Pliantele cu partiile fantoma au fost retrase

26 January 2009, by alexosu

Hard to Kill divx

In Romania Libera de astazi a aparut un articol foarte detaliat despre povestea cu “partiile” Costila, Caraiman, Morar sau Gaura.

Ne bucura foarte mult acest lucru. Nu neaparat pentru ca am fost primii care ne-am sesizat si am scris despre asta (desi e si asta un motiv), ci mai ales pentru ca in urma aparitiei articolului si in Romania Libera, pliantele vor fi retrase.

Pana cand initative mai constructive lansate pe derdelus.ro vor trece in practica, ne multumim si cu atat :). Desi mi se pare inacceptabil ca o asemenea “informatie” sa ajunga la public printr-un canal atat de important cum e SNCFR, tot e bine ca oamenii au inteles problema si ca au actionat

.

Catch Me If You Can move

Momentan ne mindrim cu primul rezultat concret al campaniei “Partii fara Sange”. E bun si atit, e bun un inceput.

Babylon 5: A Call to Arms dvdrip

Mary Poppins film

Factory Girl rip Thomas Kinkade’s Home for Christmas hd Sixteen Candles download Articolul complet aici. The Love Bug download

  • TwitThis
  • Google
  • Facebook
  • LinkedIn
  • MySpace
  • E-mail this story to a friend!
  • Print this article!

Comentezi?? Comenteaza!!

76 Raspunsuri la “Pliantele cu partiile fantoma au fost retrase”

  1. Thomas on 26 January 2009 10:45 am

    Zic ca trebuia mentionat si meritul “derdelusului” pentru asta ;)
    Oricum, e un pas (bun) inainte.

  2. barbosa on 26 January 2009 11:38 am

    ASA E !!!!!!!vineri in jur de ora 12 A CAZUT scaunul din V.Dorului !!!
    A sarit cablul din urcare si firesc au cazut niste scaune !! 1 persoana a fost lovita mai rau = vanataie ,lovitura nu ruptura sau mai rau dar nu trebuie sa asteptam sa mai moara cineva ( vezi Predeal acu 3 ani )
    Pana la ora 16 a fost pus la loc cablu si a repornit scaunul
    Sambata pana la ora 11 nu a fost pornit scaunul - nu a mers cabina de la 1400 la 2000 ( cica de la vant ??!!)
    NU stiu ce afost duminica !?
    Eu am schiat in busteni -ok daca tin cont de vreme ( + cateva grade si dupa ploaie ) dar scump !!! 150 lei - 13 urcari !!!
    FELICITARI derdelus + fata care a publicat +cel ce a fost de acord cu publicarea!

  3. marcu on 26 January 2009 11:45 am

    mie imi zice: pagina momentan indisponibila…

  4. dana on 26 January 2009 11:48 am

    @thomas
    meritul derdelusului este reflectat prin semnaturile de pe poze si declaratia din capul paginii a albului-ca -zapada, cu numele lui si calitatea de presedinte al Asociatiei pentru Promovarea Sporturilor de Iarna (APSI). :)

    initial m-am gandit la o declaratie mai ampla din partea lui in pagina, dar ulterior mi-am dat seama ca as face un deserviciu APSI. dak APSI ar fi facut demersuri pentru retragerea pliantelor, iar actiunea ar fi esuat ar fi fost altceva. i-am fi bubuit si mai tare, iar derdelusul ar fi iesit mai mult in fata.

  5. Thomas on 26 January 2009 12:10 pm

    @dana
    Nu citisem decat varianta on-line din linkul lui Bogdan si nu varianta tiparita. In varianta on-line nu sunt trecute sursele pozelor si nici declaratia lui Bogdan din susul paginii tiparite.

  6. dana on 26 January 2009 12:13 pm

    @ all
    barbosa mi-a dat o idee (zic io f buna) :))

    astept aici comentariile voastre vizavi de articol si nu numai.
    m-am gandit sa dam si o revenire, sa-i zicem, la material in care sa dau reactiile voastre. cele mai la obiect si mai critice pareri le voi publica in ziarul care o sa apara miercuri (evident prelucrate un pic). ;)

    deocamdata barbosa este in pole position cu scaunul din valea dorului! :)

    @ thomas
    asa o sa scoatem derdelusul si mai in fata, pentru ca o sa pot spune ca de aici a inceput povestea. ;)

  7. alb_ca_zapada on 26 January 2009 12:14 pm

    @barbosa & all:
    are cineva poze/filmari de la momentul ala? poate cineva descrie intimplarea s-o punem aici??
    este un pic de ris dar nu este… s-a mai intimplat si in paring (sau straja?) o chestie similara iar acu citiva ani a cazut o cabina (goala) in busteni… ce ne facem daca cade una plina?… eu tot stau cu sufletul cit o nuca cind ma sui la balea…
    nu se mai poate nene, hai sa scoatem topoarele!!

    @dana:
    multumim draguta, sa ne spui care a fost feedback-ul ;)

  8. barbosa on 26 January 2009 12:29 pm

    @DANA +ALB- aceasta informatie o am de la un lucrator de la scaun (avem nevoie de un prieten sa ne dea starea zapezii -REALA)
    Sa speram ca macar UNUL din cei ce a schiat si a prins pe viu momentul vineri ne aude !!!!!!!!!!

  9. mitza(tm) on 26 January 2009 12:33 pm

    freedback-ul a fost din belsug din moment ce pagina nu prea s-a incarcat o buna bucata de timp :)

  10. DanNic on 26 January 2009 2:03 pm

    @dana
    Felicitari pentru articol. O “gramada” de feed-back si pe pagina ziarului, nu numai pe derdelus.

    Intamplarea cu scaunul din Valea Dorului mi se pare incredibila. Si eu care vorbisem cu alb_ca_zapada sa dam o tura pe acolo Vineri ;-). Am fi avut ce filma.
    Nu ma mai mir ca prietenul Iulica de la telescaun nu mi-a raspuns la telefon, avea treaba multa :-(

  11. cornel on 26 January 2009 3:15 pm

    … poate ca e prietenul tau Iulica si nu merita sa scri despre asta? Mi se pare ca acea intamplare cu caderea unui scaun din Valea Dorului este mult mai grava decat asta cu informatiile eronate!

  12. dana on 26 January 2009 3:47 pm

    @ cornel
    scriem, scriem, stai linistit. :)

    dar azi nu l-am prins pe dir de la teleferic. :(
    sper sa am noroc maine

  13. trainspot on 26 January 2009 4:03 pm

    bai voi sunteti nebuni? chiar a cazut scaunul ala?! daca n-a filmat/pozat nimeni degeaba…

    oricum eu numai pe acolo ma dau si sincer nu mi-am rupt niciodata nimic de la ski. n-as vrea s-o patesc de la urcarea cu telescaunul…

  14. raduac on 26 January 2009 4:04 pm

    Pe tipul care a vorbit in direct la Radio Guerilla si care a cazut cu scaunul il cheama Andi. Doar atat s-a prezentat. Dar se poate afla cu siguranta de la Guerilla numele complet.

