0
Vote

Cum imi cumpar clapari in 7 pasi

9 January 2008, by absinth

Asta e volumul 3 din interminabila saga a claparilor noi. Nu vom inceta sa sustinem: partea cea mai importanta la schi e claparul, belive it or not.

How I Won the War release

Multi dintre noi ajung si prin tarile straine si lor le recomandam sa isi ia de acolo clapari. In orice resort civilizat exista cel putin un nene care se numeste boot-fitter. Asta e omul care te incalta. E foarte important si munca lui costa, asta pe langa claparul pe care il cumperi, de preferat, tot de la el. Jobul lui consta in a adapta un clapar pe fiecare picior al fiecarui cumparator. Nu e obligatoriu sa treceti pe la el, dar unii oameni cu conformatii dificile chiar au nevoie.

In randurile de mai jos am incercat sa schitam 7 pasi pentru a ajunge in claparii potriviti (aici e un joc de cuvinte, intelegeti voi).

1. Nu-ti asculta prietenii

Nu exista clapari buni pentru toata lumea. Daca amicul si-a luat niste Atomicuri dupa care salivezi, nu te grabi sa iti iei acelasi lucru, e foarte posibil sa nu iti vina bine. De asemenea, nu ar trebui sa conteze prea mult culoarea sau alte detalii cosmetice/estetice. Da, atat de importanti sunt claparii.

2. Nu te grabi

Claparii se probeaza incet. Intai cauti un clapar plecand de la numarul de la pantofi, dupa care iei un numar mai mare, unul mai mic, alt brand, alt gen samd. La inceput orice clapar va parea mic. Nu e o problema grava, toti claparii pierd cativa mm in primele zile de folosinta. Ciorapul interior se compacteaza usor. Claparii se inchid incet, fiecare clapa la 1-2 minute. In tot timpul asta ar fi bine sa mergi prin magazin. Sa ziceam ca pana la urma, impreuna cu specialistul, te-ai hotarat la un model. De aici incepe procesul de “modelare” a ciorapului care poate dura pana la cateva ore. Si nu poti sa dai 2 ture pana cand e gata, trebuie sa fii acolo.

buy Cashback

3. Mai bine mai mic decat mai mare

Asta e o capcana in care cad multi. Un clapar nu trebuie sa fie din cale afara de comod. Daca e prea comod inseamna ca e mare, iar un clapar mare poate duce la accidentari. De la entorse de glezna pana la fracturi de tibie. In plus, un clapar prea mare te poate face un schior prost - te vei trezi stand prea spate, sau fara balans.

4. Nimeni nu se atinge de shell

Shell-ul este partea din plastic a claparului. Coaja adica. Daca ciorapul poate fi maltratat in fel si chip, shell-ul ar trebui sa ramana intact. Numai in cazuri exceptionale se pot face modificari. In mod normal trebuie probat si fara ciorap. Proba se face in felul urmator: se scoate ciorapul, se baga piciorul in asa fel incat degetul mare sa ajunga in capat. Acum intre calcai si claparul fara ciorap trebuie sa fie spatiu de cel putin un deget, dar nu mai mult de un deget si jumatate. Nicio alta parte a piciorului nu trebuie sa fie in contact direct cu claparul, in afara degetului mare, ca piciorul sa stea bine cand se va introduce ciorapul.

5. Atentie la ciorapii mai mici

Unii producatori lasa in mod intentionat un mic spatiu intre ciorap si partea de plastic a claparului, in zona varfului. De asta poti sa iti dai seama daca la proba shell-ul e ok (vezi punctul 4), dar cu ciorap claparul pare foarte mic. Asta nu e o problema, pentru ca un fitter bun poate sa intinda putin ciorapul in asa fel incat sa se potriveasca bine.

6. Partea superioara a claparului e foarte importanta

Partea superioara a claparului (cuff), nu e inalta doar ca sa tina zapada departe de picioare, ci e cruciala pentru controlul schiului. Tibia trebuie sa fie stransa uniform si ferm de clapar. In mod normal, cand strangi claparul, trebuie sa folosesti unul dintre nivelele medii ale clapelor, pentru a nu deforma gheata. Majoritatea claparilor au un reglaj “micro” al clapelor: foloseste-l cu incredere.

