Skiwelt Wilder Kaiser – weekend-ul în care am boicotat Valea Prahovei

11 February 2011, by alexosu

Prietenul Ion revine cu un articol nou-nouț despre o regiune despre care nu știam prea multe - Skiwelt Wilder Kaiser.

Dat fiind că anul ăsta nu am putut pleca săptămâna regulamentară la schi în Austria din motive întemeiate, a trebuit să mă mulţumesc cu câteva reprize de o zi prin mijlocul săptămânii, plus un weekend (până acum).Cum în mizeriile noastre de staţiuni nu prea ai ce schia şi de fiecare dată când mă duc, mă enervez şi mai tare decât data trecută, m-aş fi dus la Bansko, dar mă descurajau cele 7+7 ore pierdute pe drum – asta în cazul fericit în care nu mai păţeam ce-am păţit acum doi ani. Aşa că am strâns din pungă şi am decis sa ma duc 2 zile in Austria (de vineri seară până duminică seară) cu avionul, în ciuda preţului destul de mare – 480 EUR pentru 2 zile, optimizabili data viitoare la vreo 350 dacă găsesc avion mai ieftin.

Rezumatul financiar ar fi cam aşa: 225 EUR avionul, 70 cazarea, 40 masina închiriată (împărţită la 3), 75 skipass-ul, vreo 4 mese a 15 EUR şi 10 EUR intrarea la piscină.

Am luat avionul până la Munchen (mult mai ieftin decât Innsbruck sau Salzburg) şi de-acolo am închiriat o maşină împreună cu doi prieteni din Munchen. Am ales Wilder Kaiser pentru că era relativ aproape – cam 120 km, adica. Cu totul am facut 4 ore din Bucureşti – asta în situaţia în care am aşteptat o oră la închiriatul maşinii. Lufthansa are zboruri superconvenabile: schiurile se transportă gratis şi au 4 curse pe zi Bucureşti – Munchen şi retur, ultima (la întoarcere) fiind la 21:25, fapt ce mi-a permis să schiez 2 zile pline – ceea ce la Basko nu prea poţi să faci decât cu riscul de a fi foarte obosit la volan la întoarcere. Data viitoare cred ca merg cu trenul la Garmisch, pentru că e şi mai aproape de Munchen. În plus, trenul e foarte ieftin (există o chestie pe nume Bavaria Ticket, cu care 5 oameni pot merge oriunde pe teritoriul Bavariei şi cred că şi în Tirolul austriac – şi costă 20 EUR pentru toţi 5). În plus, fiind domeniul mai mic, şi skipass-ul e cu vreo 10 EUR mai ieftin.

Skiwelt Wilder Kaiser e o mega-uzină de schi – 120 de cabluri şi vreo 300 km de pârtie. Cifrele astea mă amuză teribil când mă gândesc cum visează madam Udrea ca Valea Prahovei să devină o alternativă la Austria. Staţiunile de pe margine se cheamă Itter, Soll, Scheffau, Elmau şi Going, iar pe cealaltă parte a muntelui sunt Brixental (cu încă o zonă de schi mai mică), Westendorf şi Hopfgarten. Dat fiind că noi ne-am trezit relativ târziu, n-am reuşit să găsim cazare pe net la pretzuri civilizate decât o noapte hăis şi una cea (deşi puteam bine mersi să mergem cu degetul în gură la faţa locului şi să găsim camere berechet). Aşa că sâmbătă am stat în Soll, iar duminică în Scheffau.

Altitudinea e relativ mică – între 800 si 1900, dar asta nu afectează deloc calitatea pârtiilor – după cum bănuiţi, au tunuri pe tot muntele. Prea multe descrieri nu are rost să fac – de menţionat ar fi că în Soll sunt mai multe roşii şi în Scheffau mai multe albastre, dar „împătimiţii sporturilor de iarnă vor găsi aici pârtii pentru toate gusturile” (nu puteam să ratez minunătzia asta de expresie). Conexiunile între pârtii nu sunt întotdeauna foarte comode – de ex., după ce am coborât de pe Hohe Salve o neagră de 500 m, ca să mă întorc sus a trebuit sa fac nişte combinaţii de vreo 4 cabluri cu pârtiile aferente.

