Muntele Mic - drumuri si alte acareturi

18 March 2009, by alexosu

In numarul de ieri al ziarului 24 de Ore din Resita Mad Max 2: The Road Warrior movie full , a aparut un articol interesant in contextul discutiilor noastre principiale despre zapada si alte chestii de sezon. Adica este vorba despre Muntele Mic si roiul zumzaitor de interese care il inconjoara.

In urma cu ceva timp am publicat fara prea multe comentarii un filmulet despre proiectul mega smecher pe care domnul Dunca il vrea dezvoltat in zona respectiva. Puneam atunci retoric intrebarea daca este vorba despreun proiect serios sau de deja obisnuitele speculatii imobiliare pe bani privati, publici ori europeni.

Saving God dvd Raspunsul adevarat inca nu l-am primit, dar am primit in schimb doua laudabile interventii ale domnului Dunca (pentru care cu sinceritate il felicitam, comunicarea corecta face mai mereu minuni) din care cam reiese ca nu exista un proiect pentru captari de apa si zapada artificiala. Ceea ce mie personal imi ridica multe semne de intrebare cu privire la seriozitatea si fezabilitatea lui dpdv al turismului de masa.

The Slumber Party Massacre divx

Stiu foarte bine ca articolele din presa (locala mai ales) trebuie luate si inghitite cu foarte mare atentie in asa fel incit miezul otravit sa nu-ti contamineze creierul. Radam mai jos continutul articolului (da, avem acordul lor) si ridicam la fileu citeva intrebari simple:

    Pippi Långstrump movie
  • De ce administratia drumurilor mentine drumul inchis si fara parapeti? N-au bani? Pai parca Romeo Dunca s-a obligat sa-l intretina. Este vorba oare despre un interes similar celui de la Sinaia unde drumul este mentiunut in paragina pentru a justifica prezenta gondolei de 17 mil de euro?
  • Nu cred ca mr Dunca sta in banii cistigati din cursele charter pe drumul in disputa. A pune problema asa discrediteaza intregul demers si ii impinge mesajul in zona manichiuristelor plictisite.

Asadar pentru a dvs informare si a Romaniei propasire, read on:

buy Taken În lumea banilor, unii spun că principiile şi moralitatea nu prea îşi au locul. Cazul a doi oameni de afaceri timişeni, parteneri cândva, interesaţi de dezvoltarea turismului din Caraş-Severin, demonstrează cu prisosinţă că în lumea banului nu este loc de scrupule. În războiul intereselor s-a ajuns la situaţii aberante. Eludând cele mai elementare norme, unul dintre cei doi, pentru a se răzbuna pe celălalt, a transformat domeniul public, în speţă un drum, într-o sursă proprie de venit. Ca şi privatizat, dreptul de circulaţie este condiţionat de plata unor sume. Şi nu e vorba de vreo uliţă, ci de un Drum Judeţean.

Mergând pe firul unei sesizări primite, ieri, la redacţia 24 de Ore, prin care eram informaţi că în ciuda faptului că drumul de acces spre Muntele Mic este închis circulaţiei, cineva îşi permite să transporte turişti, contra cost, am făcut propriile investigaţii, pentru a afla cum stau lucrurile.

Bridal Fever move Ceea ce am aflat ţine de o poveste mai veche, în care sunt implicaţi doi foşti prieteni şi parteneri de afaceri, Horaţiu Buna şi Romeo Dunca, aflaţi acum într-un adevărat război, la mijloc fiind interese de milioane de euro. Prezenţa omului de afaceri, timişoreanul Romeo Dunca, la Reşiţa, în 13 martie, cu prilejul lansării proiectului de dezvoltare a zonei turistice Muntele Mic, nu a rămas fără urmări. Dunca declara că Horaţiu Buna se prevalează de informaţii şi studii ale căror costuri le-ar fi suportat el, în prezent, Dunca fiind exclus din parteneriat. Reamintim că proiectul respectiv îl are în prim-plan pe Horaţiu Buna, directorul SC Teleferic Alpin şi SC Scorillo, adică omul care împreună cu cei de la SC Wind Energy SRL vrea să schimbe modul de a se face turism pe Muntele Mic.

Trebuie reţinut şi subliniat un element care explică, în parte, de ce s-a ajuns ca doi foşti prieteni să-şi tragă, unul altuia, preşul de sub picioare. În afara a două hoteluri, Buna a achiziţionat pe munte şi cel mai lung telescaun fix din Europa, cu o lungime de 3.492 de metri. Instalaţia, aflată în proprietatea Teleferic Alpin din octombrie 2007 şi în administrare din august 2008, este producătoare de venituri substanţiale şi Dunca a ştiut acest lucru. Şi, uite aşa, ieşit din cărţi din motive pe care doar le bănuim, acesta a trecut la contramăsuri.

