi:

    prin cartier misuna oferte de ieftinaciuni. in particular unii de la zice coreupt axatzi pe freeski.

    parerile einheimischilor sint impartzite: unii zic ca is dynastaruri altfel imbracate/colorate, altzii ca-s chinezeshti (in acelasi timp se zice ca si dynastarul a mutat productzia in china).

    mi-ash lua ceav de freeride-bigmountain ala salzkammergut - adica powder rar mai mult un firn sau tocatura. are cineva sugestii?

    http://www.sport-conrad.com/page/3/__/shop/menu/405/

    cu multzumiri

  25. alexosu on 27 April 2011 9:54 am

    Coreupt e un brand destul de tanar, construit in jurul lui Candide Thovex si Guerlain Chicherit - doi oameni din categoria super-grea. Plus alti baieti simpatici, gen TJ Schiller sau Colby West. Genul de companie “by riders, for riders”. Ma gandesc ca daca baietii astia se dau pe Coreupt o fac pentru un motiv serios.

    Nu stiu sigur, dar e posibil ca productia sa fie in China. Dar daca asta e un motiv de a nu cumpara, atunci poti sa treci pe lista multe alte nume. Din punctul meu de vedere, daca productia in China se vede si in pret, it’s all good. Daca nu, nu mai e good.

    Cu Dynastar nu e nici o legatura. Uita-te pe line-up-ul Dyna si o o sa vezi ca nu mai arata prea bine, cu mici exceptii. Din pacate nu am testat, asa ca nu pot sa iti spun cu mana pe inima daca schiurile sunt sau nu misto. Sigur poti gasi ceva la tine in zona, nu?

  26. raduac on 27 April 2011 10:14 am

    Iata ce zice Au Vieux Campeur despre Coreupt:
    Nationalité : France Fabrication : Chine
    La plus «« freestyle » des marques françaises arrivent en force dans notre sélection avec huit modèles d’un coup (et un junior). Mais quand on est capable de proposer deux pro-modèles au nom du meilleur freeskier de tous les temps (Candide Thovex pour ceux qui auraient un doute), que l’on a à sa tête, entre autres, Guerlain Chicherit, que Colby West et Tj Shiller vous ont choisi, il est peu probable qu’il y ait un loupé quelque part. Et quand on affiche en plus la gamme la moins chère du marché…

  27. alexosu on 27 April 2011 10:19 am

    Cam asta ziceam si eu, nu? Dar mai frumos :D.

  28. duddd on 27 April 2011 11:22 am

    CoreUPT pana acum 2 (posibil 3 ani) erau Dynastar vopsite altfel (multi au cumparat Coreupt pt Legendu ala bun :D ).
    Acum isi fac singuri schiurile, dar n-am gasit mare lucru despre noile modele. Ma interesa si pe mine intr-un timp, avand niste preturi foarte bune.
    TJ a plecat la Nordica, Colby la Kastle parca, dar CoreUPT il mai au din zona freestyle pe Justin Dorey, un baiat care a cam rupt prin pipe sezonu asta

  29. alexosu on 27 April 2011 11:53 am

    Corect, TJ Schiller si Colby West s-au tirat. Still, gama Coreupt care e acum in magazine inca le poarta amprenta. Iar preturile sunt chiar foarte interesante. Eu am inceput sa ma interesez de Coreupt acum vreo 2 ani si stiu sigur ca nu mai au treaba cu Dyna. Cred ca stiu cine a avut mai mult de pierdut din asta :D.

    Apropo1: Ce echipa de freeski si-a facut Nordica! Pana acum ceva timp cand spuneai Nordica, spuneai Doberman. Pe de alta parte, Nordica a avut un model extra-lat acum foarte mult timp (w105, ghiciti de unde vine 105?), dar nu l-au continuat. Dupa ce au ratacit putin in zona de all-mountain freeride cu Beasts si alte lighioane, se pare ca le-a venit mintea la cap. Gama Nordica arata tare-tare bine (race, freeski & all). La fel si echipa. Cum de nu exista un importator si pentru Romania???

    Apropo2: sa inteleg ca trecerea lui Colby West la Kastle anunta si un model de freestyle, sau Colby se apuca de big-mountain? Imi placea foarte mult Kastle reloaded pana acum vreo 2 ani. Vreo 3-4 modele care parea indestructibile si aia era tot. Acum au inceput sa se diversifice, ma iau cu “heritage, speed, performance”… get real!

  30. Flavius on 27 April 2011 12:02 pm

    Am recomandat unui prieten prin iarnă (dacă-i putem spune aÅŸa la sezonul care a trecut) un CoreUpt Adrien Coirier. ÃŽntr-adevăr, când pui mâna pe schiuri, ai o senzaÅ£ie de “parc-am mai văzut” asta la modelele ProRider sau ProXXL de acum 2-3 ani. AceeaÅŸi curbură pronunÅ£ată în vârf, tot cam la fel de greuÅ£e.
    Când dai gaura, constaţi o deosebire: CoreUpt e predominant lemn, pe când la ProXXL aduni cu magnetul niscaiva pilitura de titanal.
    E drept, diferenţa de preţ dintre cele două este semnificativă.
    Dincolo de asta însă, prietenul meu ÅŸi cei care i-au mai încercat “coruptul” s-au declarat foarte mulÅ£umiÅ£i.