  15. sorin on 26 January 2009 5:02 pm

    Buna,
    Inca de la inceput vreau sa precizez ca sunt direct implicat in aceasta poveste (lucrez la firma Inter Media Promotion – cea care a editat pliantul) si nu intervin pe cai ocolite ci vreau sa va fac cunoscut punctul meu de vedere – care nu reprezinta un punct de vedere oficial al firmei mele sau al CFR. Desi sunt sigur ca imi voi atrage o ploaie de critici trebuie sa fac si eu unele precizari pe care sper ca le veti urmari cu atentie. (in special redactorul Daniela Ionescu – careia pe net imi permit sa-i spun Dana pentru ca asa este pseudonimul ei).
    Cu privire la cele mentionate in articol chiar daca recunosc ca s-au strecurat unele greseli nu pot sa fiu de acord cu modul de abordare al redactorului pe principiul “sa dam cu ei de pamint!”. Mi se pare ca trebuie mai intai sa te informezi si apoi sa prezinti informatia nepartinitor si corect. Cel mai mult ma deranjeaza chestia cu: “hai sa rascolim in gramada de accidente cu morti” ca “dau bine la ziar” ca sa capete articolul greutate.
    Acuma sincer si eu (schior fiind) as fi vrut sa fie mai multa zapada aceste zile si sa-mi descarc nervii pe partie decat la ziar sau sa caut un VINOVAT cu nume mare adica CFR Calatori. Sa nu ma intelegeti gresit, repet : nu lucrez la CFR si nu caut sa acopar pe cineva de acolo, sunt sigur ca multe lucruri nu sunt cum trebuie.

    Nu pot sa nu ma mir de amploarea acestui scandal cand sunt sigur ca ar fi mult mai multe subiecte importante de abordat. (asta este cand te lasa inspiratia). Eu cred ca, totusi, Dana ai si alte interese mai concrete de tot vrei sa faci din tantar armasar.

    Vad ca ai zis la un moment dat:
    “gata cu lamentarile! n-am glumit cu atacul impotriva sncfr, iar daca iese bine la ziar sper sa continuam si cu partiile.”

    => adica pe tine te intereseaza mai intai sa construiesti un “atac” impotriva ceferistilor si apoi altceva despre partii.

    Iarasi zici:
    “asta ar insemna un pic mai mult decat niste discutii in eter. spun un pic mai mult, pentru ca stiu cat de nesimtiti sunt majoritatea responsabililor cu amenajarea partiilor si nu numai. ideea e ca daca apare ceva in ziar deranjeaza pentru ca se citeste vrand - nevrand la nivel de conduceri de ministere, administratii locale, etc, pentru ca exista oameni platiti sa faca revista presei si sa le bage sefilor articolele sub nas.”

    => CE LEGATURA ARE CFR cu AMENAJAREA PARTIILOR !

    Pai eu trag atunci concluzia ca eu sunt de vina de starea partiilor de la noi din tara, de obstacolele care sunt pe partie si de toate relele din ski-ul romanesc.

    Noi am fost bine intentionati dar sa sti ca am gasit informatii contradictorii pe teren si la institutiile oficiale. In pliant, acele trasee de schi au fost mentionate ca avand grad de dificultate mare si sa fim seriosi ca cine este normal la cap se uita mai intai in jur si apoi decide daca sa schieze sau nu in acel loc. Mai ales ca acolo nu sunt instalatii de cablu este clar ca nu se duc persoane neavizate. Si nu a fost intentia noastra sa trimitem schiorii la “accident” ca oile pentru simplu fapt ca nu sunt oi ci sunt oameni si gandesc.

    Accidentele de care se spune in articolul din ziar (asa cum si tu recunosti) nu s-au petrecut la schi (deci NU AU NICI O LEGATURA) iar asocierea cu victimele de pe masivul Caraiman este cel putin tendentioasa si fortata.
    Aceasta asociere s-a facut pentru a “da greutate” articolului.

    Referitor la paragraful Sinaia
    Concret pe pagina oficiala a orasului Sinaia: http://www.primariasinaia.ro PARTIA Carp este prezenta (grad dificultate – greu) ca si pe pliantul nostru si se precizeaza mai jos ca telescaunul nu este in functiune. (de aceea nu a fost trecut in pliant).
    Telecabina de la partiile din Sinaia a fost trecuta acolo pentru ca din Sinaia accesul pana la acele partii se face initial cu telecabina si NU PE JOS
    Asa zisele “campioane la enormitati” – partiile Drumul Vechi si Turistica sunt de fapt partii usoare foarte cunoscute. Partia Turistica este mentionata in acelasi site oficial http://www.primariasinaia.ro. iar Drumul Vechi este denumita de localnici si folosita ca partie cand este zapada (normal). In fapt pe “Drumul Vechi” am schiat chiar eu in aceasta iarna.

    Ca sa inchei vreau sa intaresc urmatoarele: 1. sunt de acord ca am facut greseli in acel pliant; 2. nu sunt de acord ca acele greseli pun in pericol integritatea cuiva. 3. Va rog sa va indreptati atentia asupra administratorilor de partie si nu asupra unui pliant de informatii generale. 4. Intelegem sa raspundem pentru greselile noastre dar sa nu fim transformati in CAPUL RAUTATILOR (aicea m-am referit la firma mea nu la CFR).
    Mai chiar asa grava este greseala aia? Sa fim seriosi!

    In cazul in care in Romania Libera apare vreo informatie inexacta, vreau sa stiu si eu daca se ia decizia stoparii tirajului? (sau s-a luat vreodata aceasta decizie?) Vreau sa va spun ca am lucrat inainte in presa la “Gazeta Sporturilor” si “National” si au fost cazuri cu informatii gresite publicate neintentionat (sau intentionat) dar s-a publicat un drept la replica si nicidecum nu s-a luat decizia intreruperii difuzarii.

    Am fost cam lung, acuma astept ploaia de injuraturi :)

    sorin

  16. alexosu on 26 January 2009 5:19 pm

    Salut Sorin,

    Ma bucur ca ai avut curajul sa intri pe derdelus.ro sa iti spui punctul de vedere.

    Problema noastra e foarte simpla (si vorbesc aici doar in numele derdelus.ro, nu si al Romaniei Libere): in conditiile in care sunt mii de probleme vizavi de partii, mai ales in ceea ce priveste normele de siguranta care nu sunt indeplinite, apare un pliant destinat calatorilor CFR si le spune, mai mult sau mai putin direct, mergeti la schi pe partia Valea Gaura.

    Oricum ajung oameni in tot felul de zone, fie iarna, fie vara si oricum Salvamontul - cel putin in zona V. Prahovei, are de munca mai mult decat poate duce. Nu cred ca e nevoie si de un pliant asa oficial care sa ii si trimita acolo. Pentru ca, altfel, care e sensul acestui material? In loc sa informeze, face niste erori imense. Si chiar pune sanatatea unor oameni mai putin informati in pericol.

    Problema cu mijloacele de transport din Sinaia si Valea Dorului mi se pare mai putin importanta, dar nici aici nu iti dau dreptate. Cand vorbesti de o partie si spui ce mijloace de transport o deservesc, in general te referi doar la acea partie. In Valea Dorului nu exista telecabina. E adevarat ca ai nevoie de cabina ca sa ajungi acolo. Mergand pe logica ta pot sa inteleg si cum ajunge zona Caraiman-Costila sa fie partie - doar e telecabina in zona, nu?

    Ma bucur ca nu a patit nimeni nimic in urma acestor materiale. Abia atunci ati fi avut o problema - si SNCFR si InterMediaPromotion. Nu mai dezvolt subiectul. Dar, repet, cred ca e un lucru bun ca un material informativ gresit nu mai e pe piata. Sunt sigur ca se pot face corecturi si se poate scoate un tiraj nou - daca informarea publicului e scopul final. Pentru noi cam asta e. Nu vanam pe nimeni anume. Dar cand vedem chestii care nu ne plac, ne implicam.