Seara am dat o raită până la Kitzbuhel, unde am servit hammam şi saună – le recomand călduros după o zi de schi – cunoscătorii ştiu despre ce vorbesc. Centre spa cu piscine şi saune există şi în Soll şi Elmau, dar s-a stabilit la vot să mergem la Kitzbuhel pentru că băieţii vroiau la agătzat. Io le-am zis că mergem degeaba că n-o să agatze nimic dacă stau cu gura căscată şi limba atârnată şi am avut dreptate… Până la urmă am renuntzat şi la cazarea rezervată pe net, pentru că era la un nene în vârf de deal şi zicea ăla ca nu putem urca cu maşina noastră, că tre să vină el să ne ia, şi că musai tre să fim acolo la 9 jumate… Ăştia vroiau să stea prin baruri până mai târziu aşa că până la urmă am oprit la primul anunţ de „Zimmer Frei” din Scheffau şi a fost super ok. Am mâncat, ei s-au mai dus la o dănţuială (fără succes, că au ajuns la spartul târgului), iar eu m-am băgat la nani.

Duminică am schiat sus la Scheffau. Asta ar fi asa, un fel de mega-valea Dorului, cu albastre foarte, foarte late şi însorite. Am făcut şi vreo două coborâri în Elmau – legăturile sunt ceva mai bune între Scheffau şi Elmau decât între Soll şi Scheffau. Am mâncat gulasch-suppe-ul la care pofteam de ceva vreme sus pe pârtie, apoi după amiază m-am dat spre Brixental. Combinaţia asta dintre pârtiile nenumărate, telescaunele fără cozi, cabanele mişto, budele curate, mâncarea bună şi civilizaţia germană în general mai mult ca sigur că o să îmi mai scoată nişte bani din buzunar sezonul ăsta.

Am plecat pe la 16:30, am prins stau pe autostradă, i-am lăsat pe oameni în Munchen şi am ajuns pe la 18:30 la aeroport. La 1 noaptea eram acasă în pat şi făceam comparaţii… Joi trăsesem o fugă până la Predeal, ca s-o iau pe fiică-mea din tabăra de schi: 100 RON drumul, 75 RON cartela de 10 puncte de care am schiat fix 2 ore şi vreo 60 RON la cârciumă. În weekend, ieşirea din Austria cu toate cele de mai sus… Îmi venea să-mi dau una în gură când mă gândeam la super-schiul nostru din Carpaţi, dar am adormit făcând socoteli de unde o să scot următorii 480 EUR. Scuze pentru calitatea pozelor, dar sunt făcute cu telefonul.

• TwitThis
  • Google
  • LinkedIn
  • MySpace
  • E-mail this story to a friend!
  • Print this article!

Comentezi?? Comenteaza!!

21 Raspunsuri la “Skiwelt Wilder Kaiser – weekend-ul în care am boicotat Valea Prahovei”

1. Anonymous on 11 February 2011 6:23 pm

Bravo domnule! Frumoasa iesire.
    La cat mai multe!

2. radubu on 12 February 2011 12:22 am

ca idee, sint prin cartier la salzburg cu lucru si ma cam plicti singurel weekendurile prin ski-amade. pot sa va ridic io de la aeroport hin -ruckfahrt. da are dreptate aia de la niki au pretzuri nasoale.

3. mARIUS on 12 February 2011 7:40 pm

Brava voua ! … deja imi curg balele !!
    Daca mai faceti una d-asta da-ti un semn ca ma tenteaza ( sunt destul de ok, fara fitze ) 0740598307, mARIUS

4. jack_in_the green on 12 February 2011 10:24 pm

Eu mai merg o data, cu sigurantza… Da’ nu cu baietzii din Munchen, pentru ca intre timp am descoperit ca e mult mai convenabil in Italia: 90 EUR dus-intors la Bergamo cu Wizz. Deci cred ca o sa scot un weekend la 300 EUR, probabil la Foppolo, 4-6 sau 11-13 martie. Mai nasol e ca la Wizz nu poti sa mergi cu schiurile… Mai vorbim pana atunci ;)

5. Vlad on 13 February 2011 3:50 pm

Mi-a venit urmatoarea idee inspirat de articolul alexosului si gandindu-ma la zicerea lui cu optimizarea cheltuielilor pe viitor.
    Ce ziceti de asta:
    - blue air pana la Barcelona cu bilet luat din timp 150 lei
    - o masina oarecare pe din 4 inchiriata si mers 200km din care 100 pe autostrada pana in Andorra. Probabil pret de inchiriere mai mic decat la Munchen
    - 193 km de parie si pret de skipass de 60% din cel din Alpi.

pentru vacanta am vazut pe net dupa 10 min de cautari, urmatoarea oferta:
    2 adulti + 2 copii timp de 7 nopti / 6 zile
    transoprt dela si la aeroportul din Barcelona
    apartament cu un pat dublu si doua canapele extensibile
    mic dejun si cina
    inchiriere de echipament pt toti
    skipass pt toti
    1742 euro total de familie
    Practic nu adaugi decat masa la pranz pe partie si biletele de avion
    o fi bine?

