Statiuni in Romania - Vest (II)

11 January 2008, Flipper S

In primul numar al impresiilor mele de schior timisorean am discutat despre Semenic, Muntele Mic si Arieseni. Astazi continui cu Straja si Paring pentru ca data viitoare sa zic ce stiu despre citeva statiuni din partea de nord: Cavnic, Mogosa, Borsa, Vatra Dornei.

Straja

Statiune este deservita de un telescaun, detstul de vechi, dar care-si face treaba si te duce spre platoul central de unde incep pirtiile si cele 5 teleskiuri din dotarea. Din cele 5 pirtii existente exista 2 “mai speciale” si anume una bucata pirtie de incepatori (recomandata chiar pentru cei care deprind tainele skiului sau snowboardului) si una bucata pirtie “tip off piste” (pirtia Canal - adica un half pipe natural recoamndata riderilor). Celelante pirtii sunt pirtii cu un grad mediu de dificultate si care au drept bonus o nocturna destul de bine pusa la punct.

Un punct slab si de remarcat este faptul ca nu exista pirtie care sa duca pina la piciorul telscaunului, dar in conditii de zapada suficienta se poate cobari totusi pina jos (depinzind de traseul ales s-ar putea sa dai si peste mici portiuni unde o sa trebuiasca sa-ti iei placa sau skiurile in spate).

Statiunea, desi cam hoatic dezvoltata (parere personala), sta binisor la domeniul apress ski si cazare astfel incit poti sa inoptezi in schimbul a 70-130 lei pe nopate pentru o camera de 2 persoane si ai si de unde alge locul de socializare pentru seara.

Paring

Locul meu preferat asa ca pot fi putin subiectiv. Cele mai importante pirtii sunt cea din stinga telescaunului (stinga cum cobori), varianta, sa zicem, clasica deci cunoscuta si folosita de cei mai multi skiori si pirtia B sau varinta B, cea din dreapta telescaunului (drepta cum cobori) de dupa padure. Ambele varinte duc pina la piciorul telescaunului iar pe partile superioare sunt deservite si de teleskiuri.

Conditia necesara si suficineta pentru o coborire reusita pe aceste pirtii este existenta zapezii in cantitati apreciabile deoarece pirtiile nu sunt batute decit de skiori si snowboarderi. In afara de aceste doua variante mai sunt 6 teleskiuri dintre care 2 deservesc partea superioara a variantei clasice, 1 teleski deservete partea superioara a variantei B si alte 3 teleskiuri au propriile pirtii cu lungimi intre 600 si 900m si preturi intre 2 si 3 lei.

Telescunul antic, vechi si de demult, iar problemele cu parcarea nu exista deoarece fiecare si le rezolva cum poate. Preturile la cazare sunt cuprinse intre 60 si 140 camera de 2 perosane pe noapte iar la capitolul “apres ski” oferta este destul de cinstita existind baruri/restauarnate in mai toate regiunile cu cabane (si la IEFS si la Meteo si la Rusu) unde pe linga mincare si socializare se mai lasa si cu unele chefuri de pomina.

Partea cea mai frumoasa a Paringului este posibilitatea de offpiste, o coborire de pe virful Paringul Mic sau Cirja este un vis.

In Paring se aud zvonuri de investitii de aproximativ 15 ani (pe vrema aia se vorbea de “ceva straini”care vor sa investesca in munte si noi care nu ne vindem tara …. ).

Alte articole din seria “Statiuni in Romania”

1. Statiuni in Romania - Vest (I)
  2. Statiuni in Romania - Vest (II)
  • TwitThis
  • Google
  • LinkedIn
  • MySpace
  • E-mail this story to a friend!
  • Print this article!

Comentezi?? Comenteaza!!

8 Raspunsuri la “Statiuni in Romania - Vest (II)”

1. cosmin on 11 January 2008 8:56 am

Excelenta serie, exact ce asteptam, insa simt nevoia de putin mai multe detalii si recomandari.