  17. Mal on 26 January 2009 8:37 pm

    Este… de admirat Sorin pentru punctul de vedere exprimat si pentru curajul de a vorbi neascunzandu-se in spatele unui pseudonim si al anonimitatii. Insa numai atat pot spune despre acest demers. Dana a surprins punctul de vedere al omului care cunoaste si respecta muntele, opinia cunoscatorului, a celui care sfinteste traseele montane cu poze si nu cu peturi aruncate aiurea. Nu cred ca poate fi condamnata pentru asocierea cu ratacirea sinucigasa a acelor 2 nefericiti(in esenta e indignare si asa e normal) insa ceea ce este esential este ca vocea montaniarzilor s-a facut cunoscuta si aici este meritul si al derdelusului. In rest, admit ca oamenii nu sunt oi, dar din acea “turma” mare la care se adreseaza CFR, foarte putini sunt iubitori de munte si oameni care cunosc. Asadar un material cu grad inalt de generalitate se adreseaza unui public tinta foarte ,foarte larg, aici intrand toate categoriile de non animale(oameni obisnuiti, pantofari, manelisti, rideri, schiori etc) categorie din care face parte si subsemnatul, dornic de a mai rumega nitel… Probabil ca la vara, CFR-ul va face un material despre cum se poate inota in timpul unei furtuni, tsunami, samd sau ce fain este sa inoti la limita apelor teritoriale….

  18. mariusica on 26 January 2009 9:37 pm

    Bubulu e in poza, Bubulu e in ziare mai nou :)

  19. alexosu on 26 January 2009 10:28 pm

    Sorin, inca ceva: nu a fost vorba niciodata de injuraturi. Dar cred ca era doar o gluma de final, nu?

  20. ice on 27 January 2009 1:12 am

    1+ pt rezolvarea problemei!

  21. sorin on 27 January 2009 2:50 pm

    alexosu:
    cand am zis injuraturi am glumit, ma refeream la textul din josul paginii ce te imbie la scris :) :
    “Ai citit articolul si ai o opinie… o intrebare… o injuratura? Orice ar fi, poti folosi formularul de mai jos.”

    Referitor la ce a zis Mal: aceasta asociere ce exprima “indignarea publicului” are efecte negative mai ales catre cei marunti, plebea, sa sti ca, virgula, grangurii mari nu vor fi afectati de aceasta situatie…

  22. dana on 27 January 2009 3:57 pm

    @ sorin
    in primul rand iti multumesc pentru opinia exprimata aici, dar cred ca este cazul de cateva precizari foarte serioase. nicidecum injuraturi.

    cel mai tare m-a amuzat, ca nici nu poate fi vorba de suparare, fraza “Eu cred ca, totusi, Dana ai si alte interese mai concrete de tot vrei sa faci din tantar armasar“.

    spui ca ai lucrat in presa. hm…”interese mai concrete“, adica spagi??? asa se lucra pe la ziarele pe unde ai fost tu angajat?? doar daca avea cineva vreun “interes concret” scria ceva??

    eu, surprinzator!!!, am scris acest articol dupa ce am vazut comentariile vehemente de pe derdelus! ce sa fac, recunosc, sunt o mare fraiera!! nimeni nu mi-a promis nici macar o bere!! am facut-o pentru ca asa mi-a spus bunul simt!! mi s-a parut normal sa fac publica indignarea celor care iubesc muntele si sporturile de iarna si astfel sa-i sesizez pe cei care au forta sa ia masuri concrete impotriva promovarii unor aberatii.

    referitor la “cand te lasa inspiratia”. domn’ sorin, se intampla atat de multe in domeniul in care lucrez eu (vezi sport) incat nu cred ca o sa raman vreodata fara inspiratie.

    referitor la “hai sa rascolim in gramada de accidente cu morti”. se stie ca omul nu realizeaza pericolul care il paste decat daca ii dai exemple care sa-l sperie. daca ii spui novicelului nu te duce pe costila ca e periculos, exista mari sanse sa-i creasca adrenalina si fix acolo sa mearga ( eventual cu prietena, sa o impresioneze). daca ii spui vezi ca valea costila e o prapastie unde au murit 1000 de oameni, din care doi acu’ trei saptamani si nu i-au gasit pana in prezent, exista mari sanse sa se gandeasca de vreo 10 de ori inainte sa plece la drum.
    la fel e si cu pozele. daca nu-i arati omului cam cum arata un traseu, degeaba ii spui ca-i “greu”. nu poate aprecia “greul” si se trezeste la un mom dat la fata locului ca nu poate nici sa mearga mai departe nici sa se intoarca.

    spui ca esti schior! nu pot sa cred ca cineva care s-a dat pe schiuri in sinaia poate da niste informatii atat de inexacte despre partiile de acolo!!!

    faci referire la site-ul oficial al primariei…
    la inceput chiar am crezut ca pliantul a folosit informatiile de acolo. domn’ sorin! sa recunoastem insa ca nu prea se “pupa” informatiile de la primarie cu cele de la cfr.
    sa separam doar informatia legata de “drumul vechi”. spune primaria. Pai daca Inter Media a vazut asta pe site-ul primariei de ce n-a explicat ca prima parte a partiei “drumul vechi” se parcurge printre saniute?????
    ca jurnalisti, cand doua informatii se bat cap in cap ( pentru ca in alta parte a vazut Inter Media ca drumul vechi e o partie usoara si lunga) nu apelam si la o a treia sursa care sa ne lamureasca???!!!
    tot la primarie se spune ca “turistica” e o partie pentru avansati! asta se cam traduce mai degraba prin dificila decat medie, cum apare la Inter Media.

    oare n-a obs Inter Media ca partiile Carp si Vanturis ( ca de Vanturile din pliant n-am auzit) nu se regasesc la primarie nici la capitolul partii pentru avansati nici pentru incepatori, ci acolo unde este vorba de domeniul schiabil??

    n-a obs Inter Media ca:

    ar fi trebuit domnu’ fost coleg de breasla sa va faceti mai bine treaba!!

    cat despre discutia mea de aici cu albu’…..
    era un fel de a pune la cale o colaborare dintre mine cu cei de la APSI si derdelus pentru reflecarea in ziar, cat mai aproape de adevar, a mai multor probleme. ei si prietenii lor in calitate de buni cunoscatori ai muntilor si partiilor ar fi urmat sa-mi semnaleze o serie de nereguli care afecteaza practicarea in bune conditii a sporturilor de iarna. prima a fost cea sesizata in pliantele cfr…

    ideea este ca o critica exprimata intr-un ziar are efect, in timp ce discutii pe net nu!

    “gata cu lamentarile! n-am glumit cu atacul impotriva sncfr, iar daca iese bine la ziar sper sa continuam si cu partiile.” se “traduce” printr-o eventuala colaborare pe termen lung

    ooooff, am scris cam muuuuult!
    oare m-am facut inteleasa domn’ fost coleg de breasla??

  23. alexosu on 28 January 2009 10:00 am

    Dragilor, Dana v-a dat la gazeta.
    http://www.romanialibera.ro/a144745/verdictul-schiorilor-lipsa-de-profesionalism.html
    Dana, a iesit foarte bine seria asta de articole. Mi-ar placea sa mai avem colaborari de genul asta.