La fel de important e si unghiul pe care il face gheata claparului. Multi clapari au si aici un reglaj pe care e bine sa il faci pentru ca gheata sa ia forma piciorului.Verifici chestia asta daca, stand cu schiurile pe o suprafata plata, nu se pierde contactul in parte din fata a schiului. Asptectul asta e foarte important pentru persoanele cu picioarele deformate (cracanate sau in X), si claparul trebuie reglat (reglajul se numeste “canting adjustment”).

In fine, inaltime claparului poate afecta pozitia in care schiezi. Un schior mic de inaltime ar putea avea probleme in clapari foarte inalti.

7. Atentie la marimi

In general, ca si la pantofi, marimile nu sunt standardizate. Nu e obligatoriu ca orice clapar 10 sa iti vina, daca ti-a venit unul la un moment dat. Asa ca probeaza fara prejudecati, de nici un fel.

Caligula et Messaline movie download

Articolul de fata e o adaptare a acestui articol (l-am gasit interesant, ne-am gindit ca v-ar folosi). Ar fi bine sa studiati tot site-ul asta, btw.

  • TwitThis
  • Google
  • Facebook
  • LinkedIn
  • MySpace
  • E-mail this story to a friend!
  • Print this article!
Concurs BCA & WIntermag

Comentezi?? Comenteaza!!

34 Raspunsuri la “Cum imi cumpar clapari in 7 pasi”

  1. gugu on 9 January 2008 2:48 pm

    Interesant si util. O observatie doar, in titlu se zice de 7 pasi, iar apoi in text e zis 10 pasi.

  2. alexosu on 9 January 2008 3:17 pm

    Corect. Modificam.

  3. john on 10 January 2008 9:09 am

    bun post….foarte util pentru skiorii incepatori si nu numai, ceva de genul ar trebui sa se faca si pentru cealalta categorie de “skiori” care se dau pe niste skiuri mai late si anume pentru snowboarderi

    cred ca ar fi foarte util si ar prinde bine niste informatii care sa ajute un incepator sa isi aleaga corect echipamentul potrivit

  4. alb_ca_zapada on 10 January 2008 3:33 pm

    @john:
    complicat cu “sa se faca” asta… :)
    astia care scriem aici la derdelus nu prea ne pricepem la snowboard… din pacate si sper ca doar temporar… ne-a promis mr flipper niste posturi pe tema asta, vedem ce iese

    oricum, daca publicul o cere, inseamna ca sint si boarderi p-aici… si asta inseamna ca in curind poate citiva vor vrea sa ni se alature in echipa. caci am spus-o, sint ff bineveniti.

  5. cosmin on 15 January 2008 11:58 pm

    Pentru cei care se dau mai tare (canteaza energic, au explozie in varful virajului iar cursa verticala a centrului de greutate este mare) le recomand sa incerc niste clapari mai inalti, Nu arata neaparat bine, insa controlul cu astfel de ghete la stilul descris mai sus este imbunatatit. De asemenea, si efortul resimtit de muschi va fi mia mic, deoarece creste parghia tibiei.

  6. mugur_c on 10 February 2008 3:03 pm

    din nou felicitari, alexosu
    schiez de vreo 15 si concluzionez ca am avut vreo trei perechi de clapari total nepotriviti
    excelente chestii pentru alegerea claparilor

  7. teodora on 27 October 2008 9:45 am

    bune.schiez si eu de 2 ani si pana acum am avut doar o pereche de clapari, pe care m-am hotarat sa o schimb deoarece de cele mai multe ori cand schiam cu ei imi amortea piciorul. problema banuiesc eu era faptul ca pentru a-i simti cat de cat fixi pe picior trebuia sa ii strang destul de tare altfel calcaiul lua curba cu ceva mai repede decat schiul si banuiesc ca inca o problema la ei era faptul ca eu nu puteam sta in ei dreapta atunci cand stationam, mereu trebuia sa am genunchii indoiti. claparii mei au 4 legaturi si m-am gandit ca anul acesta sa imi cumpar o pereche nordica smartech 10, desi sunt de barbati dar sper sa ma simt mai comod in ei. as dori sa aflu daca a mai avut cineva problema mea si ce tip de clapari imi recomanda

  8. alexosu on 27 October 2008 10:43 am

    Buna Teodora.
    In general e greu sa stai drept in clapari. Deci asta nu e o problema. Din ce spui tu, problema ar fi ca iti sunt mari claparii. De aici si jocul calcaiului, si faptul ca trebuia sa ii strangi foarte mult. Ce clapari ai acum? Faptul ca sunt in 4 clape e, in principiu, de bine.
    Despre Nordica Smartech nu stiu ce sa zic. E un model foarte vechi. De ce tocmai asta?
    Ideea cu claparul e sa iti tina piciorul fix si sa iti asigure o legatura cat mai buna cu schiul. Nu e chiar cea mai comoda incaltaminte din lume :). Deci nu asta ar trebui sa fie primul criteriu.