  31. alb_ca_zapada on 27 April 2011 11:40 pm

    Am mai purtat discutia cu “made in china” de mai multe ori, de obicei cu fanii k2… argumentul lor sta si nu prea sta in picioare: standarde de calitate impuse de firma mama, etc, etc… stim cu totii de la productia mioritica ca nu intotdeauna e asa, ca se mai fura la lipici samd… plus de asta domnilor, v-ati lua masina facuta-n china? sau plusez, bmw chinezesc?

    Asadar, eu zic ca obrazul subtire cu cheltuiala se tine. Si e un pic aiurea ca un brand de nisa sa se apuce sa fabrice in china, isi arunca la gunoi de buna voi multe atuuri (vezi nota usor elitista, chestii de cunoscatori, riders for riders, etc).

    Ref la Nordica, cum spuneam si in povestea post-ISPO: am stat de vorba cu un nene de la Nordica care imi zicea cam asa (la intrebarea mea ce e cu orientarea ultra-pronuntata catre freeski): “…freeski is the place where we found the real mood of skiiing”… no comment (si nu cred ca se referea la productia chinezeasca)
    Ah si daca va mirati de Nordica, stati sa vedeti la anul pe Atomic - 75% din gama este freeski (de aici se pare ca vin si anumite pareri optimiste cu privire la iesirea Amer din corzile in care o bagase criza si vinzarile deosebit de slabe pe toata linia)

    CU Dyna discutia e ff complicata… Ca-s pe avarie o stie lumea de mai multa vreme… lucrul asta te frapeaza insa la ISPO - de la an la an standul lor este mai gol, mai trist, mai prafuit… plus ca se zvoneste ca si-au inchis fabrica de linga chamonix (asa ca se duce de ripa orice vibe incet-incet)

  32. Mal on 28 April 2011 9:07 pm

    @Alex: Da ce nu-ti place la Kaestle? Cu ce ti-a gresit? :) E o firma care sigur nu se compara cu altele ca e vorba de Armada, Coreupt si altele new vibe(a nu se intelege ca nu schiez si pe astea). Sunt monstri sacri, care au suferit la randul lor, fiind amenintati cu disparitia ani buni pana cand cativa entuziasti plus KTM, da acea firma care face motociclete pana la urma, a pus umarul la treaba. De necontestat ca revenirea lor a adus doar cateva modele de schiuri, cam toate in jur de 900 de euro bucata, dar faptul ca incep sa se extinda arata reusita demersului lor. Oricate reverse camber, elfuri, patente si sidewalluri, double si triple deckuri si spagaturi mai scornesc baietii prin alte parti, nimic nu se compara cu schiuri facute, printre altele in fabrici de motociclete. Daca au vreo vina e ca n-au motoare in schiuri, in rest, asa am un feeling de inapoi la origini si mie tare-mi place asta…

    Cresterea lor pe segment de piata nu va fi sigur ca a Rossignolului care s-a umplut de puiuti de la Quicksilver, Roxy si alte manele, astia mai blonzi asa dau rock bine. E o parere…

  33. alexosu on 29 April 2011 7:24 am

    Mal, stiu de Kastle foarte bine, m-am bucurat sincer cand a reaparaut si stiu de KTM. Am si scris, cred, la vremea respectiva ceva pe tema asta. Imi placea foarte mult gama lor de atunci - cateva modele, de la fat la extra-fat, si o pozitionare fara echivoc. Acum e, in cotinuare, bine, dar se pierde din magie. Probabil ca se vede in cifra de afaceri si profit, dar pe mine nu asta ma fascineaza.

    Kastle nu e un brand traditional, insa, atentie. Un singur exemplu, ca e cel mai clar: MX128. are profil progresiv pe varf si coada, si rocker pe varf (desi ei nu spun asta pe site, crede-ma pe cuvant, pentru ca am pus mana pe schiu si l-am invartit pe toate partile). Iar camberul general e aproape flat. Asta e standard in momentul asta pentru schiurile de big moutain. Sa ignori noile tehnologii si forme e ca si cum te-ai intoarce pe schiuri drepte.

    Cu siguranta acum 10 ani inca erau oameni care spuneau “mai lasa-ma cu parabolicele astea, da-mi un schiu de 215 si rup totul cu ele”. Baietii de la Kastle nu sunt nostalgici, asta e clar.