  24. barbosa on 28 January 2009 10:54 am

    @dana-esti o fata adevarata -felicitari ! in lumea asta de cacat ,in care toti fac ceva daca iese CEVA si pt ei tu te ocupi si ocupi spatiu intr-un ziar de mare tiraj cu un subiect de suflet ( al nostru )- SCHIUL
    @sorin- tot respectul ca te-ai desconspirat si ai scris aici .Ploia de injuraturi nu vine ca suntem educati (si nici nu ajuta )dar rugamintea mea e sa intelegi ca nu e normal sa scri ceva fara sa verifici personal !Am 10-12 vai la activ (toate in aprilie mai iunie) si eu as fi putut sa -ti spun ceva de PARTIA CERBULUI dar daca ai fi luat legatura cu Bubulu ( sociabil si mereu dispus sa dea un sfat +ski pe vai peste 1500 zile ) sunt convins ca ai fi fost documentat 100%!
    teoretic ai dreptate ; ajungi in capul partiei (vai) si decizi ;ma dau sau nu! dar practic cu ceva ceata si un inceput de panta mai domol ii dai drumul ,dupa care zici lene mare sa urc ,ma mai chinui un pic si parca dupa bucata asta de vale se vede mai blanda (coborarea) …….si uite asa ajungi sa-ti fortezi norocul si ,DOAMNE FERESTE ,sa ne vedem la stiri la tv !!! Nu sunt ironic ,ai fost in Austria? Ia un pliant de acolo si vei intelege cum se face - partii albastre ,rosii,negre ,ski route = off piste = afara de pe partie !!! ATENTIE inclusiv ultimele au semne pe partie pt a te ghida cat de cat !Iar partie inseamna o vale AMENAJATA ( batatorita ,marginita stanga ,dreapta de unde incepe si unde se termina ,tunuri de zapada ,ratrak (cuvant romanizat) eventual o cabanuta ,scoala de ski la baza ,casa de bilete , panouri ,reclame , poate muzica ………….si glumind animatoare !
    Te rog gandeste logic daca ,,dam in gura” CFR ,celui care a facut pliantul si celor care au in proprietate partiile, cui crezi tu ca facem jocul???
    Incerc eu un raspuns -noua ,celor care mergem la ski in fiecare sambata sau duminica ,care ne dam din noiembrie pana ,macar ,in mai si care vb de ski toata vara (terminand psihic familia si prieteni neloviti de boala skiului )

  25. duddd on 28 January 2009 11:15 am

    @Dana
    Ambele articole foarte bune , felicitari , dar nu prea mi se pare etic sa-l citezi pe Sorin in articol , vorbele spuse de el pe aici fiind “off the record” , el dupa cum a si precizat doar a vrut sa ne explice noua situatia . Sper ca introducerea paragrafului scris de el aici in articolul tau sa nu-l coste locul de munca sau sa-i aduca alte prejudicii .

  26. Flipper S on 28 January 2009 1:20 pm

    @sorin
    chiar daca in unele locuri s-au folosit exagerari sau parti din povesti care nu aveau legatura cu schiul ideea articolelor a fost de constientizare a pericolelor la care pot fi expusi cei care nu sunt familarizati cu zona si iau de bune informatiile din pliant.
    Extrapolind de aici se ajunge si la adevarata problema, AMENAJAREA PIRTIILOR si aici intradevar e mult de discutat si CFR-ul nu are nici o legatura, dar revenind la problema initiala CFR-ul este direct raspunzator de informatiile pe care le-au facut publice si ma bucur ca cineva a luat pozitie si in final au fost retrase.

  27. raduac on 28 January 2009 1:21 pm

    Citez din articolul din RL: » Zvonul potrivit caruia vineri un cablu de la telescaunul din Valea Dorului a “sarit”, iar cateva scaune au cazut a fost infirmat de Gheorghe Gradinaru, directorul general al Teleferic SA, firma care administreaza instalatia. “A fost vorba de o deraiere a cablului in dreptul stalpului 6 din cauza unui puseu mai puternic de vant, iar baiatul cu placa din scaunul cu pricina s-a lovit la buza. Astfel de evenimente se intampla chiar la instalatii mai noi decat cea din Valea Dorului.”
    Eu am auzit la Radio Guerilla ceva cu totul diferit: Andi, asa cum s-a prezentat cel intervievat, a spus clar ca scaunul in care era s-a lovit de doua ori de pamant in urma balansului creeat din cauza RUPERII rolelor. Si alte scaune in zona s-au lovit de pamant, conform celor spuse de Andi. Mi se pare ca se incearca musamalizarea cazului.

  28. dana on 28 January 2009 1:31 pm

    @all
    mercic de felicitari
    am fost bucuroasa ca materialul si-a atins scopul: au fos retrase pliantele
    sper sa avem aceleasi rezultate si cand o sa-i sesizam pe oamenii abilitati vizavi de neregulile de pe partii. aici stiu insa ca va fi muuuuuuuuult mai greu.
    oricum, urmaresc atent ce se intampla cu festivalul olimpic al tineretului european (fote) programat a desfasura pe valea prahovei! ;)
    stiti ce inseamna asta: PARTII ADEVARATE. adik astea care sunt sa poata fi numite partii!!
    sa vedem ce-o iesi. oricum io mi-s cu ochii pe ei!! :))

    @dudd

    el a scris dupa ce eu am spus ca intentionez sa revin cu un articol in care sa citez parerile cititorilor de pe cele doua site-uri
    era singura parere negativa, sa-i spunem…si mi s-a parut normal sa apara in ziar si criticile
    cred ca ar fi fost frustant pentru el, sa vada ca nu a fost luat in seama.
    n-am comentat in ziar nimic din ce-a spus pe derdelus.
    mai amplu i-am raspuns chiar lui mai sus si sper ca a inteles. n-am institat asupra lucrurilor unde ii raspunsesera foaret misto altii

    @ alexosu
    si mie mi-ar placea sa continuam colaborarea si nu vad de ce nu s-ar intampla lucrul asta. ;)

  29. Bubulu on 28 January 2009 1:59 pm

    Anul trecut (cand nu existau pliantele)un grup de cehi sau sloveni bine echipaţi schiuri ok etc. Căutau sa coboare prin ianuarie pe vale pe caraiman. oameni spuneau ca ,,partia,, le.a fost recomandată de recepţionerul de la hotelul unde erau cazaţi. Oameni de buna credinţă se aşteptau la ceva gen sinaia. Pana aici totul ok. Problema era ca nivelul lor de schi era destul de jos. (I.am vazut pe pantele de pana la cabana caraiman). Daca încercau sa coboare valea in conditiile de gheata lucie nu era bine.

  30. Bubulu on 28 January 2009 2:25 pm

    Sau sa fiu mai exact mureau sigur. Valea caraiman a mai fost acum 9ani scena unei tragedi cand Leo un schior care nu avea nivelul necesar sa abordeze un culoar cu pantă de 40 de grade.pe gheata.a murit
    zdrobindu.se de fundul văii. Leo nu a stiut sa îşi evalueze corect nivelul totul terminându.se tragic. Mi mi se pare absolut criminal sa dai asemenea informaţi intr.un pliant oficial. Sunt oameni care se pot baza pe informaţiile acelea si ar putea sfârşi rău de tot.