  9. Lumi on 27 October 2008 11:58 am

    Alexosu,
    F interesant postul si la momentul potrivit pentru mine pentru ca anul acesta voi renunta la snowboard si voi trece la skiuri si asta pentru ca fiul meu va incepe si el skiul. Ai cumva si cateva sfaturi pentru alegere claparului la copii?Multumesc mult.

  10. alexosu on 27 October 2008 12:04 pm

    In mare, recomandarile se pastreaza, dar nu as chinui un copil cu clapari prea ficsi pe picior. Bogdan poate sa va spuna mai multe, sunt sigur ca va interveni in discutie.

  11. teodora on 27 October 2008 4:45 pm

    buna alexosu. da sunt de acord cu tine ca nu poti sta in clapari chiar drept, dar nici chiar asa de indoiti sa imi fie genunchii incat sa inceapa sa imi tremure piciorul de oboseala. cand schiam nu aveam treaba,cand stationam era cu totul altceva. marimea nu cred ca este mult prea mare, fiindca asa cum ziceti cand stau in ei fara sosete imi ajung degetele varful si mai pot baga cam 1 deget jumate cam asa ceva. in fine dupa mine problema era ca nu aveam un mecanism care sa imi fixeze mai bine glezna si de aceea aveam tendinta sa le strang. si inca ceva tot o opinie personala, banuiesc eu ca sunt putin cam prea ingusti sus, fiindca de inchis ii inchideam destul de greu. bun atunci ce imi recomandati ca sa fie mai lati sus, am piciorul mai gros si probabil asta e problema. ma gandeam la smartech pentru ca au legaturi mai simple si claparii prietenului meu sunt tot asa, nu ai 4 legaturi si el are ceva rotita la glezna cu ajutorul careia isi fixeaza mai bine. si sunt si destul de usor de incaltat.

  12. alexosu on 27 October 2008 4:55 pm

    Stai putin. Trebuie sa fie loc de 1 deget jumatate intre picior si shell-ul claparului. Adica cu ciorapul claparului scos, nu cu ciorapul tau scos. Atentie foarte mare aici! Concluzie definitiva: claparul iti este extrem de mare, nu mare. E bine ca nu te-ai accidentat in conditiile astea.
    Nu stiu ce sa recomand pentru gambe mai groase. Trebuie sa probezi si sa vezi ce iti vine. Daca iti plac Smartech, go with it.

  13. teodora on 27 October 2008 5:03 pm

    ok….merci mult de ajutor….
    sper sa imi gasesc cat de curand perechea potrivita

  14. Solo Radu on 27 October 2008 5:57 pm

    clapari la comanda marca Strolz, se fac in 2 zile, la fata locului, in regiunea Arlberg- Austria; info: http://www.strolz.at ; pret aprox 300 euro; merita toti banii!

  15. Cum se alege echipamentul pentru copii? : derdelus.ro on 19 December 2009 9:06 am

    [...] Datorita faptului ca sistemul osos la copii de pana in 10 ani este fragil, claparul este foarte important pentru ca trebuie sa stranga glezna piciorului, astfel evitandu-se un potential accident. Majoritatea producatorilor din domeniu produc pentru copii clapari cu o singura clapa pentru a fi usor de incaltat. Avanatajele e ca se incalta usor si sunt comozi, dezavantajul e ca nu glezna nu e stransa atat de bine.  Ideali sunt claparii cu mai mult de o clapa si cat se poate de inalti. Altfel, regulile de probare ale unui clapar sunt aceleasi ca si in cazul adultilor (cititi mai multe pe tema asta aici). [...]