  34. Mal on 29 April 2011 12:39 pm

    Nu contest ca nu ai dreptate, insa ceea ce sustineam este ca intre calitatea manufacturii Kastle si alte schiuri, nu se poate pune semnul egalitatii. Pe de alta parte, departe de mine sa cred ca schiuri drepte=evolutie, dar ceea ce zic e ca pe brandul reinventat, core-ul colectiei era reprezentat de schiuri camber normal care faceau absolut totul fara niciun compromis. Colectiile recente introduc rocker, diversifica categoriile, se orienteaza si spre alt public tinta, ceea ce pe mine ma bucura, intrucat isi pastreaza deopotriva stilul(vorbesc aici de schiurile cu camera normala) cat si se ordoneaza cu restul lumii. Insa diferenta dintre nou/vechi e discutabila si aici am in vedere ca toate filmele serioase de freeride au un Kastle la purtator, fara a avea rocker.

    O evolutie similara, daca tot ai amintit de brand traditional are Elanul, care si-a pastrat la fel calitatile, fara a diminua din manufactura, chiar daca si mie mi-a parut excesiva redenumirea categoriilor de schiuri, apoi subgrupe/grupulete, ca te luai de cap la un moment dat din cauza marketingului lor.(vedeai un schi in doua categorii deodata sau in alta categorie in anul urmator cu alta denumire)

    Opinia mea este ca nu e un lucru rau, e in castigul nostru, iar eu astept momentul cand o sa-mi pot lua un Kastle nou la un pret mai putin astronomic, ca stiu ca va face banii indiferent ca e cu rocker/fara sau reverse camber, conteaza mai putin.

    Ceea ce stiu e ca ma pot baza pe el o lunga perioada de timp.
    :)

  35. alb_ca_zapada on 30 April 2011 5:56 pm

    la categoria calitate a manufacturii si grija pt detaliu as ma aduga stockli. si parca-parca ar fi si citeva plusuri la ei acolo…

  36. radubu on 1 May 2011 5:37 pm

    va multzumesc tuturor pentru descrierile cuprinzatoare. ca sa va distratzi iata ce se poate obtzine la reduceri de sfarshit de sezon prin cartier.

    modele de 2010-2011 pipaite: armada jj 380 teuroi. de departe astea mi-au placut cel mai mult. atomic access la 300 sau 370 cu legaturi. tot la 300 prophetu de la line de 100. pe la 400 line sfb si eric pro sau asha ceva. tot 400 k2 obsethed - astia is cei mai cool au tzinte de tabla ca la cowboy pe ele. foarte la moda in cartier kungfujas pregaurite si cu grifon la 400 (doua randuri de gauri ptr pulver sau park). atomic blog la 500 cu ffg12, iara foarte faine. ceva kästle albe cu burta pe la 100mm si gogoasa de plastic colorata la spatula - 450. samd vezi bluetomato, conrad sau ebay. la dynastar nu am intrebat ca erau scumpe si urate, la fel la salomon.

    modele de anu trecut (auslauf) koomba de la k2 pe la 270 si coruptzi la 100. zag h112 la 300.

    io m-am ales cu un corupt. la pretzul asta de dumping parca imi vine usor sa le tarshii printre craci si pietre fara sa clipesc.

    pentru mine sezonul s-a cam dus (card 6 luni, am schiat vreo 28 - 30 de zile). va doresc tuturor clipe placute in frig.

  37. alexosu on 3 May 2011 8:57 pm

    Radubu, frumos cartier, nu am ce sa zic :). Eu probabil ca m-as fi infit in Kastle sau Zag. De mult vreu sa testez 112-le, iar la pretul ala e chilipir.
    Despre Obsethed/HellBent eu am o parere impartita, dar asta fara sa le fi schiat - mi se par extrem de grele si de soft. Daca la HellBent inteleg, Obsethed m-au cam luat prin surprindere. Si, oricum, in continuare nu ma prind cum de sunt asa de grele.
    EP Pro-ul de la Line e un reverse camber special facut pentru domnul Polard si landingurile sale in switch. Din nou, nu l-am schiat, dar review-urile spun in general ca e foarte specializat.

    Felicitari pentru achizitie. Dar cum de ai ajuns pe CoreUPT din moment ce JJ-ul ti-a placut cel mai mult. Si pe ce CoreUPT?

  38. radubu on 3 May 2011 10:20 pm

    @alexosu

    zagul e la astia: http://www.sport-schindele.de/. l-au pus si pe net
    http://cgi.ebay.at/ZAG-H-112-RACE-Freeride-Carving-Ski-188-cm-/290549068991?pt=Sport_Skisport_Skier&hash=item43a612f4bf

    kästelu’ la astia http://www.cypress-warehouse.de/
    http://stores.ebay.de/CYPRESS-WAREHOUSE-STORE/Freeski-/_i.html?_fsub=10&_sid=114586620&_trksid=p4634.c0.m322
    dar nu s-au obosit sa-l puna pe net

    baietzii negociaza. ca la turci :) Deutsche Post livreaza peste tot cu dhl.
    viel spass

  39. alexosu on 4 May 2011 7:13 am

    Bai, dar sunt urate in draci Zag-urile… In rest, all cool ;). Merci de linkuri.

Ai citit articolul si ai o opinie... o intrebare... o injuratura? Orice ar fi, poti folosi formularul de mai jos.




Spam protection by WP Captcha-Free