2. alexosu on 11 January 2008 10:12 am

La capitolul zvonuri stam foarte bine. Exista zvonuri despre investitii de sute de catralioane de dolari peste tot: Vatra Dornei, Ciucas, Iezer (a circulat acum ceva timp un chestionar online pe tema asta), Bucegi, Baiului si multe altele.

3. koobik on 11 January 2008 6:34 pm

anul trecut scarbit de aglomeratia de pe Valea Prahovei, de lipsa parcarilor, de aglomeratie si de cozile interminabile si ingrozit de calculele care dadea cu zecimale multe de pe Valea Prahovei, am deschis harta minunatei noastre patrii si dupa o noapte intreaga de discutii…epuizati de atatea pareri , contradictii, variante etc. am ales una din “multitudinea” de partii si astfel am decis sa facem revelionul la Straja. Dupa pot spune ca a fost relativ acceptabil norok k in ultimele doua zile de stat acolo adik pe 3 si 4 a nins la greu (ne-am dar pana ne-a rupt telechiul piciorul de care ne tragea in jos, in sus, la stanga, mai smucea, se mai oprea..numai gandul ca vom pluti cca 5-6 min. pe un strat de 60 cm de powder ne-a manat cu un succes dement spre varf) de mi-a luat o ora si jumatate sa imi scot masina din zapada, dupa ce am platit parcarea 5 RON pe zi (macar putin sa se fi acupat si ei de a degaja parcarea, pe baiatu’ cu tichetu’ nu l-am mai zarit pentru ca vroiam sa ii fac cadou de anul nou vreo 2-3 lopeti pe spianre..dar…n-a fost sa fie)….in rest nu m-a impresionat cu nimic statiunea.
    Telescaunul cu care poti ajunge in statiune face pana sus 27 min si costa 6 RON/pers, teleschiurile care functioneaza, 3 la numar costa 3 RON/pers. una bucata urcare…merge…da’ sa te dai cu skiurile nu cu placa ;)…partiile bine intretinute, putina gheata, imprejmuite, delimitate, o nocturna foarte bine intretinuta si care iti permitea sa schiezi pana la 9 seara.
    Cazarea este ok (unele cabane sunt extrem de inghesuite, fiecare spatiu mai mare de 1 m3 fiind folosit la ceva) depinde cat esti dispus sa scoti din buzunar pentru o noapte si mai exact pretul unei camere duble se situeaza intre 45 - 130 RON.
    In weekend este k dracu de aglomerat, nu ai unde sa parchezi, nu se dezapezeste si dak totusi ai reusit sa derapezi intr-un sant si iti comvine nu scapi de taxa parcarii care este 5 RON…pe zi sau pe ora, pt k te poti plictisi stand la coada sa urci in statiune cu telescaunul.
    Se poate ajunge la Straja pe cale rutiera pe ruta: Bucuresti->Pitesti->Rm. Valcea->Horezu->Tg. Jiu->Petrosani->Vulcan->Lupeni (380 Km de drum acceptabil, dar mult mai accesibil pentru cei din vestul tarii) si de aici inca 12 Km pana sus in statiune cu masina pe un drum acceptabil, dezapezit (ca na…banii trebuie sa ajunga sus) dar nu recomand pentru ca se sparg masini si locuri de parcare in toata statiunea cred k sunt vreo 30.
    O alta ruta ar fi cea feroviara: Bucuresti - Petrosani si de aici un autobuz ceausist care merge cu 32, 14 km/h urmand ca drumul din orasul Lupeni si pana la baza telescaunului, mai precis 2-3 Km sa i-l parcurgi pe jos..sau dak esti gask de 4 10 RON pana sus in statiune cu o dacie pikup cu bena pt bagaje (cu ea am carat si noi bagajele, ca sa evitam blocarea telesaunului cu rucsaci, echipament, mancare, genti, gentutze, clapari, bootsi, si altele pentru 24 de persoane)…dar pe barba ta…eu unul personal am facut 16 preinfarcturi de frica pana sus, nu de alta dar am derapat de cateva ori si era sa ne ducem la dracu’n balarii..pfiuuu…si acum cand scriu ma incearca emotia traita pe 28 dec. pe “drumul oaselor”.
    Ce sa mai spun…..partii bune, usoare…..daca nu ai alta obtiune….merge si Straja ….eu votez tot Valea Prahovei, cel putin dpdv instalatii de transport pe cablu !