  16. Beatrice on 27 January 2010 11:19 am

    Buna ,

    Eu schiez doar de anul trecut si as putea spune ca m-am indragistit de sportul asta . Problema e ca sunt prea multe informatii aici , foarte utile nu contest, dar care pentru un neavenit sunt cam greu de “digerat” .
    Mi-am cumparat o pereche de schiuri Atomic , cu radius 15,5 si caracteristici : 110,5-72-96. Cand le-am cumparat habar nu aveam ca cifrele aceleea de pe margine inseamna ceva , iar acum nu stiu daca sunt cele mei bune pentru mine . Claparii deasemenea ..am incercat ce ati spus voi, dar nu pot scoate ciorapul claparului pentru a vedea ce distanta ramane intre piciorul meu si clapar . Am vazut ca i-ati scris Teodorei ca daca intre picior si clapar( cu ciorap) ramane un deget , sunt prea mari . Cam asa e si la mine . :( .
    Si inca ceva …daca ma puteti ajuta . Sotul meu vrea o pereche de schiuri cu care sa coboare in viteza . Ce ii recomandati ca si schiuri dar si clapari ?

    Multumesc de raspuns si scuze daca pun intrebari de incepatori .

    Beea

  17. alexosu on 27 January 2010 3:40 pm

    Buna Beea,

    Nu stiu care e motivul pentru care nu poti scoate ciorapul claparului. Oricum, pasul asta nu e crucial. Daca in rest claparii sunt ok - vezi ceilalti pasi, e ok. Din ce spui tu, inteleg ca iti sunt extrem de mari claparii. Ceea ce nu e bine deloc.

    Ce lungime au schiurile? Ce inaltime/greutate ai tu? Dimensiunile sunt ok pentru un schi de partie, dar conteaza mult lungimea.

    Despre sotul tau discutia e mai lunga. Si nu cred ca asta e locul. Sunt cateva articole pe aici despre cum se alege un schi. Iti recomand sa incepi cu asta: http://www.derdelus.ro/2009/01/02/cum-imi-aleg-o-pereche-de-schiuri/ . Daca mai are intrebari, putem continua discutia acolo.

  18. lucian r on 31 January 2010 2:06 am

    bun articol, insa doresc sa fac o corectie: intotdeauna claparul se probeaza incaltandu-l si aplicandu-l totodata in legatura de la schi ! asa se probeaza, si NU cum a spus cineva mai sus (la punctul2), umbland prin magazin! este unicul mod de a proba perfect un clapar, aplicandu-l pe schiu, altfel NU ai facut nimic! si e foarte important acest lucru! predau schiul alpin la scoala Herman Maier, Austria. La momentul in care te lasi in fata si pe spate si nu simti ca iti patineaza picioarele in claparii aplicati pe schiuri, atunci inseamna ca iti sunt buni. Aceasta proba se face cu clapele stranse in regim coborare, de catre specialistul din magazin. Claparul este facut sa skiezi cu el si nu sa umbli prin magazin, ca atare cel mai bun test pt acesta este aplicarea lui pe schiuri si chiar o proba de partie este ideala! atunci putem afirma daca am nimerit sau nu claparul potrivit !!! va multumesc

  19. shepty on 31 January 2010 5:46 am

    2 precizari….

    @lucian r….poate s-a schimbat regimul magazinelor cu criza asta economica si mai nou te lasa sa iesi CU CLAPARII NOI DIN MAGAZIN SI SA TE DUCI SA TE DAI PE EI fara sa-i cumperi!!!!!!! Intai trebe sa-i pui in picoare in magazin si sa mergi cu ei ca sa se incalzeasca ciorapul/liner-ul si sa se muleze putin pe picor. si intr-adevar e bine sa il pui si pe schiu, de aia au LEGATURI Montate pe o bucata de lemn in magazin, ca sa poti sa il pui si in legatura…fara sa iesi cu el din magazin….mie mi se pare mai inteligent asa…

    @foarte bun articolul si cu explicatii destul de noi, dar ar trebui sa mai adaugat un punct si anume inclinatia shell-ului . mi se pare o parte importanta si in functie de inaltimea persoanei trebuie o alta inclinatie la bocanc. in principal cu cat este mai inalta persoana trebuia un bocanc cu o inclinatie mai mare la shell….

    @derdelus.ro ….hai poate facem ceva mai mult si pe partea de snowboard….sunt disponibil cu pareri si ajutor daca aveti nevoie:)

    ciau si pow pow

  20. alexosu on 31 January 2010 8:49 am

    @Shepty: Check mail.