6. jack_in_the green on 13 February 2011 4:10 pm

Zicerea e a mea, nu a alexosului… Dar orisicum, asta conteaza mai putin. E foarte misto ideea cu Andorra. Problema ar fi alta: la o saptamana, optiuni sunt destule. Mult mai nasol e la schiul de weekend. Eu refuz sa mai merg la noi la bataia de joc care se practica peste tot. Iar optiunile de afara sunt fie prea scumpe (Austria - chiar si cu zbor la Munchen), fie greu accesibile din cauza zborurilor (n-am gasit zboruri directe, cu plecare vineri seara si intoarcere duminica seara decat la Munchen si Milano). Pana acum, ca schi de weekend, cred ca cea mai convenabila e Italia.

7. Vlad on 13 February 2011 8:59 pm

Scuze de confuzie. fara intentie. La mine apare ca Alexosul a scris articolul.
    Oricum eu am postat si prima remarca si am uitat sa ma semnez si apar “Alcoolicii Anonimi”. Sunt foarte bucuros can aud de oricine ar face o fapta de arme d-asta.
    Total de acord cu bataia de joc de la noi si nici eu nu mai trec prin Crapatii Woodrei.
    Ai dreptate cu impartirea in ski de w/e si ski de o saptamana.
    Insa cred ca Andorra merge si de w/e.
    ce mi-e 2 ore la milano sau 2 la barcelona su 1.45min la Munchen.
    am cunostinte care au zburat cu Wizz la Venetia/Treviso si hop cu ski shuttle-ul in Dolomiti.
    mai scump un pic ski-pass-ul, dar recunosc ca e misto de tot.
    Am fost si m-as mai tot duce.
    Iti dai seama ce bani ar face o companie sa aiba curse, la ore inteligente in V-S-D, sa zicem Baneasa - Innsbruck ?……

8. jack_in_the green on 13 February 2011 10:08 pm

M-am uitat la Barcelona imediat ce am citit postul tau, ca tocmai studiez problema pentru un weekend la inceput de martie. BlueAir are cursa spre Barcelona vineri, dar duminica nu are inapoi spre Bucuresti. In schimb tocmai am gasit o varianta la WizzAir la fix: vineri la 17:10 plecare, duminica la 20:00 intoarcere. O sa fac niste calcule sa vad ce iese… Cu Innsbruck si Salzburg nici io nu pricep de ce sunt biletele atat de scumpe.

9. Vlad on 13 February 2011 10:55 pm

M-am gandit la o var misto
    Vi 07.00 - plecare din baneasa, la 9.00 ajunge
    E 8.00 la Innsbruck
    la 10.00 esti la orice partie din tirol
    Du la 19.00 - plecare, la 20.00 ora Buc esti pe baneasa la 21.00 fiecare e acasa la el.

Buget:
    50 euro bilet avion low cost
    100 euro sa zicem un Logan, pe 3 zile
    pe din 4 = 25 euro
    100 euro camera de 4 B&B x 2 nopti = 50/pers
    (se gaseste in mod curent la 60euro camera dubla)
    100 euro skipass-ul 3 zile
    25 euro pranz pe partie 2 zile (Sa si Du)
    50 euro cina pe 2 seri (Vi si Sa)
    Total = 50+25+50+100+25+50 = 300 euro pe 3 zile de ski, pret pe pers
    inseamna 100 euro pe zi, adica cat la noi pe Valea Prahovei.

