Elan M999 Wood

8 January 2008, by alb_ca_zapada

Slums of Beverly Hills video

Cuvint Inainte:

Salutam cu aceasta ocazie (cred) primul review profesionist (adica platit sau sponsorizat) in domeniul schi din tarisoara noastra usor inapoiata. Il salutam si speram la cit mai multe. In acelasi timp, trebuie neaparat sa apreciem initiativa reprezentantului Elan in Romania, Killy Prest, prin dl Iulian Rucareanu care i-a pus lui Bubulu la dispozitie schiurile cu pricina. Salutam si eforturile lui Bubulu care speram sa fie un exemplu pentru cei ce se pling ca in tara asta nu SE face nimic (dupa cum se vede, se face daca mai intii faci tu personal.)

Asadar review ELAN M999 WOOD by Bubulu (Busteni PH, rider Elan).

Prima impresie pe care ti-o lasa ELAN M999 WOOD e ca nimic nu e facut comercial iar unicul lui scop este acela de a fi eficient.

M-a incantat designul absolut rebel cu steaua partizanilor plantata pe varful si structura 999% lemn (experientele mele anterioare cu schiuri care aveau carbon si alte prostioare pe langa lemn lasandu-mi un gust amar). Deasemenea, cantul extrem de solid, promite o rezistenta deosebita la lovituri.

Quadrophenia rip M-am hotarat sa testez prima data in elementul lor, in offpiste. Am ales muntii Baiului, vf. Cazacu unde erau 20-40 cm de pulver rece pe un pat solid de gheata. Ca incalzire m-am hotarat sa dau o tura pe partia Cazacu. Dupa primele viraje am avut inspiratia sa inclin schiul pe cant mult mai puternic. Rezultatul a fost o surpriza extrem de placuta: ELAN M999 WOOD sta excelent in gheata, bineinteles adaptand virajele la raza de curbura a schiului (27m).

Tura spre vf. Cazacu a inceput cu urcarea pe piei de foca unde am simtit din plin cele 900 g in plus fata de Dynastarul Legend 8800… dar dupa un timp m-am obisnuit cu noua greutate totul decurgand normal.

Primele viraje din vf. Cazacu au fost intr-o gheata de topire destul de dura pe o panta de cca 40 de grade: schiul se comporta admirabil, nu are nicio emotie. Restul coborarii prin cei 30-40 cm de pulver a fost o reala incintare, latimea de 99mm sub talpa dandu-mi o excelenta senzatie de plutire.

A urmat o coborarea prin padure unde din nou m-a surprins: desi ELAN M999 WOOD are raza 27 m, vireaza neasteptat de usor printre copaci .

Senzatia pe care mi-a lasat-o schiul asta este accea ca nu este un deloc exclusivist, nu trebuie sa fii chiar mare campion sa il duci pe oriunde (precum “bestiile” din gamele de top ale altor producatori). In acelasi timp insa iti trebuie o experienta de schi considerabila si mult peste medie pentru a-l putea manevra corect si in siguranta.

Un alt plus la ELAN M999 WOOD este incredibila capacitate de amortizare a hopurilor, practic sa treci prin padure peste copaci cazuti, scocuri, vaioage este extrem de usor, schiul amortizat perfect orice denivelare.

In concluzie ELAN M999 WOOD nu este un schiul exclusivist, adresat doar unei elite ci un schiu pe care orice schior cu un bagaj tehnic mediu il poate manevra fara probleme in off piste producandu-i senzatii extrem de placute.

Printre marci “mai” vestice precum Dynastar, Rossingol si Volk, ELAN M999 WOOD pare a fi ceva nesemnificativ, insa dupa ce te dai cu el ai o senzatie de mandrie ca iata si estul e in stare sa scoata un schi de powder/off piste exceptional (sa fie oare acelasi sentiment pe care l-au avut partizani sloveni cind prin ‘44 buseau serios masina de razboi germana?)

Am testat skiul la:
Sinaia – Carp, Tarle, Papagal, Zade, Pelisor si in final Genunea pana in poiana Stanii.
muntii Baiului – coborat creasta din varful Urechea 1715m pana in valea Azugii 1100m.

Conditii de test:
Gheata pe ruperile de panta si pe creste, pulver tocat si bagat de vant in Carp, Papagal, crusta pe Tarle si pulver 50-60cm rece putin indesat pe Firul Genunii. Gheata de vant (de creastele din Baiului), crusta la limita padurii spre Azuga, pulver 30-40cm peste un pat nu prea tare de zapada in padure (Azuga).
In afara de vaile din Bucegi (unde e risc mare de avalansa deocamdata), am testat skiul in aproape orice conditii de zapada (in afara de zapada umeda), si in conditii de panta de pana la 40 grade.