  31. Bubulu on 28 January 2009 3:00 pm

    Sunt destui care daca le spui ca nu e ok sa încerce sa coboare pe caraiman ca nu au schiuri sau tehnica adecvată unei asemenea chestii sunt destul de sceptici acum cu un pliant oficial in mâna care pune egal intre sinaia si caraiman cred ca nu ar mai lua in considerare pe un gicu care le spune ca e nasol si s.ar putea sa o mierleasca. Oricum toata stima pentru Dana ca a mediatizat problema intr.un cotidian cu circulaţie naţională.

  32. dana on 28 January 2009 3:10 pm

    of mah bubulu nu puteai sa postezi de ieri comenturile astea!!!!

  33. alexosu on 28 January 2009 3:16 pm

    Acum trebuie sa faci o continuare la continuare :). I like this!

  34. dana on 28 January 2009 4:09 pm

    :))

  35. Bubulu on 28 January 2009 4:34 pm

    Dana ce ai scris mi se pare ok. Nu cred ca are mare importanta povestea mea. Eu doar am vrut sa subliniez ca o informaţie aiurea poate duce la accidente Grave. Informaţia înseamnă putere. Zicea tătucu Lenin si cam ştia ce vorbeste doar a pus pe butuci ditamai imperiu :). Oricum nici nu vreau sa mă gândesc daca in franţa la La Grave as primi informaţii aiurea ca astea din pliant ce s.ar putea intampla: sa te duci ca omul pe un culoar de 5.2 cinstit si sa constaţi ca e un 5.4 coborat doar de Davenport :)

  36. Bubulu on 28 January 2009 4:46 pm

    Ca sa încheiem continuarea la continuare egal bere :) . Asa ca sa mai lasam subiecte si de stat la o bere :)

  37. bogdan on 28 January 2009 5:20 pm

    @sorin

    ce ma dersnjeaza pe mine foarte tare dupa cele intamplate sunt afirmatiile tale si o sa te citez pe tine in continuare ” 1. sunt de acord ca am facut greseli in acel pliant; 2. nu sunt de acord ca acele greseli pun in pericol integritatea cuiva. 3. Va rog sa va indreptati atentia asupra administratorilor de partie nu asupra unui pliant de informatii generale.”

    Cand pui in dreptul Costilei, Malinului, Cerbului …..calificativul partie grea chiar este o asociere periculoasa care ar putea pune in pericol viata multor schiori. Eu cand ma gandesc la PARTIE GREA ma gandesc la Kanzel sau la Lupului din Poiana Bv., si daca esti schior intradevar vei constata ca desi partii grele sundt des frecventate chiar de copii si de incepatori care sunt poate la primul sezon de schi in viata lor. Cum necum ei vor ajunge la baza partie nevatamati. Mai in plug , mai pe burta, mai pe fund ,dar nevatamati. Acuma hai sa ne punem in pielea unuia care nu a auzit in viata lui de ….derdelus…..si nici de dificultatea vailor nu partiilor…..repet inca o data vailor de abrupt din busteni si care apropo sunt considerate trasee foarte periculoase pe timp de vara si inchise pe timp de iarna….atentie inca o data….INCHISE. Si vine respectivul pe Costila sau pe Malin crezand ca se da pe ceva similar cu Lupului si va avea o mare mare surpriza. Poate teribilismul ,sau curiozitatea, sau adrenalina il vor impinge la vale…..oare mai trebuie sa continuu?. Pe anumite ” partii ” cum sunt denumite aceste trasee deosebit de periculoase vei intalnii la un moment dat si niste saritori ( in functie de starea zapezii ) …….mai e nevoie de altceva? Si ne mai puutem scuza ca nu a fost chiar o informatie aiurea si periculoasa?…….Norocul nostru ca exista derdelus si unii oameni cu atitudine ( nu are rost sa ii enmar acuma ca sigur as putea scapa cativa) .

    Aaahhh…si mai e ceva…..cu ceva timp in urma Bubulu a scris un articol nu doar interesant ci genial dar cred ca tie ti-a scapat
    http://www.derdelus.ro/2008/12/17/clasificarea-vailor-in-abruptul-bucegi/
    Iti doresc lectura placuta si poate iti vei schimba apoi opinia cu privire la vaile …nu partiile din abruptul Bucegi

  38. dana on 28 January 2009 5:54 pm

    @bubulu
    mi-s super de acord cu continuarea continuarii. :))
    si la un “urs” poate mai “inventam” ceva subiecte ( am pus ghilimele sa nu se gandeasca cineva gen domn’ sorin ca ne apucam de sf-uri, din lipsa de inspiratie) ;)

  39. dana on 28 January 2009 7:00 pm

    @ raduac

    acum am vazut comentul tau!!

    eu n-am auzit ce-a spus andi la radio. si nici nu stiu cum sa dau de andi. am mai vb cu ceva oameni de la sinaia si nimeni nu mi-a zis de o cadere a scaunului !!!
    asa ca trebuie sa iau de bun ce a zis dir. gradinaru.
    dak stiti vreun om care a vazut cu ochii lui cum au cazut scaunele, si e dispus sa declare la ziar asta, astept cu interes un semn si-l facem mincinos pe domn’ dir.

  40. Bubulu on 28 January 2009 7:01 pm

    Bogdan .@ nu am scris un articol genial :) avem destule genii,ca sa mai scriu si eu chesti geniale. Eu doar am aplicat pentru culoarele din Ro o clasificare de la tatuci francezi nu am inventat.o eu :) si daca o inventăm nu o poti numi genială :). In rest sunt de acord cu tine. Mai repet odata informaţia oficială eronată poate fi extrem de nocivă si periculoasă chiar daca aparent pare nevinovată. Sa va aduc aminte de invazia martienilor a lui Wells ? O emisiune de radio poate mai nevinovată ca pliantul:)

  41. Bubulu on 28 January 2009 7:14 pm

    Pentru Dana @ sunt de acord cu tine; e mai frumos de discutat la o bere decat pe net :)

  42. Sorinescu on 28 January 2009 8:03 pm

    Deci ne vedem joi seara la film la Bluzz :-)

  43. Sorinescu on 28 January 2009 8:09 pm

    Pe de alta parte un client zicea (parca luni) de caderea din Valea Dorului. El zicea tot asa… ca bratul pe care erau rolele care sustin cablul a cedat (din pacate nu pot proba spusele lui pentru ca stiu cum as putea da de el si nici nu stiu daca a avut inspiratia sa fi facut macar o poza cu telefonul mobil). Una peste alta, chiar daca e valabila versiunea asta sau cea data de oficialii de la Teleferic e clar ca e o problema cu genul asta de instalatii invechite. Problema principala e ca pun in pericol sanatatea unor oameni, apoi ar mai problema serviciilor slabe oferite la bani foarte multi. Si cand zic asta nu fac comparatie cu ce vedem prin Austria ci compar cu ce vedem la “fratii nostri bulgari”, unde raportul calitate pret e cu totul altul!