10. patrick on 14 February 2011 2:03 am

dupa parerea mea este o aberatie sa faci astfel de calcule. ski-ul de weekend are sens atunci cand il practici weekend de weekend. iar costul pentru asa ceva se ridica undeva pe la 1.500-2.000 de euro intr-o luna = RIDICOL. toata judecata prezentata de voi este nerealista. mergeti fratilor intr-un concediu de o saptamana in strainatate, iar restul sezonului multumiti-va cu ce avem aici. aduceti-va aminte ca voi insiva sunteti romani inainte de a sustine treaba cu “romania e de rahat”.

nu chiar off-topic: am fost weekendul asta pe valea prahovei, si a fost excelent. sambata am fost la azuga, am schiat de la 9 la 11:30, cand au oprit gondola din cauza vantului prea puternic. am plecat in busteni, unde m-am dat restul zilei. duminica din nou in azuga, unde am facut peste 20 de ture cu cartela de 140 de lei (adica 33 de euro “skipass-ul” de care te dai cat te tin picioarele). m-am simtit cel putin la fel de bine cum s-a simtit prietenul ion in Skiwelt Wilder Kaiser. aa, sa nu uit: duminica l-am vazut si pe bubulu, a dat cateva ture pe cazacu. l-am recunoscut dupa deja faimosii ochelari zeal :).

11. jack_in_the green on 14 February 2011 9:34 am

Treaba cu “e o aberatie sa faci astfel de calcule” e ea in sine cam aberanta… Da, pentru tine poate e aberant, dar pentru mine nu e, pentru ca din niste motive absolut insurmontabile, eu nu am cum sa plec o saptamana sezonul asta. Drept pentru care, pentru mine e extrem de important sa gasesc solutii de a schia 2-3 weekend-uri in conditii civilizate, si la un pret pe care sa mi-l pot permite. Si sunt convins ca mai sunt si altii in situatia asta. Iar la treaba cu Romania e de rahat… Chiar incerc din rasputeri sa nu pun problema asa. Dar vorba bancului: “If it looks like a duck, swims like a duck and quacks like a duck… It must be a duck”. Deci daca am 1500 m de partie, 1 telescaun si 1 carciuma in care mananc cu fata la un perete, imi cade nasul de la fumul de tigara din jur si mi se desfunda urechile de la manele inseamna ca e o panarama de statiune. Si oricum as da-o, nu pot sa-i spun altfel decat panarama.

12. patrick on 14 February 2011 1:18 pm

pentru prietenul ion:

imi cer scuze, cred ca nu ai inteles ce am vrut sa zic. am numit aberante calculele de genul “ne bagam la cala la avion = 0 euro, furam logan din parcare folosind speraclu adus de acasa = gratis, mancare la conserva, campam la cort in padure, sarim la telescaun”, etc. pentru cine nu stie, numai avionul e 200 de euro dus-intors, la care se adauga ski-pass in jur de 100 de euro pt 2 zile (astea sunt preturile aproximative in toata europa). adaugand si restul, o distractie ca asta te duce la 500 de euro, nefacand excese. de fapt atat ai declarat si tu ca ai cheltuit, chiar in debutul articolului. un alt lucru care mi se pare aberant este sa faci asta in mod repetat, weekend de weekend. pe valea prahovei poti sa mergi de 4 ori pe luna, dar sa dai 2.000 de euro ca sa schiezi 8 zile in alpi nu este aberant, spune tu?

acum, vorbind strict de situatia ta, iti dau dreptate. e singurul fel in care se justifica turismul asta de w/end, adica sa nu iti poti lua concediu o saptamana sa te dai (este o precizare importanta!). deci, in opinia mea, ceea ce faci tu nu este aberant - ca sa iti raspund. acestea fiind spuse, iti doresc si tie, in alpi, si noua, in carpati, zapada si distractie!

13. andrei cosmin on 14 February 2011 4:38 pm

nu e cea mai buna varianta de a merge la ski. ok. insa multumita celor ca tine patrick(mai mult ) ca mine (mai putin) azuga, sinaia , busteni arata in halul in care arata.daca ne luam dupa :prost nu-i ala care cere e ala care da, am fost si voi mai fi in situatia asta cu alte cuvinte am dat si eu bani la fel ca tine pe serviciile din azuga.Insa sa ma declar multumit si sa fac asta de cat de multe ori pot , mi se pare aberant.
    romania e de rahat fiindca in majoritatea noastra ,noi romanii suntem de rahat si -n ultimul hal.putem insa sa ne schimbam pornind si de la evadarea de un week-end in care sa auzim mai putine injuraturi.

14. jack_in_the green on 14 February 2011 5:49 pm

Patrick, nu e cazul sa iti ceri scuze, ca nu m-ai jignit cu nimic. Sunt de acord, este aberant sa dai 2000 EUR pe luna ca schiezi in Alpi, DACA TU CASTIGI 500.