  21. lucian r on 31 January 2010 9:15 pm

    -shepty! - in austria, ca si cu schiurile, poti sa probezi orice clapar doresti din magazin, sub forma de inchiriere pt o zi, dupa care decizi daca ti se potriveste sau nu! deci nu faceti o gluma pe seama faptului ca un clapar trebuie probat pe schi si nu la plimbare in magazin… oricine spune ca sunteti penibil auzind ca un clapar se probeaza umbland cu el si nu schiind mai degraba ! proba finala , trebuie sa intelegeti ca este schiatul! si nu cei 3 pasi in magazin care sunt egali cu zero ! nu sunt suficienti ! vreau sa ma fac inteles fata de media, care doresc sa isi cumpere clapari si spun toate astea pt ca zilnic observ cum oameni care si-au cumparat clapari noi, probandu-i la liber cum ati mentionat facand doar pasi prin magazin, vin cu ei inapoi in INTERSPORT SCHNEIDER solicitand de regula altii mai mici ! acum sper ca lumea a inteles ce inseamna eficienta!…..si ce completare am vrut sa fac vizavi de acest articol -punctul 2 -

  22. shepty on 1 February 2010 9:22 pm

    eu zic ca eficienta inseamna sa stie bootfiterru din magazin ce sa-ti vanda si ce ti se potriveste…..daca tu ai piciorul ingust poti sa-ti iei clapari HEAD toata viatza ca nu o sa-ti fie buni pt ca majoritatea modelelor sunt wide….si cu alti producatori invers….DECI Bootfiterrul trebuie sa se uite la piciorul tau si sa-ti recomande un clapar…dupa care ti=l pune in picior si motivul pt care trebe sa te plimbi putin in magazin este ca sa se incalzeasca putin gheata bocancului si sa se muleze pe picior….bineinteles ca daca iti iei claparii de la INTERSPORt o sa trebuiasca sa te intorci de 10 ori cu ei?
    Ce e mai eficient? sa ai un bootfiter care stie ce face si stie ce clapar sa-ti vanda? sau sa te duci pe partie si sa te intorci de nu stiu cate ori cu claparul inapoi ca nu ti-e bun?

    salut,!

  23. lucian r on 2 February 2010 2:05 pm

    shepty, deja deviezi de la subiect, acum dai vine pe vanzator…nimeni nu stie mai bine ca tine daca un clapar iti este bun la picior sau nu, finalmente tu decizi si nu vanzatorul ! acuma eu spun toate astea ca sa ma inteleaga lumea care ne citeste. Din punctul meu de vedere, la mine e simplu: imi este suficient sa stiu ca un clapar avand lungimea talpii de 306 mm, imi este bun. Deci oameni buni: odata ce v-ati convins ca aveti o pereche de clapari care va sunt buni, retineti ce lungime are talpa in mm (pentru ca scrie pe ea) ,astfel incat pe viitor sa stiti cum sa va orientati atunci cand va cautati altii…..Deasemenea nu uitati sa specificati vanzatorului ce stil de schi abordati (slalom, slalom urias, coborare, etc) pentru ca el sa stie sa va aleaga claparul cu un flex asociat stilului.Daca doriti sa le aiba pe toate, atunci solicitati categoria de clapari -allround- . Dar daca in magazin credeti ca va pripiti sau nu mai stiti sa-i explicati exact ceea ce doriti, inainte de toate daca aveti timp intrati pe internet pe siteul producatorului si consultati de acolo, cam ce tip de clapari vi se potrivesc dupa schiurile care le aveti, pt ca si acesta este un lucru foarte important daca vreti sa va apropiati de perfectiune, ex. siteul http://www.atomicsnow.at . Nu uitati ca si la ei ca si la noi, uneori vanzatorii doresc sa-si vanda marfa, deci ca la orice produs de electronice de ex care ati dori sa vi-l cumparati, ar trebui sa fiti f.bine informat in prealabil. De ce spun toate astea? tot din experienta! deseori am intrat in magazine de specialitate imense, dar in care nu am observat sa aiba la vanzare tocmai cele mai bune produse ale brandului respectiv si atunci el va ofera ceva din acele produse insa care s-ar putea ca ulterior sa nu va satisfaca pe deplin……deci, iarasi nu va pripiti si vizitati cat mai multe magazine de profil inainte de a face primul pas dupa cum spune colegul…..

  24. oana on 2 February 2010 3:37 pm

    @Solo Radu

    Eu am un picior cu probleme, prea ingust pentru lungimea lui si calcai prea mic. Am vrut sa imi iau Strolz din zona Arlberg acum o saptamana si peste tot costau 650 euro cu totul. Nu am gasit nicaieri cu 350 ca as fi dat. Cred ca 350 de euro erau doar ciorapii din interior.