  44. bogdan (alb_ca_zapada) on 28 January 2009 8:41 pm

    @all:
    1. telescaunul din v dorului… normal ca se incearca musamalizarea cazului… instalatia apartine domnului sarbu (ca si scaunul din predeal unde a murit baiatul ala cu 4 ani in urma si unde s-a musamalizat la fel de eficace)

    2.
    MAI TERMINATI CU TERMENUL PIRTIE!!!
    dpdv legal ( si ar fi ff normal sa discutam din pct asta de vedere) pirtie este doar acel segment de munte care indeplineste niste criterii (criterii detaliate super clar intr-o hot de guvern si intr-un ordin al min turismului)… carpul nu le indeplineste si nu este pirtie!!! este doar un traseu off-piste… asa ca hain sa nu mai discutam de aceste “pirtii din afara pirtiilor” folosind termenul PIRTIE… ci acela de ski-route (sau in romaneste ruta de schi… termen si el detaliat in acele reglementari).

    ce mi se pare grav este ca aceste “trasee” apar pe siteul primariei… adica aia care s-ar ocupa de omologari… (sper sa nu gresesc, nu stiu care este rolul lui teleferic sa in povestea asta)

    semnat: alb @ austria

  45. alb_ca_zapada on 28 January 2009 8:55 pm

    @sorin, dana & bubulu
    dar despre mortii (pe skiuri) de pe morar de ce nu vb nimeni… se stie ca zona aia este super expusa la valanse….

    @all
    imi fac mea culpa pt ca nu am oferit danei in timp util informatiile cu privire la mortii in avalansa, pt ca nu am fost in stare sa scriu in acelasi timp util citeva cuvinte mai “la obiect” si pt ca nu i-am dat o declaratie a cuiva de la anm sibiu care sa spuna clar care este riscul general de avalansa pe vaile din abruptul prahovean

  46. Dinutzu on 29 January 2009 8:00 am

    @alb
    Majoritatea care merg pe vai merg in cunostinta de cauza. DAR exista si cazuri, unele expuse de Bubulu, care sunt total dezimformati. Din pacate ai vazut atitudinea tipica a unora gen Domn’ Sorin - ce mah, tara arde si pe voi va doare de-un pliant??
    @sorin
    Pai Domn’ Sorin, daca vrei sa stii, “partia” Valea Caraiman (Jepii mici) ESTE deservita de telecabina!!!! Si daca aia e partie te-as invita la o tura p-acolo. Poate ai nivelul sa supravietuiesti dar poate nu….. :-)))
    Asta apropo de aia cu “acolo ajung doar oameni avizati”.

  47. sorin on 29 January 2009 10:55 pm

    @Dinutzu

    Spre informatia ta am fost p-acolo. Si nu mai face aluzii dastea cu supravietuirea ca nu-si au rostul.

    Ce am avut de zis am zis si voi puteti comenta aicea ca e doar site dedicat, eu nu am fost bine informat pentru ca sunt confuze informatiile disponibile dar ca sa ocupi atata spatiu in ziar pe tema asta si mai ales sa prezinti asa informatia cu asta nu sunt de acord.
    Am vrut sa facem ceva bun si a iesit mai prost, asta e invatam din greseli, nimeni nu s-a nascut invatat, suntem buni la critica ca nimeni altii dar sa va vad si construind ceva

  48. alexosu on 29 January 2009 11:30 pm

    Sorin, ce ti se pare ca facem aici? Nu arunca vorbe doar de dragul de a o face.

  49. Dinutzu on 30 January 2009 8:37 am

    @Sorin
    Pai atunci e si mai grav!!!!! Adica stiai exact cu ce se mananca “partiile” respective si tot a iesit prost.
    Cred ca ar trebuii sa-ti pui intrebari nu?
    Aia cu aluziile isi are rostul, ca saracii aia de la Salvamont alearga dupa toti tembelii pe munti si-si risca viata pt accidente care nu trebuiau sa se intample. Si o parte din vine e si a unora ca voi care prezinta lucrurile total eronat, CULMEA in cunostinta de cauza, sau cel putin asa zici tu…
    Iar aia cu sa ocupi atata spatiu in ziar… nici nu are rost sa comentez. Din partea mea ziarele sunt pline de papagali asa ca oricum nu merita copacii taiati. Decat ce face presa asa cum e ea acuma mai bine lipsa!!
    Sper ca ai priceput. Salutare.

  50. Dinutzu on 30 January 2009 8:40 am

    erata: o parte din vina e si a ….. :-)))

  51. barbosa on 30 January 2009 3:32 pm

    @sorin- nimeni nu e fericit cand constata ca a debitat ineptii dar modul in care sti sa recunosti greseala te face simpatic sau nu !Nimeni nu ajuns la procuratura,politie sau sa ne adunam sa-ti spargem geamurile acasa ( e gluma de cacat dar gluma)faptul ,,ca dam din maini pe tastatura ” nu trebuie sa-l vezi ca pe frustrare (de-a noastra) -ca nu avem ce face sau daca n-avem zapada sa ne dam regulam oamenii la cap !NU ! Suntem iubitori de ski ,munte si natura si cred ca mai toti care scriu traiesc ,muncesc………cu gandul sa schieze,sa iasa la o tura sau macar sa se plimbe pe munte !Nu o lua personal !IIar daca tu ai coborat JEPII MICI pe schiuri si consideri ca e o bagatela te invit cand se tine ,,Ecoul Malinului 2009” ca e lume mai multa si fa-ne sa regretam ca nu ne-am apucat de cantat la harpa si ne pierdem vremea la ski !
    @all -sinaia -zapada de vis dar….azi si ieri nu a mers cabina ,vedem maine daca avem noroc
    -predeal -ninge ,e pus ceva ,se poate schia dar pe sub scaun sunt inca pietre dar daca o tine asa (cu ninsoarea ) ne dam linistiti si pe sub

  52. jack_in_the_green on 30 January 2009 4:48 pm

    Sa ma bag si io nitzel in seama pe subiectul asta… De schiat, schiez bine, dar doar pe partie. Cea mai “freeride” chestie pe care am facut-o pe schiuri a fost Carpul - care de altfel a fost intotdeauna considerata o partie dificila. Am fost insa per pedes pe majoritatea vailor de abrupt din Bucegi, si iarna si vara. Dupa parerea mea, singurele abordabile de către un schior de partie BUN, dar care nu are habar de freeride, de profiluri de zapada si alte fineturi d-astea ar mai fi Valea Cerbului, Valea Ialomitei si eventual Valea Gaura, dar numai in conditii de firn (aprilie). Şi chiar si pe vaile astea trei exista locuri unde iti poti rupe gatul foooarte usor daca nu stii pe unde s-o iei. Restul vailor de abrupt din Bucegi sunt sinucidere curata pentru orice schior de partie care habar n-are ce inseamna sa schieze pe zapada nebatuta. Nu neaparat pentru ca sunt expuse la avalanse, ci pentru ca sunt foarte inguste, pline de bolovani, saritori, cu panta extrem de mare si orice frana ratata se poate solda cu o cadere pe verticala de 5 pana la 20 de m.

    Deci, a prezenta oricare dintre vaile alea ca partii de schi mi se pare ca depaseste cu mult limita imprudentei si a naivitatii, frizeaza deja prostia - mai ales daca te declari schior si sustii ca ai fost pe-acolo.

    Pe de alta parte, netul e plin de ineptii d-astea, si nu de ieri de azi, ci de vreo 3 ani… nenumarate site-uri de “turism” prezinta vai de abrupt din bucegi drept trasee de schi. Deci cred ca spurcaciunea n-ar trebui sa cada exclusiv in capul lui Sorin, ci in capul multor altora - incepand cu tofelu’ de tovarasi din Ministerul Turismului.