Concluzii:

Plusuri :

• sta bine in gheata as putea sa zic chiar neasteptat (pe panta de 35-40 sub vf. Cazacu pe gheata nu a derapat deloc, iar in conditii de gheata de partie, partea superiora din fata mare a Carpului, virajele abordate chiar la viteza crescuta se puteau lua in siguranta fara sa apara fenomenul de derapaj.
  • vireaza usor in ciuda razei de 27m la 174cm, nu da impresia ca trebuie sa fii extraordinar de bun pentru a te putea da cu el - lucru verificat prin padure unde au fost zone cand am virat scurt fara probleme.
  • Are o capacitate extraordinara de a absorbi socurile si denivelarile datorita unei elasticitati extraordinare atat pe varf cat si pe coada.
  • Capacitate excelenta de degajare in pulver de toate tipurile.
  • Cant gros – promitand multe ascutiri.
  • Pret ff bun pentru un schi din gama lui

Minusuri:

• destul de greu datorita structurii masive de lemn.
  • In crusta nu are un comportament extraordinar. Mai degraba un schi mediocru, poate si datorita tipului de forma lunar lander.
  • Tendinta de a nu acrosa corect in gheata daca fortezi virajul (datorita razei de 27m) sau daca nu pui schiul corect pe cant (datorita celor 99mm de la mijloc).

Aici se incheie review-ul Elanului M999 Wood realizat de Bogdan Boja, mai nou rider sponsorizat Elan. Parerile noastre personale precum si ce am inteles noi din review-ul cu pricina, intr-un post viitor.

• TwitThis
  • Google
  • LinkedIn
  • MySpace
  • E-mail this story to a friend!
  • Print this article!

Comentezi?? Comenteaza!!

14 Raspunsuri la “Elan M999 Wood”

1. Bubulu on 8 January 2008 4:50 pm

RECTIFICARE.. e prea mult spus ,,rider elan,,..nu sunt rider si nici nu am de gand sa devin :)….cred ca e mult mai ok sponsorizat…
    rider in RO e doar Ion Trandafir.

2. alb_ca_zapada on 8 January 2008 5:21 pm

@bubulu:
    apreciem modestia… sincer sa fiu sint ff deacord cu tine, am ajuns insa sa vb o limba impusa de comunitate… plus ca uneori cuvintul asta este folosit si in sens peiorativ (ceea ce nu este cazul tau)

m-am gindit mult cum sa scriu, sa stii: “rider elan” sau “sponsor: elan”… te inteleg perfect, cuvintul rider are conotatii extreme si/sau competitionale… dar asta iarasi ne-a fost indusa…

3. alexosu on 8 January 2008 5:25 pm

Felicitari Bubulu pentru treaba cu Elan si multumim pentru review. Sper sa fie primul dintr-un sir mai lung.
    In alta ordine de idei, limba romana e deficitara de multi termeni in zona asta. Poate ii inventam noi :).

4. brimex on 9 January 2008 1:44 pm

ce leg au si care este pretul lor? Unde se pot vedea?

5. trainspot on 9 January 2008 11:40 pm

si sunt si frumusele as putea spune… :)

6. Dinu Bunica on 28 January 2008 10:00 pm

Injuraturi nu am decat pentru o anumita persoana dar deja m-am ocupat de asta pe un forum… ha,ha,ha
    Trebuie sa spun ca sunt prieten f bun cu Bubulu dar asta nu mi-a imfluentat in nici un fel alegerea…
    Dupa ce m-am dat (seara la 10 dupa ce a montat legaturile ha,ha,ha) la Predeal cu schiul lui Bubulu (desi eu am 1,88m inaltime iar schiul 1,74m deci muult prea mic) am decis imediat sa-l cumpar.
    La asta au contribuit 2 concluzii:
    1 - cu toata scurtimea evidenta a tinut excelent in gheata!!!!
    2 - evident ca nu poate fi tragic in crusta…

Acuma eu nu m-am dat in crusta cu el (inca) dar il cred pe Bubulu… oricum pana acum m-am dat dea lungul timpului cu Bandit X si Dynastar Intuitiv 71 (ambele cumparate noi!!! … conteaza la comparatie…) asa ca nu poate fi mai rau avand in vedere latimea Elanului.
    Tot ce vreau sa comentez este cum tine in gheata:
    M-am dat si eu in aceeasi zi pe fata mare a Carpului (cu schiul lui Bubulu deci scurt!!!) si pe o gheata absolut oglinda, pe care cu Dynastar 8800 ma simteam ca pisica pe tabla, m-am dat fara urma de stres…
    Reconfirmare am avut-o sambata 26 Ian 2008 (uraganul din Bucegi ha,ha,ha) cand pe creasta Baiului a stat perfect intr-o gheata usor de imaginat vand in vedere uraganul cu pricina….
    Dupa, prin padure, in pulvar, desi are raza de 33,5 (acuma schiul meu de 1,85m) l-am intors scurt fara probleme printre copaci…
    Trebuie sa zic ca NU este un schiu de incepator (dar nici nu a fost gandit pentru asa ceva…) avand raza si latimea mare. Pentru a sta in gheata trebuie accentuata apreciabil inclinarea laterala (datorita latimii) dar odata inclinat sta perfect!! Si asta comparandul cu Dyn Intuitiv 71 (schiu cu placa si 71mm la mijloc) ultimul schiu detinut inainte…
    De asemenea de mentionat ca datorita elasticitaii excelente(doar pe verticala) trece peste damburi, santuri, copaci cazuti si alte obiecte contondente, fara probleme!!!
    Hai salutare si schi placut la toti!!!