  25. george on 2 February 2010 10:45 pm

    @ oana

    Corect, eu mi-am cumparat acum cateva saptamani strolz cu 600 euro. Nu exista mai ieftin, insa crede-ma pentru un picior atipic, la mine de ex este prea lat, iar gamba groasa, nu ai alta solutie. Iti schimba complet perspectiva asupra schiului un clapar facut pentru piciorul tau. E scump nu zic insa merita

  26. shepty on 3 February 2010 6:58 am

    @lucian….deci orice clapar cu talpa de 306mm ti-e bun? nu conteaza ca e prea ingust sau prea lat?conteaza doar lungimea?

  27. shepty on 3 February 2010 7:00 am

    am uitat…in cazul in care in care cumparatorul este un incepator eu cred ca nu el stie ce clapar ii este bun si care nu….majoritatea isi cumpara clapari prea mari…de aia bootfiterrul este cel mai important…

  28. Lake Louise on 3 February 2010 9:20 am

    Butfităr ?

  29. lucian r on 3 February 2010 1:46 pm

    mai Selphy, faci slalom rau de tot de la subiectul principal, uite ce am scris mai sus citez: - ”Aceasta proba se face cu clapele stranse in regim coborare, de catre specialistul din magazin. Claparul este facut sa skiezi cu el si nu sa umbli prin magazin, ca atare cel mai bun test pt acesta este aplicarea lui pe schiuri si chiar o proba de partie este ideala! atunci putem afirma daca am nimerit sau nu claparul potrivit !!! va multumesc-” Selphy, eu nu sunt incepator, si schiez cu clapari atomic race ti, cu latime ingusta de numai 92 mm! ca sa ma stranga tare! acesti clapari nu-i gaseste un incepator deoarece nu sunt la indemana lui pe raft plus ca pretul la ei depaseste 499 euro, ei procurandu-se doar la comanda ! deci pt un incepator se gasesc clapari comozi cum vrei tu, problema e doar la cei care fac competitie (FIS) , insa acei oameni stiu foarte bine ce le trebuie!….ca sa intelegi si tu mai bine si oamenii care ne citesc…acum iti doresc un schiu placut …eu ma intorc deseara inapoi in Flachau pe partia Herman Maier unde imi fac meseria…pana pe 14 aprilie….

  30. Radu Solo on 3 February 2010 2:22 pm

    @pentru cei cu claparii Strolz: in 2008 cand am scris acel comment pretul recomndat de vanzator (la Alber sport in StAnton) era de~~ 350 euro!! Pretul actual (2010) e undeva la 590 euro cu totul, insa claprii au acum design nou. Pentru vechile modele 529 euro.

  31. shepty on 4 February 2010 6:45 am

    ok …nu mai continui discutia ca nu are rost…cred ca amandoi ne referim la lucruri diferite…..oricum foarte haios cum ai tu clapari atomic doar la comanda de 499E de numai 92mm ca sa te stranga tare si te dai tu in Flaschau pe partia Hermann Maier pana pe 14 apr……tare….esti smecher…

  32. cristian on 25 February 2011 1:35 pm

    am o pereche de clapari de vanzare cei interesatzi ma gasesc aici [email protected]

  33. Maria on 25 October 2011 11:10 am

    Sunt un schior incepator, si de cativa ani am dolosit mumai echipamente inchiriate. Anul asta am decis sa imi cumpar propriul echipament, numai ca inca am anumite nelamuriri:
    Conteaza daca modelul de clapar e etichetat ca fiind de dama/pt barbati?
    Claparii trebuie alesi in funchie de legaturile pe care le folosesc la schi, sau au un format universal?

  34. alexosu on 25 October 2011 8:07 pm

    Imi place ca lumea a inceput sa iasa la cumparaturi :). Pe rand:
    1. Nu conteaza neaparat, dar in general calapodul claparilor de dama e mai ingust, iar claparii mai usori. Daca te simti bine in clapari de barbati, enjoy them.
    2. Claparii sunt universali, mai putin in cazul in care ai o legatura speciala, gen Dynafit. Dar banuiesc ca nu e cazul. Legaturile si claparii sunt standard si se potrivesc daca nu scrie pe ei altceva.

Ai citit articolul si ai o opinie... o intrebare... o injuratura? Orice ar fi, poti folosi formularul de mai jos.




Spam protection by WP Captcha-Free