  53. mariusica on 30 January 2009 5:45 pm

    @barbosa: Ieri telecabina a mers toata ziua, dar pentru muncitorii care puneau lemne pe partie sa stea bine zapada sus in Valea Dorului. Am reusit sa urc de dimineata, in jur de 10 cu cabina si cam atat ( + o urcare cu schiurile in carca pe Drumul de Vara in clapari si batut urme). Dupa mi-au baietii amabili de la cabina mi-au spus ca bate vantul ca un turbat. Mama lui de vant, batea ca la mine in sufragerie, nu stiu daca avea mai mult de 0,1 km/h. Ma rog faza urata, pacat ca era o zapada de vis pe Carp. Pe Papagal nu am avut curaj sa ma dau, zapada nu statea prea bine. A doua coborare am facut-o pe Drumul de Vara dar am taiat cat am putut din el prin zapada afanata.

    Legat de pliantele CFR jack_in_the_green are mare dreptate. Daca te uiti pe net vezi multe site-uri cu Valea Cerbului sau alte vai de abrupt foarte bune de schiat + platoul in zona Babele- Vf Omul. In curand o sa apara un pliant si pentru alte zone gen Fagaras, Muntii Rodnei sau Calimani. Pentru senzatii putin mai tari incercati sa coborati de pe Creasta Craiului pe La Lanturi sau Padina lui Calinet :) sau putina avalansa in zona Grindului :))

  54. gioni on 30 January 2009 6:30 pm

    @ barbosa,
    ia-ti piei frate, ia-ti pie si toata zapada va fi a ta !

  55. barbosa on 30 January 2009 8:39 pm

    @gioni- luat de acum 5 ani -dar ,de lene ,din lipsa de timp,lipsa de prieteni cu tura,copii,nevasta ,merg de 2-3 ori pe sezon !oricum,multumesc de sfat ,e corect!

  56. Ursu' Brun on 2 February 2009 5:05 pm

    Ce nu s-a spus: informatiile cu partiile Boncu, V Gaura, V Cerbului etc, au fost preluate de pe un site de internet care promoveaza schiul in Ro, nu-i spun numele, hai sa zicem ca e un site care va spune zilnic stratul de zapada din toate statiunile + ce partii sunt deschise, etc. Acest site a avut pentru cativa ani in dreptul statiunii Busteni, exact partiile din pliant. Cred ca deja de anul trecut nu mai sunt prezentate aceste informatii, cu atat mai grav este faptul ca ele au fost folosite acum.

  57. dana on 2 February 2009 6:55 pm

    @ursu’ brun

    pai spune domn’le despre ce site e vorba!! chiar daca inteleg ca administratorii respectivului site si-au dat seama de prostia lor si nu mai prezinta respectivele informatii

    de ce atata mister??

  58. mariusica on 2 February 2009 10:03 pm

    Dana e simplu:
    1) tastezi http://www.google.ro
    2)dai search <>
    3) uite de ce dai, primul rezultat: http://www.busteni-partii-de-schi.sinaia-predeal.ro/?module=ce_sa_faci_partii&localitate=busteni

  59. mariusica on 2 February 2009 10:07 pm

    nu stiu de ce nu a apare ce am scris la search: partii busteni. Ma rog, site-ul de care zice Ursul brun e http://www.skiresorts.ro. La Sinaia nu au corectat, partii ai peste tot, prima e partie: Carp

  60. Thomas on 3 February 2009 10:16 am

    Nu ca nu v-as fi aratat in comentariul la articolul de baza de unde s-a furat informatia… si asta pe 5 ianuarie !

    http://www.derdelus.ro/2009/01/05/trenurile-zapezii-hmm/

    ” # Thomas on 5 January 2009 2:38 pm

    Clasificarile respective si partiile acelea “misto” seamana foarte bine cu cele de pe skiresorts.ro si jurnalul.ro de acum 2-3 ani, cand a fost un scandal si pe alpinet2k legat de ele. Am trimis multi e-mail-uri atunci si vad ca s-au conformat si le-au scos.

    Ca idee insa, fac pariu ca baietii cu pliantul de aici s-au inspirat (pardon, COPIAT !) - http://www.busteni-partii-de-schi.sinaia-predeal.ro/?module=ce_sa_faci_partii&localitate=busteni

  61. jack_in_the_green on 5 February 2009 12:48 pm

    iote si aici, ce de partii sunt in sinaia… http://www.montania.ro/ro_Sinaia_SKI.htm

  62. dana on 5 February 2009 2:30 pm

    @jack_in…..

    aici is cele mai aproape de adevar, dupa parerea mea

  63. jack_in_the_green on 5 February 2009 3:47 pm

    Eu n-am mai schiat in Sinaia de vreo 6 ani, asa ca nu stiu precis care e situatia in momentul actual, s-ar putea sa bat campii…

    Dar nu orice panta pe care e uneori zapada poate fi numita partie. De pilda, Poiana Stanii e (era) un tapsan fara cablu, nebatut si nebalizat. “Partiile” 9, 10 si 11 (Spitz, Furnica si Vanturis) sunt accesibile numai cu schiurile in spate sau cu schiuri de tura. Partii d-astea avem prin totzi muntzii… Despre “pârtia” Lăptici nu stiu ce sa zic. Pe harta apare ca find pe dreapta - dreptei Văii Soarelui. Eu inclin sa cred ca e vorba de panta care coboara spre Saua Laptici, de unde tre’ sa urci inapoi per pedes. Sau poate ca e chiar bucatzica indicata pe harta, care e aberant sa fie numita partie separata. Oricum, poate ne lamureste cineva ce e cu ea.

    Partia 20 (Turistica sau Partia Noua, parca ii mai zicea) era o rapa ordinara, plina de cioturi si pietre, si din cate stiu, la fel e si acum. Şi inca o chestie… mi se pare aberant sa numeri separat toate variantele de Valea Dorului, Valea Soarelui si Carp. Asa am putea si la Predeal sa avem Clabucet Stânga, Clăbucet Dreapta, Clăbucet Centru, Cocoşul Stânga, Cocoşul Dreapta, Cocoşul Centru… Iote ce de pârtii îs în Predeal… Şi se mai plânge lumea.

    După parerea mea, orice harta/pliant/site care prezinta in Sinaia mai mult de Valea Dorului, Valea Soarelui, Drumul de Vara, Drumul Vechi si Carp (eventual cu variantele, dar prezentate ca variante, nu ca partii separate) - plus Scandurar, dar numai daca or incepe aia sa dea drumul la teleschi tot timpul - e bataie de joc. Şi, de fapt, daca stau sa ma gandesc, nici Drumul Vechi n-are ce cauta acolo, pentru ca, dupa ce se intersecteaza cu Drumul Cotei, in dreptul partiei de bob, e deja offpiste si incourtyard sau onstreet.

    Mai precis, ma enerveaza ca orice schior care vine prima oara la Sinaia si se ia dupa harta aia va avea impresia ca avem 21 de partii, cu nenumarati kilometri, sa te tot dai pe ele…

  64. mariusica on 5 February 2009 3:57 pm

    Eu am ramas la Valea Gaura…partie MEDIE. Pai nenica, vara mi se pare un traseu serios, cobori de la omu pana in Bran o diferenta de aproape 1900 de m, nu zic ca ar fi periculos VARA dar ai de mers nu gluma. Pai sa vad pe unul care se da pe partie si atat cum ajunge la OMU si cum scapa de zona Cerdacului. Urmeaza coborarea, frumoasa( as putea zice superba ca e o caldare unica prin peisaje) dar ultra expusa la avalanse iarna si primavara. Aia e MEDIE? Pai Carpul care e offpiste 100% e o partie de incepatori fata de Valea Gaura. CARPUL NU ARE CE CAUTA IN PLIANTE, stiu ca sunt ceva marcaje pe partie dar nu e pentru orice muritor care face plugul sau frunza.