Pentru ca, pana la urma, totul e o chestiune de bani. De pilda, eu daca as castiga 4000 EUR/luna (ceea ce nu e cazul nici pe departe), m-as duce fix in fiecare weekend cu avionul sa schiez in Alpi. M-as duce si in miezul verii sa schiez in Noua Zeelandă. Si nu mi-ar trece nicio clipa prin cap sa arunc banii (da, pentru fix asta ar fi: bani aruncati) pe o bataie de joc precum Valea Prahovei. Si mai mult decat atat: as fi in stare sa pun pariu ca majoritatea cititorilor de derdelus ar face acelasi lucru. Mi se pare aiurea sa ne ascundem dupa deget. Sunt de acord cu patriotismul / protectionismul pana la un punct: la servicii echivalente, as cheltui banii in Romania, nu in Austria. Dar mai stam de vorba cand or fi serviciile echivalente…

15. barbosa on 14 February 2011 8:02 pm

ma bag si eu , daca se poate ! Patrick , Jack ……am urcat pe tura sambata in Azuga si am fost placut impresionat de calitatea partiei !ATENTIE , in comparatie cu restul ,,partiilor” din valea ph si tinand cont de conditiile meteo !e scump pt 2 variante de coborat , hai maxim 3 dar am vazut acum 2 sapt duminica la ora 17 ratrakul + 2 care adunau pietre de cazacu !personal as skia in Sinaia , dar cum zapada e lipsa nu am alta solutie !Am mai scris aici aceeasi parere; ma duc in strainatate 1-2 sapt maxim ( in funct de banut si de obligatii ) iar sambata valea ph !!!fratilor, oricum am analiza 1-2 zile de ski nu ies mai ieftine afara !!!Cat de patriotism , nu are nici o legatura cartela pe care o cumparam -aici suntem papagalii unor mascarici gen copos, sarbu …..ce detin cablurile dar nu o sa stau in casa sau sa alerg in herastrau cu expatii in loc sa vad muntii ,putem face asta si fara sa le dam bani !!!oricum FFF putina lume pe partii in wk asta !poate si de la vreme !

16. jack_in_the green on 14 February 2011 9:17 pm

Asa am prins si eu in predeal acu vreo 2 saptamani o zi de joi cu partia super ok. În plus, datorita lu’ FOTE au pus plase de protectie noi si tzapene pe Subteleferic si au refacut lucrările anti-torenţi din partea de jos de la Subteleferic si Cocosul. Nu spun ca nu se mai face si la noi cate ceva… Dar din pacate sunt niste pasi prea mici si prea putini in comparatie cu distanta care ne desparte de schiul civilizat. Asta ca sa nu mai vorbesc de investitiile total anapoda, gen telegondola fara partie de la Vulcan…

17. CosminGE on 15 February 2011 12:26 pm

Andorra iese din discutie pentru week end. Aia 100 km autostrada sunt ok. Dar, dupa, pina in Andorra ai vreo 80 km de serpentine. Mi s-a acrit de cat am urcat. Concluzia? Barcelona Andorra aproape 5 ore…vara….cu trafic relativ lejer si o singura pauza de vreo jumatate de ora. Daca prinzi si ceata ceea ce este ”normal” in zona, se impute treaba total. O alta problema acolo ar fi zapada. Ori este ca la nebuni ori deloc :)

18. radubu on 15 February 2011 10:40 pm

ca idee ca tot bintui cartieru´

in bayer exista bayerticket cu 28 euroi o zi pina la 5 pers pe toate mijloacele.. se poate lua direct de pe aeroport ..

19. gioni on 18 February 2011 2:58 pm

@ patrik
    macar o data pe sezon cand e pudra la greu , cred ca merita .
    cam scump , dar merita !

20. alin on 3 March 2011 8:59 pm

cam scumpa iesirea in ideea in care eu am platit 750 de euro si am fost la Ischgl si am schiat 6 zile.

21. patrick on 3 March 2011 9:57 pm

si eu am schiat 6 zile in ischgl, dar am cheltuit 1.400 de euro. trebuie spus ca un erdinger pe partie era 4 euro, un shot de jager 3,30 euro, jagertee 4,40 euro, currywurst 9 euro, etc… se aduna

intr-adevar, poti sa iesi si mai ieftin, cum zice alin, insa daca nu te abtii de la nimic, asta e pretul corect pt 2 zile - 500 de euro - adica exact cat l-a costat pe prietenul ion

PS: in ischgl mai este si pacha. nu fac calcule referitor la cat ar costa o iesire pe acolo

Ai citit articolul si ai o opinie... o intrebare... o injuratura? Orice ar fi, poti folosi formularul de mai jos.