AKline - inceputul

14 August 2009, alexosu

Poate nu stiti inca prea multe despre AKline. Ei bine, a venit vremea sa aflati: vorbim despre o operatiune de freeride si acces backcountry foarte serioasa, operatiune ce va debuta cat de curand. Iar cand spunem “acces” ne referim la hiking, masinarii motorizate, ba chiar si zburatoare din cand in cand.

Duminica trecuta (9 august), treaba a primit un aer oficial. Cei de la AKline au organizat un “easy Sunday BBQ” intr-un loc de vis undeva pe malul unui lac, la poalele muntilor Fagaras, loc care de acum va fi “operational base” pentru toata povestea de la iarna. Am putut schimba impresii si face planuri impreuna cu oameni cat se poate de seriosi - Iulius, Geza, Mateffy, Catranu, Kici, Subran, Kinder, Valean si tot asa.

Dar sa dam cuvantul si organizatorilor.

A fost prima intalnire in cadrul careia am expus cateva din planurile AKline pentru sezonul ce urmeaza si ne-am bucurat de lucruri simple si distractive, in stilul AKline: pescuit, ski nautic, wakeboarding plus nelipsitul gratar, stropit strategic cu un degetar de whisky, cat sa ne incalzim un pic.

The Morning chiar a fost super Easy, complicele principal fiind ploaia, care ne-a tinut mai mult prin pat. Totusi, ca de multe ori cand vine vorba de freeride, cand pesimistii se asteptau mai putin, a inceput sa se lumineze, iar soarele s-a desteptat si el. Barca a pornit, iar in sesiunea spontana de “spray-uri” Geza s-a incoronat iarasi campion (tocmai se intorsese cu trofeul concursului de DH de la Cluj).

Fiindca principalul proiect pentru sezonul 09-10 este 10.000 Drop Pass, discutiile celor prezenti s-au axat in principal pe modul in care vor fi alcatuite grupurile, dar si pe zonele de dat, modul de catalogare a run-urilor, plus alte aspecte ce tin de logistica si organizare.

Baza AKline fiind situata la o distanta apreciabila de civilizatia urbana, invitatii s-au vazut nevoiti sa plece, cu un oftat. Avand in vedere ca unii au luat-o din loc inaintea terminarii sticlei de whisky, socotim continuarea OBLIGATORIE!

Ne place foarte mult ideea proiectului. De ce?

Trecand peste motivele egoiste, un serviciu de backcountry access facut cum trebuie inseamna un pas in fata pentru o industrie amortita care fantasmeaza la proiecte mamut. In plus, un business facut din pasiune si cu suflet inseamna respect fata de consumator, o chestie cam rara pe la noi. Iar daca luam in calcul si faptul ca oamenii care au pornit AKline sunt printre cei mai experimentati rideri din Romania, parca-parca lucrurile se leaga frumos.

Articolul de fata marcheaza inceputul unui proiect pe care vrem sa il vedem mare si frumos cat mai repede.

Mai multe lucruri despre AKline si 10000drops gasiti pe site-ul oficial. Sa fie intr-un ceas bun!

  • TwitThis
  • Google
  • Facebook
  • LinkedIn
  • MySpace
  • E-mail this story to a friend!
  • Print this article!

Comentezi?? Comenteaza!!

15 Raspunsuri la “AKline - inceputul”

  1. Andy on 15 August 2009 6:14 am

    Frate .. din tot articolul asta nu am inteles despre ce este vorba !!!!! nu inteleg ce s-a intamplat acolo ! poate ca la inceputul articolului ar fi mers un paragraf cu explicatii despre ce s-a intamplat cu adevarat acolo !

  2. alexosu on 15 August 2009 11:29 am

    :)
    Baietii de la AKline au organizat o intalnire in care si-au prezentat oferta. Care oferta inseamna guiding si dat la vale in muntii Carpati.

    Asa e ok?

  3. mariusica on 15 August 2009 12:27 pm

    Mda…marfa. Sa se inmulteasca si partzmobilele ca alea a lu Base si suntem fericiti.

  4. alb_ca_zapada on 15 August 2009 6:37 pm

    domne, hai sa n-o luam asa in tragic… parerile mele cu privire la motorizate sint ultra cunoscute… dar un snowmobil intr-o zona remote in care iarna nu ajunge nici dracu nu stiu cu ce ar deranja… eu zic sa ne legam mai degraba de super-enduristii din v dorului si de taxi-urile domnului cowboy de la 2000…. asta daca tot ne enerveaza pirtiitoarele, nu?