În 2008, omul de afaceri timişean a înaintat o cerere oficială Direcţiei de Administrare a Domeniului Public şi Privat al Judeţului Caraş-Severin (DADPP), prin care solicita să fie lăsat să se ocupe personal de deszăpezire şi să transporte turiştii, contra cost, evident, cu mijloace puse de el la dispoziţie. Cu toate că cererea i-a fost respinsă, Dunca şi-a văzut de treabă, dând de înţeles că totul este în regulă în ceea ce priveşte legalitatea acţiunii sale. Nu comentăm moralitatea acestui gest şi nici nu dorim să dăm naştere unor polemici. Numai că, prin perceperea unor taxe, Dunca s-a transformat în stăpân pe ceva ce nu-i aparţine. Adică, a unui drum public de pe care scoate profit!. Ca să fim mai bine înţeleşi, trebuie să spunem că drumul DJ 608A Caransebeş - Telescaun, este închis în această perioadă a anului. Stratul mare de zăpadă este doar unul din motivele pentru care circulaţia este restricţionată. Lipsa unor parapeţi de protecţie, pe o porţiune de circa 1,5 km, reprezintă motivul principal pentru care cei de la DADPP C-S, au interzis accesul pe munte în această perioadă a anului.

Inside the Smiths video A existat o solicitare a domnului Dunca, dar a fost respinsă. Există normative pe care trebuie să le respectăm şi din acest motiv nu putem să permitem circulaţia în condiţii în care nu sunt respectate normele de siguranţă. În plus, a curăţi de zăpadă o porţiune de peste 10 kilometri, costă enorm şi, în prezent, nu ne putem permite aşa ceva, explică Toma Hamat, director executiv adjunct al DADPP C-S.

Aliens in the Attic dvdrip

buy Pluto's Quin-puplets

Cei de la DADPP au transmis, încă din decembrie 2008, un comunicat şi Poliţiei Municipiului Caransebeş, prin care informa că „DJ 608A, pe tronsonul Staţie Telescaun - Staţiunea Muntele Mic, nu este deschis circulaţiei în perioada 15 noiembrie - 15 martie“. Este greu de crezut, că în condiţiile în care stratul de zăpadă de pe munte are şi în prezent o grosime de peste un metru, circulaţia va fi deschisă prea curând. Drept urmare, problema dintre cei doi rămâne deşi chiar nu interesează. În schimb, suntem foate interesaţi de „privatizarea“ drumului cu pricina.

  • TwitThis
  • Google
  • Facebook
  • LinkedIn
  • MySpace
  • E-mail this story to a friend!
  • Print this article!

Comentezi?? Comenteaza!!

13 Raspunsuri la “Muntele Mic - drumuri si alte acareturi”

  1. mitza(tm) on 18 March 2009 11:23 am

    LOLozaur - “cel mai lung telescaun fix din Europa, cu o lungime de 3.492 de metri”
    cum ne mai place sa ne laudam singuri :)

  2. schior on 18 March 2009 1:16 pm

    investitia facuta de Consiliul Judetean pentru asfaltarea drumului Telescaun - Mt. Mic nu este justificata decat prin folosirea acestuia in conditii de iarna. Vara , drumul este folosit mai mult de catre camioanele Romsilva, ce cara la vale, legal sau ilegal, mii de tone de lemn ( cu consecinte benefice in vistieriile unor politicieni din umbra ).
    Asadar, gestul lui Dunca de a deschide drumul iarna ar trebui salutat de toti cei care s-au saturat sa-si impinga bagajele pe treptele unui telescaun invechit ( din care ai toate sansele sa cobori cu funia dupa doua ore de asteptare ). Dar , cum spunea Murphy, ” nici-o fapta buna nu ramane nepedepsita ! “

  3. alb_ca_zapada on 18 March 2009 2:45 pm

    @schior:
    eu unul nu am spus ca este rau gestul lui dunca, tocmai ce am ridicat niste semne de intrebare asupra datelor din articol… am prezentat textul pt a avea o viziune de ansamblu

  4. Luci on 18 March 2009 2:47 pm

    Am fost vara trecuta pe acel drum. Ma intreb oare de ce s-a asfaltat doar bucata intre telescaun si statiune, in timp ce bucata pana la telescaun e un drum forestier prapadit.
    Daca s-ar deszapezi drumul spre statiune s-ar creea un haos sus, deoarece eu unu n-am vazut nici un fel de parcare.
    In ceea ce priveste telescaunul, acesta ar trebui inlocuit cu o gondola moderna. Nici nu vreau sa stiu cat faci cu telescaunul pana sus (vreo 40-50 min sigur).