  65. jack_in_the_green on 5 February 2009 4:21 pm

    Eu n-as merge chiar atat de departe… Carpul e totusi partie. Grea, dar partie - pe care se schiaza. Am in schimb o problema majora cu toate asa-zisele partii pe care NU se schiaza, precum si cu variantele care sunt cu 5 metri mai hacana de partia principala. Nu ma mai refer de data asta la vaile de abrupt - despre asta am dat cu opinia mai sus - ci la partii pe care se schia prin anii 70, dar pe care nu mai exista cabluri si/sau sunt lasate in paragina complet.

  66. alexosu on 5 February 2009 4:25 pm

    Eu am avut duminica urmatorul dialog cu un cuplu de schiori (ea si el).

    - Nu va suparati, care e partia Carp?
    - Pai… cum sa zic… valea asta care incepe de sub telecabina cam e Valea lui Carp.
    - Si se poate ajunge pe schiuri pana la 1400?
    - Da, normal. Doar sa aveti grija ca mai jos incepe ceata (pentru cine nu stie, duminica trecuta a fost o zi superba, dar numai de la 1600m in sus; mai jos era o ceata destul de deasa).
    - Dar sunt niste marcaje, nu?
    - Hmmm… da… niste marcaje, dar s-ar putea sa nu va fie de prea mare ajutor, ca sunt cam rare. Mai bine va uitati pe unde merg majoritatea urmelor.

    Doamna a chicotit, cumva intelegand situatia. Pana la urma au coborat pe schiuri si cred ca au si ajuns unde trebuia.

  67. mariusica on 5 February 2009 5:09 pm

    Carpul nu e partie, e o optiune offpiste pentru cei care stiu bine zona si care schiaza de la mediu si sus. As putea spune bine. Am prins acum doi ani Carpul inghetat, sticla, era un derdelus total. Am pus schiurile in spate si am facut un traseu pana sus. Noroc ca un clapar are botul tare de plastic si te ajuta mult sa spargi zapada inghetata ( nu face miracole dar ajuta). Daca eram in bocanci fara coltari nu stiu cum era. Si mai e o problema, Alexosu a fost foarte clar. Carpul cand nu vezi nimic e PERICULOS IN DRACI. Sunt stanci, nu foarte mari dar sunt. Se poate lasa foarte usor cu un picior rupt sau mai rau daca nu ai casca sau protectie la coloana.
    Nu zic ca nu putem sa ne dam pe Carp, din contra, e marfa rau. Dar, NU E PARTIE!!!

  68. barbosa on 5 February 2009 6:06 pm

    acum o ora am revenit dupa o zi de ski la sinaia!
    Am fugit de la servici azi -joi -fara nevasta, fara sosonarii de sambata +duminica ,fara aglomeratia de dupa 10 30-11,……. sa pot face 10-12 Carp-uri sau variante - TEAPA - 1-azi de la 10-12 ( afis mare ) cele 2 telescaune (valea dor+ 1400-2000) nu funtioneaza -pana curent -se repara ceva la partea electrica
    2-lume ,frate ca la targ( vacanta elevilor+ SINGURUL LOC DIn VALEA PRAHOVEI UNDE E ZAPADA SI SE schiaza)
    3-2-3 echipe de ski
    4-sosonari,paltonari,pensionari la tratament ,copii mici si bebelusi ……..
    Intrebare de om care traieste din vanzari ( vanzare)- chiar nu se putea repara de la 7-9 sau de la 17-19 sau macar luni dupa vacanta ca doar prostimea ,plebea,pulimea ………..platea sa urce sa vada muntili !!!!!!
    Au dat drumul la ,,scandurar” pe la 12,30-13 ,in vale coada odioasa dupa 11 30 cand au dat drumul la instalatii
    MAi am o Intrebare -de ce nu urca romanasii cu telescaunul si stau ca oligofrenii la cabina ???
    -duc la 5 min unul de altul
    -era cald deci nu tine ca ingheata poponetul
    -merge cu aceeasi cartela
    -cu aceleasi puncte consumate
    In final am facut 9 ,,carpulete”- prima usor ghetuca, 2-5 impecabile , 6-9 - spre mai pe variantele umbrite ca era moale !
    CARP-ul nu este partie decat 20-30 zile( senine,nici -20 nici +10) pe an intre anumite ore ,si atunci e neagra si trebuie sa te dai dupa unul care stie drumul (pe intelesul tuturor)

  69. Mariusica on 23 December 2009 1:32 am

    Circul nu s-a oprit aici. In EVZ avem un articol de rasul lumii:
    http://turism.evz.ro/emain/articolul/880601/Cele-mai-bune-partii-de-schi
    Predealul are parte de nouă pârtii???!!! În judeţul Prahova, câteva pârtii uşoare sunt la Buşteni (Cabana Babele, Gura Diham, Piatra Arsă şi Silva), iar de dificultate medie găsim mai ales în Sinaia, unde şapte pârtii sunt incluse în această categorie. Pârtii cu grad ridicat de dificultate sunt Boncu, Cabana Omu, Costila Caraiman şi Valea
    Cerbului (Buşteni) şi Carp şi Papagal (Sinaia). ???????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Articolul a aparut azi!!!

  70. alb_ca_zapada on 24 December 2009 1:29 am

    @mariusica:
    este o rusine. dar nu ziaristii poarta vina, ei se documenteaza pe sursele oficiale.. iar astea sint siteurile primariilor. aia din cladirile alea ar trebui impuscati cai in definitiv pun in pericol viata oamenilor.
    ar trebui sa facem un spam pe adresele lor cu articolul asta… sau sa faca vreo asociatie o hirtie, ceva… sau cei pe care de bine de rau mai vibreaza la aste lucruri.

    oricum, eu sint demoralizat: toata lumea isi vede de sarmaua proprie. cind mi se intimpla sa aduc vorba despre subiectul siguranta sau comunitate am parte doar de priviri strimbe… nu mai intereseaza pe nimeni, nici macar pe noi.

  71. alb_ca_zapada on 24 December 2009 1:34 am

    asta era postul nostru despre subiectul pirtiilor nepirtii: http://www.derdelus.ro/2009/01/05/trenurile-zapezii-hmm/

  72. cosmin on 24 December 2009 10:13 am

    @alb: man, tu ar trebui sa stii cel mai bine cum e cu interesul personal. din ong nu ies bani.

  73. perplex on 19 December 2010 8:34 am
  74. alb_ca_zapada on 19 December 2010 1:59 pm

    va-vai/… nu-s doar pirtiile, dar si schiurile “cave” care nu se incaleca si sint mai usor de transportat, etc, etc… cine dracu le da astora bun de tipar?

  75. barbosa on 19 December 2010 7:27 pm

    @alb - si-s dai seama ca asta care a scris e SPECIALISTUL in ski al companiei !
    PT cei ce vor sa citeasca ceva cu si despre ION TRANDAFIR -in Adevarul de azi !!!

  76. Mateo on 20 December 2010 10:36 am

    Cred ca titlul corect era - Unde sa NU schiem anul asta in Romania :))

Ai citit articolul si ai o opinie... o intrebare... o injuratura? Orice ar fi, poti folosi formularul de mai jos.




Spam protection by WP Captcha-Free