  5. mariusica on 16 August 2009 12:54 pm

    da, stiu ca ai avut un articol anti taxi-partz mobilul din Valea Dorului in full sezon de schi ( presa nu stiu daca a scris despre motoristii de acolo) si e de apreciat. Si da, iarna lumea nu prea urca in creasta Fagarasului ca …e mai grele cu avalanse, zapada, vremea, echipament etc. Dar nu era mai fain daca erau ceva statiuni de schi pe acolo? Cica vor sa faca o partie langa manastirea Sambata, la maxim 1000 de m altitudine. Mi se pare iar nu exemplu clasic de prostie romaneasca.

  6. john on 17 August 2009 1:49 am

    probabil ca datu’ asta la vale pe cateva valcele din fagaras sau bucegi, ca in alta parte nu vad rostul, o saprinda la ceva pusti care vor sa se dea ca in filme…..ce este drept, in fagaras sunt foarte multe locuri unde poti face freeride dar nu prea ai acces daca nu te motorizezi sau daca nu dai din aripi….hai ca la motorizat o fi cum o mai fi dar la dat din aripi tre’ sa scoti si captuseala pentru o ora de fal, fal, fal asa ca nu intrevad multe grupuri pe sezon ca sa merite osteneala unui pilot si uzura unui elicopter care zboara in conditii meteo speciale…sunt prea putini piloti in romania si prea putine aparate de zbor care pot face asta si tocmai din acest motiv costa de nu iti mai trebuie cand auzi oferta de pret….asa ca snowmobilul iese cel mai bine la buget…orcicum, bafta !

  7. marcu on 17 August 2009 12:27 pm

    Abia astept sezonul… in functie de bugetul pt anul care vine voi incerca sa fac o tura si la AK-line :) Mi se pare un vis maretz care s-a transformat in realitate. Deci mega tare. Sper sa faca super multi bani baietii astia si apoi sa investeasca mai mult in industrie.

  8. radu on 17 August 2009 2:10 pm

    pai cu banii pentru o tura de heli in romania, stai o saptamna la ski in austria ;)…..pe “prafurile” astea nu prea vad sa se inghesuie lumea

  9. alb_ca_zapada on 18 August 2009 1:18 pm

    domne, 2 chestii:
    1. nu e vb doar de heli aici… este vb despre backcountry access, suport, zone neumblate, fun si mult munte… detalii pt cei interesati sint pe akline.ro
    2. da, austria e cea mai tare. calatorie placuta.

  10. perplex on 18 August 2009 10:36 pm

    …din nou numai ecologisti posteaza pe aici…ma gandesc cati dintre ei conduc o masina hibrid…in traficul simpatic din bucuresti poluati numai unul intr-un an cat domnul cowboy in douazeci…la chestia de la 1500 apare cand o niva cand un aro…pe voi va deranjeaza doar domnul coboy…daca erati in locul lui va luati un magar sau doi sa ajungeti la 2000 cand nu merge telecabina…si Cioran a spus…
    …’Prostii zidesc lumea si desteptii o darama.’…
    …tschus!…

  11. mariusica on 19 August 2009 12:05 pm

    Cand nu merge cabina ajungi foarte usor cu schiurile in carca sau cu schiurile de tura. Cu schiurile in carca faci 2 ore pe drumul de vara iar pe foci cam o ora sau o ora si 15 minute ( conteaza ce spor ai). Sunt solutii si pentru vrum vrum, partz partz cu motoare.

  12. perplex on 20 August 2009 12:38 am

    @mariusica
    criticam vehement motorizatele sau le promovam?

  13. pinguilde on 20 August 2009 5:44 pm

    Offtopic: Edit Miklos poate castiga o sponsorizare de 20000 de roni de la BRD. Dar are nevoie de sute de clickuri timp de 10 zile incepand de azi. Faceti si voi pe raspandacii va rog? Si pe votantii. :)

    Mai multe detalii aici.

  14. alb_ca_zapada on 21 August 2009 1:29 am

    @pinguilde:
    domne, am scris si pe respectivul site. noi aici la derdelus sintem mega-giga deschisi sa promovam orice initiativa de valoare… nu conteaza de-i race ori ride… despre zapada sa fie… iar pt edith doar respect.

    so, sintem cit se poate de pozitivi in a ne asuma demersul… si nu oricum, si nu doar cu un post… ci la modul serios, pina in decembrie… caci un sportiv roman in ale zapezii competitor nu poate decit sa impulsioneze industria asta fleoscaita.

    asdar da-ne un semn si la cauza ne raliem.

  15. pinguilde on 21 August 2009 5:02 pm

    alb_ca_zapada
    Ce fel de semn? Credeam ca mesajul de mai sus a fost un semn. :)

Ai citit articolul si ai o opinie... o intrebare... o injuratura? Orice ar fi, poti folosi formularul de mai jos.