  5. Flipper S on 18 March 2009 4:30 pm

    - oricum ar fi dunca desfasoara o actiune ilegala transaportind turisti pe un drum inchis.

  6. Flipper S on 18 March 2009 4:36 pm

    - e o actiune ilegala, dar poate nu imorala

  7. cosei doru on 19 March 2009 11:21 am

    risti sa te imbolnavesti chiar cu echipament in regula pe telescaunul ala .

  8. soferul on 19 March 2009 2:56 pm

    eu cred ca telescaunul ar trebuii desfiintat . ma bucur ca s-a gasit cineva care sa se gandeasca si la soferii din Romania sa aibe de lucru. cred ca si teleschiurile le-am putea inlocuii cu jeep-uri si camioane , am crea si mai multe locuri de munca pentru soferi

  9. mitza(tm) on 19 March 2009 4:28 pm

    mai bine asa cu drumul inchis
    macar nu dai peste toti paltonarii, saniusii si grataragii acolo sus
    ideal al fi o gondola sau un scaun nou care sa plece de undeva din sat
    telescaunul actual e din alte vremuri - vorba lu busu “nu stiu daca telescaunul ala e cel mai lung din europa da sigur timpul petrecut pe el e cel mai lung din lume” :)

  10. me on 19 March 2009 9:24 pm

    este o ‘plimbare ‘de 45 de minute ,si cand am fost prima data chiar mi-a placut .ulterior am aflat de cateva patanii ale unor cunoscuti care au fost dati jos din scaun cu niste sfori iar altii care au sarit pur si simplu . asta merge daca nu esti cu copii mici ,altfel e jale. cu masinile lui dunca faci cam 30 de minute.

  11. radubu on 20 March 2009 1:31 pm

    de fapt existenta a doua optiuni de a ajunge sus la mm inseamna concurentza. ca atare, cei de la telescaun shi-au mai redus pretentziile. inital erau 40 roni (cam mult) tura, apoi au scazut la 30. pentru mine ca simplu turist cel mai bine e cind se concureaza. daca ramine numai unul…

    sincer scaunul este foarte lent, dureaza mult (40-45 min) si de la stilpul 30 (adica o treime) e in gol alpin expus la vant. si acolo bate vantu…. daca ar fi functionale si cele doua platforme intermediare l’as prefera pentru posibilitatea de schiat pe sub el.

    cita vreme camioanele lui dunca sint o optiune in plus care pune presiune pe reducerea preturilor si cresterea calitatzii serviciilor… (mai ales ca el oprereaza si tarziu duminica) eu vad in asta un factor pozitiv.

    ramine insa stupizenia celor de la drumuri care au lasat o buda de la borlova la telescaun… craterele care s’au facut iarna asta sint de filmat. pe bune e chiar incredibil cit de prost a ajuns drumul ala …altfel spus io as tot merge acolo da telescoapele de la carutza mea zic NU

  12. Flipper S on 20 March 2009 1:50 pm

    Concurenta e binevenita oriunde, dar aici se punea in discutie alti factori:
    - legalitatea demersului legalitatea folosiri acelui drum
    - comprtamentul lor denota ca drumul fiind propritate privata a lui dunca
    - efectul acestei actiuni asupra credibilitati marelui proiect
    - ….

  13. timisorean on 13 February 2010 10:49 am

    Sunt extraordinar de dezamagit in ceea ce priveste situatia creata privind accesul pe muntele mic.sunt schior si mi-ar place sa urc in fiecare weekend pe munte,fiindca e destul de aproape de tm iar acum drumul intre tm si caransebes e destul de ok…dar nu admit sa fiu jefuit in ultimul hal de aceste 2 jeguri de magnati,culmea ca dl dunca este de la noi din tm.o urcare cu masina de armata a dl-lui dunca costa 25 lei urcarea iar telefericul costa 40 lei urcare si coborare.de f multe ori am patit sa platesc si sa urc pt ca jos la parcare mi s-a spus ca se poate schia iar cand am ajuns sus nici macar nu prea era zapada.daca alegeti varianta sa urcati cu masina personala sa nu ascultati niciodata de recomandarile celor de la telescaun ca sunt pusi sa minta turistii.Ce pot sa spun este ca imi este scarba de cum merg lucrurile la noi si ca toata lumea inchide ochii la ceea ce se petrece acolo…ma simt de parca am fii si acum in anii comunismului.RUSINE JUDETULUI Caras ca nu ia nici o masura!!!

Ai citit articolul si ai o opinie... o intrebare... o injuratura? Orice ar fi, poti folosi formularul de mai jos.




Spam protection by WP Captcha-Free