7. Dinu Bunica on 29 January 2008 1:42 am

Rectificare!!!!! Raza de viraj la 1,85 m este de 31,3m!!!!!
    Scuze!

8. alexosu on 29 January 2008 8:51 am

Dinu, inteleg ca pana la urma ti-ai luat schiul asta cu 14cm mai scurt si esti incantat de alegere?

9. Dinu Bunica on 29 January 2008 12:39 pm

Nuuuuu!!! mi-am luat 1,85m!!!! Am scris prea mic in paranteza!!! Scuze!
    La schiul asta se recomanda (si doar eu ha,ha,ha) sa fie la fel sau mai inalt….
    Eu mi-am luat 1,85 ca 1,93 era cam lung pt toate balariile in care ma bag de obicei… ala (1,93) era bun pe fete mari…

10. alexosu on 29 January 2008 1:56 pm

Super! Felicitari pentru achizitie.
    In ceea ce priveste lungimea, teoretic asa e. Eu, insa, ajung destul de rar pe niste fetze suficient de largi si de lungi ca sa am nevoie de un schi mai mare decat Mantra de 191 (eu avand fix 191).
    Dar am avut pe shortlist si B-Squad Pro de 194, ca sa fiu sincer.

11. Dinu Bunica on 29 January 2008 2:36 pm

Merci. Oricum dupa cum ziceam marele soc l-am avut la cum sta in gheata! Acuma am decis sa am 2 schiuri: Fischer race RC4 (de urias) pt partie si un schiu de offpiste adevarat…. Poate Pro Ride-ul e mai bun (nu m-am dat asa ca nu pot sa zic) dar ceea ce am constat la acest Elan e super!! Apologia Elanului ar zice unii… ha,ha,ha dar asta e ce-am simtit… Acum chiar o sa am ocazia sa ma dau cu tot felul de schiuri (inchiriate evident) si abia astept sa vad ce iese… Va tin la curent…

12. Adlertag - Blidul Uriasilor si Costila : derdelus.ro on 15 May 2008 12:57 pm

[...] Am coborat Blidul Uriasilor in memoria fratelui meu Razvan si a prietenului meu Grasu (Mirel Ceausu) decedati in 2006, oricum nu cred ca am fost singur pe Blid, cred ca si ei au fost duminica cu mine. De asemenea multumesc Georgianei, lui Matei si lui Nea Gigi pentru rabdarea si sprijinul acordat de o luna incoace de cand pandesc Blidul, fara ei mi-ar fi fost imposibil sa cobor duminica. Si nu in ultimul rand vreau sa multumesc domnului Iulian Rucareanu, reprezentantul Elan in Romania, prin bunavointa caruia am beneficiat de un excelent schi de freeride (hand made) Elanul 999. [...]

13. Elan - colectia 2008/2009 : derdelus.ro on 30 September 2008 10:09 am

[...] una dintre cele mai solide, fara sa fie complicata. Avem 777, 888, 999 si 1111. Merita sa cititi parerea lui Bubulu despre 999. Supriza vine de la noile modele de freestyle, care se pare ca se descurca fantastic in powder. [...]

14. Blidul Uriasilor si Costila: Adlertag (Ziua Vulturului) | Zile si Nopti pe Munte on 21 November 2009 2:47 am

[...] Am coborat Blidul Uriasilor in memoria fratelui meu Razvan si a prietenului meu Grasu (Mirel Ceausu) decedati in 2006, oricum nu cred ca am fost singur pe Blid, cred ca si ei au fost duminica cu mine.De asemenea multumesc Georgianei, lui Matei si lui Nea Gigi pentru rabdarea si sprijinul acordat de o luna incoace de cand pandesc Blidul, fara ei mi-ar fi fost imposibil sa cobor duminica.Si nu in ultimul rand vreau sa multumesc domnului Iulian Rucareanu, reprezentantul Elan in Romania, prin bunavointa caruia am beneficiat de un excelent schi de freeride (hand made) Elanul 999. [...]

Ai citit articolul si ai o opinie... o intrebare... o injuratura? Orice ar fi, poti folosi formularul de mai jos.