Valea Malinului si 1 Mai pe partia din Valea Alba

3 May 2011, by bubulu

Cu toata caldura din ultimul timp, pe munte zapada inca e multa si destul de buna. Pentru weekendul asta am vrut doua din vaile clasice ale Bucegilor - Valea Malinului si Valea Alba.

Valea Malinului - sambata, 30 aprilie 2011

Pentru sambata aveam chef de un Malin, sa vad cum mai sta treaba si sperand ca zapada sa fie mai buna decat pe Costila de duminica, asa ca vineri seara incerc sa adun ceva doritori. Din pacate gratarelu si spritul i-au invins pe bravii barbati, daci si sambata sunt la cabina cu Geo si Ana ;)… Doar.

Pe sus destul de cald si umed, iar vremea se stricase deja rau spre Sinaia, asa ca in ritm alert ajungem la intrarea in Malin. Aici vremea se imbunatateste rapid, asa ca tragem tare si pe la ora 14 incepem sa coboram pe vale. Apropo, am urcat cu cabina de 12 ;).

Partea de sus din Malin este relativ bine firnuita, cu putina pudra ce face ca virajele sa fie usor de executat. Zapada in caldarea de sus inclusiv pe secundar este destula.

Aproape de confluenta cu Valcelul Secundar situatia se zapezii se schimba, devine foarte umeda si apoasa, iar pulvarul inmuiat face ca schiul sa nu prea alunece cum trebuie. Erau zone unde cu schiu de 105 mm intram pana mai sus de glezna in zapada. Zapada este foarte solicitanta si pentru genunchi, o miscare gresita poate sa se termine prost de tot cu ligamentele incrusisate in mare pericol.

In Canion este zapada multa si stanca rupta in ianuarie este acoperita.

Din Poiana Malinului coboram pe rand prin Canionul de Jos. Si acum imi este groaza sa ma gandesc la avalansa plecata din Scorusi anul trecut, nici acum e chiar roz. Zapada umeda destul de multa ne face sa ne miscam rapid in zona. Coboram pe schiuri pana la saritoare, unde 25m de semicoarda rezolva simplu o problema complicata cu multe necunoscute ;).

Valea Alba prima zi pe partie pe anul asta, sper si ultima ;)

Duminica planul era de un Pripon sau un Morar cum ajungem tot tarziu la cabina, pe la 11, evident ca vremea incepe sa se strice, cum era si prognoza, o ceata deasa ne invaluie, neprevestind nimic bun.

Astea fiind datele problemei si cu amenintarea ploii si fulgerelor pe urme, decid ca Valea Alba, desi plina de urme de bocanci si schiuri, era cea mai cuminte strategie. Cu GPS-ul in mana (sa traiesti Sasa), si cu noua harta Garmin de la Radu de la statia Omu ajung fara complicatii la intrarea in valea Alba.

O mazariche si ceata deasa fac sa nu avem o coborare tocmai confortabila, iar urmele acentueza dificultatea. Valea este net diferita fata de Pasti, cand am prins pudra si zapada buna. Acum e un amestec de firn cu zapada flescaita care imi amaraste zilele pana jos.

Totusi, fata de alti ani, valea este ok, fara urme de avalanse, cu putini bolovani si se dovedeste a fi ok pana la urma, chiar daca nu e cea mai buna experienta de anul asta. Pe la jumatea vaii scapam de ceata, dar nu si de urmele de schiuri si bocanci si pe la 15 suntem jos la verdeata.

Luni in Busteni a plouat rau de tot. Daca a plouat sus, o sa o firnuiasca, daca a nins s-ar putea sa fie iar pericol mare. O sa vedem pe vineri, cand sper sa mearga cabina, nu ca vinerea trecuta cand m-am carat cu schiurile degeaba, pentru ca vantul a batut turbat pe sus.

• TwitThis
  • Google
  • LinkedIn
  • MySpace
  • E-mail this story to a friend!
  • Print this article!

Comentezi?? Comenteaza!!

6 Raspunsuri la “Valea Malinului si 1 Mai pe partia din Valea Alba”

1. Thomas on 3 May 2011 9:31 pm

N-a invins gratarul ci cretinii de la CFR: de la 6,15 pana la 7:30 am stat in Gara de N si nimeni nu stia nimic cand vor pleca. Am inteles ca abia pe la 8 au dat drumul la trenuri, si oricum cu probleme. Asta ca idee, asa. :)

2. patrick on 4 May 2011 2:26 pm

imi place coloana sonora

3. Bubulu on 4 May 2011 2:31 pm

Nu era vorba despre tine coane:), am eu clienÅ£i mei din Busteni;)…

4. Bubulu on 4 May 2011 2:37 pm

Cam mult spus coloană sonora;). Pe muzica ai de 1 mai m-am pilit cand eram pioner la muncii agricole de era sa numai ajung UTC.ist a fost cea mai mare spaima a mea din viata cand am aflat ca s-ar putea sa nu ajung Utc.ist ;).

5. Vlad Stoica on 11 May 2011 8:15 am

Superbe imaginile si fimuletul, o zona foarte frumoasa se pare, pe care din pacate nu am avut niciodata ocazia sa o vad iarna. Sper sa ajung si eu acolo in anii urmatori pe timp de iarna.

6. alexosu on 11 May 2011 9:04 am

Salut Vlad. Daca ai chef ai putea ajunge chiar sambata asta pe Malin. Uite mai multe detalii aici. http://www.derdelus.ro/2011/05/10/hai-cu-malinul/

Ai citit articolul si ai o opinie... o intrebare... o injuratura? Orice ar fi, poti folosi formularul de mai jos.