Pentru asta traim!

29 May 2011, by alexosu

Dan Caba si colegii din echipa “Spirit” sunt oameni hoatarati. Si-au propus sa schieze 13 varfuri de peste 2500m din Romania intr-o singura primvara si le-a iesit. Ultimele doua - Omu si Vanatoarea lui Buteanu, le-au bifat in weekendul 14-15 mai. Povestile astea, cum e cea a lui Dan, imi plac foarte mult pentru ca le vad ca pe o sursa de inspiratie. Nu e vorba doar de schi, ci de a urmari un vis. Dar sa ii dam cuvantul lui Dan.

Sambata la ora 6:10 plecam din Medias cu destinatia Busteni. Acolo ajungem la ora 9:05 numai bine cat sa “petrecem doua ore minunate” stand la coada la telecabina. Suntem romani si traim in Romania! As avea atatea de reprosat… dar noi suntem niste optimisti si vedem doar partile frumoase ale vietii asa ca voi continua sa va transmit ganduri frumoase!

Pe la ora 11:30 eram la Babele. Zapada destul de putina dar rapid ne gasim trasa inzapezita si ne punem pe schiuri. Lume destul de multa care urca spre Malin unde se desfasura Cupa Malinului de freeride. Noi ne bucuram de vremea destul de buna si continuam linistiti spre Varful Omu.

“La Cerdac” ne intindem la o masa copioasa de unde cu greu ne urnim. Norii incep sa se adune asa ca marim pasul. Pe la ora 14:00 suntem pe Varful Bucura. Din pacate suntem in ceata! La Varful Omu gasim cabana inchisa si statia de meteo intr-o liniste de mormant! Ne pregatim de coborare si Cel de sus face ca ceata sa dispara. Asa ca pe schiuri pe Valea Cerbului in Jos. Zapada este grea si umeda dar virajele curg fluent. Printre ele, toti o incurajam pe Christine care s-a descurcat exemplar la cate luni de schi are.

Ne jucam printre bolovani profitand de fiecare petec de zapada. Apoi cu schiurile in spate spre Busteni. Doar eu am adidasii la mine asa ca mai fac un mic antrenament de alergare de pe forestierul spre Gura Diham pana la cabina sa recuperez echipa cu masina!

In Bucegi ne-am facut “pofta” asa ca plecam spre Fagarasi, muntele nostru drag mai aproape ca distanta dar si de sufletele noastre. Dupa un tur cu masina pe cele mai “exotice” drumuri (Predeal - Rasnov - Poiana Marului - Sinca Veche - Recea - Sambata de Sus) ajungem pe valea copilariei mele, valea Vistisoarei unde la ora 21:10 punem rapid cortul si ne intindem copios la o masa pe cinste la caldura focului. Valea asta are ceva… lumina lunii este pura si patrunzatoare, stelele sunt mai multe si mai frumoase, focul trosneste mai linistitor, jarul este mai intens si mai pur, apa rece ca gheata te puricifa la fiecare atindere iar susurul ei te adoarme cat ai clipi. Doamne, cat iubesc valea asta!

Dimineata ne trezim si fara prea mare stres iesim rand pe rand din cort. Ne aranjam echipamentul dupa ce-l mai uscam umpic la soare, mancam si pe la ora 10:00 relaxati plecam spre Balea Cascada. Sincer daca nu mai aveam de facut Vanatoarea eu nu ma miscam de acolo… pt. nimic in lume.

In Balea ne miscam bine si la ora 12:30 suntem pe schiuri din nou. Primul obiectiv - Saua Caprei. Urcam pe schiurile de tura pana sus, fara mari eforturi doar cu putina atentie. Vremea e excelenta si ne bucuram de maretii Fagarasi cu ale lor superbe creste si muchii. Traseul devine ceva mai tehnic si inaintam atenti.

Desi este un varf accesibil vara acum pe iarna sunt ceva zone in care trebuie sa fi pe faza. Mai ales ultima portiune a fost cea mai expusa dintre toate varfurile ce le-am facut. La ora 14:00 bucurosi ne imbratisam pe Varful Vanataorea lui Buteanu 2507 m. Ultimul varf din proiectul nostru.

Am coborat pe schiuri pana la Lacul Capra, o coborare extraordinara daca prinzi zapada buna; toti ne gandeam cum ar fi sa prinzi un powder de vreo 40 de cm. Apoi am schiat din Saua Caprei de unde in doi timpi si trei miscari eram la cabina.

Am reusit ce ne-am propus! E un sentiment extraordinar de implinire. Cu atat mai mult ca am format o echipa perfecta, si tot ce am facut a fost pur din placerea de a schia si de a fi la munte. Sper ca in 1-2 saptamani sa pot face si prezenta un filmulet cu rezumatul celor 6 ture pe schiurile de tura prin Carpati.

Acum imi trec prin minte cuvintele lui Akos cand am ajuns pe Vanatoarea lui Buteanu: “Pentru asta traim!”. DA! Viata trebuie traita, trebuie sa ne bucuram de libertate, de prieteni adevarati, trebuie sa traim pentru ceva, trebuie sa simtim frumos, sa gandim pozitiv, sa strigam de fericire cand visele se indeplinesc!

Pentru iarna viitoare s-a nascut o alta idee, dar… va lasam in expectativa. Sanatosi sa fim!

Echipa “Spirit” va doreste la toti ture pline de energie, trairi pozitive si liniste!

• TwitThis
  • Google
  • LinkedIn
  • MySpace
  • E-mail this story to a friend!
  • Print this article!

Comentezi?? Comenteaza!!

Un Raspuns la “Pentru asta traim!”

1. Simona on 5 June 2011 1:16 pm

F frumos;dar Fagarasul mi se pare f periculos cu zapada,eu am mers doar vara.
    Asa este,iti da un sentiment nemaipomenit,ca esti in viata si traiesti intens!

Ai citit articolul si ai o opinie... o intrebare... o injuratura? Orice ar fi, poti folosi formularul de mai jos.