4. mitza(tm) on 12 January 2008 4:29 pm

he he, urcatul la straja e in sine o aventura !!!

am urcat odata cu o joarsa de papuc 5 oameni cu bagaje si tot striga soferul sa stam departe de geamuri, atinut-o numa-ntr-o blana pana sus ca daca se oprea nu mai pleca nici vorba… era un 40 cm de powder pe un drum cu transeee, asa derapaje necontrolate nu am trait in viata mea… cauciucurile cica erau de iarna pe papuc dar erau cam slic :)

ultima oara am urcat un aro cu bena, 10 pers in bena, extrem de extrem, cu toate ca avea aro lanturi, drumul era iar cu multa zapada…. atunci am vazut ce poate un a6 all road cu caucicuri pe iarna pe un drum ca ala - si credeti-ma ca poate, da crez ca bine nu i-a picat deloc

deci urcatul cu masina cu localnicii e un must daca nu esti slab de inimia
    creste adrenalina cum nu o creste nici o coborare pe partiile alea domoale de sus si nici vestitul canal :))

anul asta nu am ajuns pe acolo si nici nu cred ca o sa mai apuc…

5. garcea on 12 January 2008 10:31 pm

intradevar, urcatul cu aro e mortal. l-am experimentat si eu in 2006. 7 oameni plus bagaje, calatorie de neuitat. tratament recomandat tuturor celor care au rau de masina. dupa o asa experienta, pe sosea o sa ti se para ca mergi cu carutul pt copii.

6. Amuraritei razvan on 23 February 2008 9:43 pm

Bah voi habar nu avetzi ce vorbitzi despre Straja! Scrietzi asha pe site la vrajeala. Sfatul meu e venitzi si vedetzi ce e in Straja shi daca nu va place sa scrietzi aici pe site! De la Razvy din Straja e super shi cea mai buna zapada din Romania!

7. Amuraritei razvan on 23 February 2008 9:49 pm

Shi sa va mai zic ceva in afara de probleme cu parcarea sa stitzi k de anul acesta avem drum asfaltat pana in statiune shi se poate ajunge cu orice mashina daca doritzi! M-am nascut in Lupeni orasul din care se urca in Straja, dar am fost si in Austria la ski shi va zis sincer k Straja e super. Nu pot zice k e mai bine decat acolo dar oricum la ce a fost in urma cu catziva ani shi ce este acum. Pacat k unii nu shtiu numai de Valea Prahovei. De anul acesta avem shi pub-uri shi club-uri de distractzie partia cu cea mai lunga nocturna din Romania, nocturna care functioneaza cat timp sunt clientzi nu se opreshte la ore fixe. ce sa va mai zic …chiar merita sa venitzi sa vedetzi macar cum e shi apoi sa va spunetzi parerea. pa pa v`am lasat k ies la o tura de schi!

8. Flipper S on 25 February 2008 2:09 pm

@ Amuraritei razvan. Nimeni nu cred ca scrie la “vrajeala”, fiecare si-a zis parerea proprie si personala despre Straja si despre celalte statiuni.
    Oricum comparatia Straja - Valea Prahovei e putin fortata si daca ar fi sa analizez la rece as da citig de cauza statiunilor din Valea Prahovei. Nimeni nu neaga pasii inainte facuti de Straja in ultimii ani (o dezvoltare haotica in opinia mea) dar sa nu exageram comparind Straja cu Austria. Tin sa-ti reamintesc ca Staraja nu are un sitem de acees la teleskiuri bazat pe cartele sau abonamnet ci pe bilete iar cozile de la teleskiuri sunt cam mari sa nu zic foarte mari, astea sa ma limitez la zona instalatiilor si sa nu intru apress ski.

Ai citit articolul si ai o opinie... o intrebare... o injuratura? Orice ar fi, poti folosi formularul de mai jos.